$18.00
GeekGold Bonus for All Supporters: 117.69

7,136 Supporters

$15 min for supporter badge & GeekGold bonus
45% of Goal | left

Support:

Recommend
1 
 Thumb up
 Hide
5 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Sweden

Subject: Grupper som träffas och spelar (mitt kortspel Högsta Budet) rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Johan Dahlberg
Sweden
flag msg tools
designer
mb
Hej! Jag söker grupper som träffas regelbundet och spelar spel, alternativt återförsäljare som kan vara intresserade, att prova ett kortspel som jag skapat och på sikt kanske lägga in en gruppbeställning. Det är tufft att nå ut som hobby-spelskapare men kanske finns någon här som kan och vill vara med :)

Det jag vill göra är att skicka ett exemplar av spelet till någon som är med i en större grupp spelare eller har potential att "nå ut". Den personen kan lära sig spelet och sedan spela det i sin grupp. Om ni gillar det kan ni sedan beställa flera tillsammans för att spara på frakten.

Spelet trycks via amerikanska trycksajten The Game Crafter. Finns tyvärr inget bra europeiskt alternativ som inte har minimum-beställningar på typ 100 ex. Nackdelen är att frakten till Europa blir hög för en ensam kortlek.

Beställer en person kostar det ca 450 kr. inklusive frakt. Beställer 10 personer samtidigt i ett paket är vi genast nere i ca 200 kr. per kortlek.

Spelet i sig kan för övrigt beskrivas som en kombination av Uno och brädspelet Modern Art. Väldigt socialt och kul med lite strategi inblandat :)

Läs mer om spelet här: www.abstractbidding.wordpress.com

Hojta till om någon är intresserad :)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Stefan T
Scotland
Glasgow
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Tull och moms torde tillkomma ocksa vid bestallning fran utanfor EU

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nicholas Hjelmberg
Sweden
Saltsjö-Boo
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Tullen brukar bli en hundring - jag har beställt flera gånger.

Har du funderat på att kontakta spelkaféer och spelpubar? Där finns det gott om spelare som kan tänka sig att pröva korta enkla spel mellan de längre sessionerna. Jag besöker regelbundet ett par av dem i Stockholm och skulle kunna ta med mig spel dit.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Johan Dahlberg
Sweden
flag msg tools
designer
mb
Jag håller just nu på och gör en större beställning till vänner och familj. Om jag skickar ett gratisex till dig, kan du ta med det då nästa gång du besöker ett spelkafé och göra lite reklam?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nicholas Hjelmberg
Sweden
Saltsjö-Boo
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Absolut, jag är bara glad om jag kan hjälpa andra designers att nå ut. Meddela när du fått hem beställningen så ska jag göra vad jag kan för att få lite feedback till dig.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.