$10.00
Recommend

Thumb up
 Hide
6 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Sweden

Subject: Brädspelsgrupper i Uppsala som vill ha en ny spelare? rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Kaj
Sweden
Uppsala
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Jag och mina brädspel har nyligen flyttat upp till Uppsala och söker nu nya grupper att spela med. Antingen föreningar eller privatspel hemma, mig spelar det ingen roll. Spelar det mesta så länge det finns hyfsad spelarinteraktion. Några av mina favoriter är Tigris & Euphrates, Neuroshima Hex!, Wiz-War, Hansa Teutonica och San Francisco.

Besökte Uppsala Spelakademi och det verkar vara ett trevligt ställe som säkert kommer bjuda på många trevliga speltillfällen men det är ju aldrig fel att ha fler möjligheter. Brädspel är ju ett enastående sätt att träffa nya människor! Hade jag inte haft så dåligt med plats där jag bor för tillfället hade alla brädspelare i omnejden haft stående inbjudan till kaffe och spel

Andra förslag?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jesper Johansson
Sweden
Vittinge
flag msg tools
"The world's blankiest blank"
badge
Du är välkommen att spela med oss i spelföreningen BORK om du vill. Vi håller hus i studiefrämjandets lokaler så det finns gott om plats för extra spelare. Det anordnas spelträffar varannan vecka ungefär och nästa tillfälle blir nu på torsdag (12/4). Du kan kika här om du vill få en uppfattning om vilka typer av spel som vi spelar, men kortfattat kan man nog säga att det blir mestadels eurospel av varierande komplexitet.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Erik Tengblad
Sweden
Uppsala
Uppsala
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hej! Är det öppet för allmänheten dyker jag också gärna upp någon dag! Har letat efter brädspelsgrupper i Uppsala men inte lyckats hitta någon förrän nu.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Kaj
Sweden
Uppsala
flag msg tools
mbmbmbmbmb
geggakloss wrote:
Du är välkommen att spela med oss i spelföreningen BORK om du vill. Vi håller hus i studiefrämjandets lokaler så det finns gott om plats för extra spelare. Det anordnas spelträffar varannan vecka ungefär och nästa tillfälle blir nu på torsdag (12/4). Du kan kika här om du vill få en uppfattning om vilka typer av spel som vi spelar, men kortfattat kan man nog säga att det blir mestadels eurospel av varierande komplexitet.

Låter fint, ska försöka komma förbi på torsdag.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Simon Lundström
Sweden
Täby
flag msg tools
Now who are these five?
badge
Come, come, all children who love fairy tales.
mbmbmbmbmb
Torsdag låter ju kul. Som sagt, får man titta förbi är det ju inte fel.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jesper Johansson
Sweden
Vittinge
flag msg tools
"The world's blankiest blank"
badge
De "afterwork" spelkvällarna vi har på Portalgatan (studiefrämjandet) är fritt fram att komma till. Det anordnas även andra typer av spelträffar och då kan det hända att det är öppet endast för medlemmar och/eller i mån av plats. Men som sagt, nu på torsdag får ni gärna komma om ni har tid och lust.

1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.