$18.00
GeekGold Bonus for All Supporters: 102.29

6,447 Supporters

$15 min for supporter badge & GeekGold bonus
40.6% of Goal | left

Support:

Recommend
2 
 Thumb up
 Hide
12 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Belgium

Subject: Kiala - > UPS rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Hoi,

Kiala was al een tijdje overgenomen door UPS maar tot vorige week werkte het allemaal nog op de vertrouwde manier.

Deze week echter wordt je doorverwezen naar de UPS website - iemand al ervaring mee ?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bart R.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Nog geen praktijkervaring, maar het proces lijkt grotendeels hetzelfde, behalve dat het nu UPS Access Point heet in plaats van Kialapunt. De Kialapunten in Tongeren zijn alvast niet veranderd. Ik moet deze week mogelijk nog een pakje inleveren, ik zal hier mijn ervaringen posten.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Heb ook wat goede raad gekregen via gm - en dan de sprong gewaagd

Het is allemaal zoals ze in het Engels zeggen "ass-backwards", maar het volgende werkt :

1) Verstuur het pakje niet als "guest" -> als er een probleem opduikt ben je gezien
2) Maak dus een account aan.
3) Geef het adres + email waar het pakje naartoe moet, pas daarna kan je zijn UPS point selecteren - zijn dezelfde als de Kiala points.
4) Kies bij betalen voor "kies een andere paypal" - moet ergens een slechte vertaling zijn, want eigenlijk bedoelen ze de paypal gelinkt aan je registratie email adres.
5) zorg ervoor dat www.ups.com NIET geblokt wordt door je popup-blocker, want anders verschijnt je af te printen etiket niet. Als je een account hebt kan je een reprint doen, zie dus 1)

Voila, hopelijk bespaart dit iemand wat stress en stijgende bloeddruk

Update : Mijn correspondent mailde mij vandaag dat hij nog altijd niks vernomen had. Ik haal mijn ticketje boven en probeer het tracking nummer dat erop staat - niks te vinden. Aanloggen en historiek bekijken geeft mij een ander tracking nummer. Hieruit blijkt dat het de volle 14 dagen geduurd heeft om tot op de bestemming te geraken. 5 km/dag dus. En dat mijn bestemmeling niet via email ervan op de hoogte gebracht was dat zijn pakje gearriveerd was. Kort samengevat : UPS is brol - eerste en laatste keer dat ik het gebruikt heb. Vanaf nu dus DPD.
9 
 Thumb up
0.50
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bruno Peeters
Belgium
Zwijndrecht
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Verzendingen nr NL zijn duurder... met kiala 7,5 euro, met UPS 10,30euro.

Ik ben overgestapt naar DPD. Hun prijzen zijn voor BE 4 euro en naar NL 7,5euro.
9 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Een update : voor de afgelopen math-trade heb ik uiteindelijk gekozen voor DHLparcel service. 4 euro binnen Belgie, 7 euro naar Nederland.

1) Duidelijke en logisch werkende website - je kan addressen ook bewaren - labels opnieuw afdrukken etc. Je krijgt ook alles per email doorgestuurd
2) Bij aflevering op een punt krijg je bevestiging hiervan per SMS.
3) Hun tracking systeem werkt echter niet - niet voor pakjes die ik verstuurd heb en niet voor pakjes die ik moet ontvangen.
4) Hun emails werken echter wel - je wordt dus verwittigd wanneer je pakje er ligt

Zoals alle pakjes-diensten hebben ze echter ook een maximum aantal pakjes per dag per ophaalpunt en ofwel ligt die bij hen heel laag, ofwel hebben ze veel succes, ofwel heb ik pech gehad want ik ben er een aantal keren tegen gelopen zodat ik voor een correspondent niet zijn gevraagde punt kon kiezen. Ik vind dat ambetant, maar ik heb dit ook al voorgehad bij Kiala en DPD - niet alleen een probleem bij DHL dus.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ilse
Belgium
Kortenberg
Vlaams-Brabant
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ik heb al erg slechte ervaringen achter de rug met DHL, ik werk nu al eventjes met DPD en alles loopt erg vlot.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Ilse23 wrote:
Ik heb al erg slechte ervaringen achter de rug met DHL, ik werk nu al eventjes met DPD en alles loopt erg vlot.

1 ding is zeker : er is zodanig veel concurrentie van pakjesdiensten dat het survival of the fittest gaat zijn : wie goedkoop en betrouwbaar werkt gaat overblijven.

Mondial Relay is ook ok trouwens - ik gebruik het alleen occasioneel voor Luxemburg, maar heb als veelvuldige ontvanger nog nooit problemen gehad.
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Baggioo
Belgium
Kapelle-op-den-Bos
flag msg tools
Gewoon via Bpost verzenden naar een postpunt of postkantoor kan ook. Een pakje tot 2 kg = €4 mét tracking + e-mailnotificatie & volgende dag al levering.
Die goede oude post, wie had dat gedacht laugh
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Koen
Belgium
Rotselaar
flag msg tools
mbmbmbmbmb
eddy_sterckx wrote:
Kort samengevat : UPS is brol - eerste en laatste keer dat ik het gebruikt heb. Vanaf nu dus DPD.

Agreed. Heb 2 pakketen verstuurd in de zomer via "ex-Kiala", en beide keren problemen met email notificaties, verkeerde status info etc.
Heb ondertussen zelfs al 3 facturen ontvangen voor die 2 verzendingen, om een bijkomende "brandstoftoeslag" te betalen. Telkens hun Support voor moeten contacteren om het in orde te krijgen, ik heb wel iets anders te doen.

Is voor mij ook de laatste keer geweest.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Baggioo wrote:
Gewoon via Bpost verzenden naar een postpunt of postkantoor kan ook. Een pakje tot 2 kg = €4 mét tracking + e-mailnotificatie & volgende dag al levering.

Hangt ervan af waar ge woont zeker - de post in Vilvoorde is zo slecht dat ik jaren geleden al eens klacht ingediend heb bij hun ombudsman. Heb gelijk gekregen, maar na al die zever hebben ze bij mij totaal afgedaan. Incompetentie en luiheid troef. Kan perfect leven zonder Bpost - brengen toch alleen maar junk-mail rommel en facturen en voor geen van beiden ben ik vragende partij
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Leander Van Reeth
Belgium
flag msg tools
Not a hungry hippo.
mbmbmbmbmb
Baggioo wrote:

Inderdaad. En de pakjesautomaten zijn wat mij betreft superhandig (er staat er dan ook bij wijze van spreken eentje naast mijn voordeur). Als nu maar meer winkels daarmee zouden beginnen werken...

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bart R.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
mbmbmbmbmb
reneald wrote:
Baggioo wrote:

Inderdaad. En de pakjesautomaten zijn wat mij betreft superhandig (er staat er dan ook bij wijze van spreken eentje naast mijn voordeur). Als nu maar meer winkels daarmee zouden beginnen werken...

Helemaal mee eens... Ik heb gisteren voor 't eerst zo een pakje afgehaald en praktischer kan het niet. Het heeft veruit de voorkeur op twee nutteloze aanbiedingen door de postbode waarna ik dan toch op zaterdagmorgen naar het postkantoor of een postpunt moet gaan .

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.