Recommend
1 
 Thumb up
 Hide
9 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Sweden

Subject: Köpa och säljmarknad för brädspel i Sverige rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Mikael Holmberg
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Hej på er!

Jag är ute efter ett gammalt spel. Dock verkar det inte som att man får posta sånt här på forumet så jag tänkte kolla om det är nån som vet om det finns nån bra site förutom typ blocket att köpa och byta spel via.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mikael Lyck
Sweden
flag msg tools
mbmb
Finns en bra grupp på facebook:
https://www.facebook.com/groups/524715910886719/
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mikael Holmberg
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Lyckan wrote:
Finns en bra grupp på facebook:
https://www.facebook.com/groups/524715910886719/

Toppen! Sjukt mycket tack!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Daniel B
Sweden
Kungsbacka
flag msg tools
128
badge
22
mbmbmbmbmb
http://bradspel.net/sites/bradspel/community/community.aspx?...

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
T E
Sweden
Stockholm
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Finns en köp/sälj/bytes area på BGG också. Förstår inte vad problemet är?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Andreas Vecstric
Sweden
Malmö
Skåne
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Är inte en del av problemet att svenskar inte subscribar/läser Köp/Byt/sälj-delen av BGG då det till 99,99999999% består av saker som blir svindyra att köpa pga frakt.
En postning med svensk försäljning i det forumet kommer alltså inte att läsas av den kundkrets man vill åt och blir i stort sett menlös.

en bra lösning vore om varje lands forum hade underavdelningar med t.ex. köp/sälj så kan man välja själv om man vill subscriba på den delen av forumet.
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Simon Lundström
Sweden
Täby
flag msg tools
Now who are these five?
badge
Come, come, all children who love fairy tales.
mbmbmbmbmb
Ezel wrote:
Är inte en del av problemet att svenskar inte subscribar/läser Köp/Byt/sälj-delen av BGG då det till 99,99999999% består av saker som blir svindyra att köpa pga frakt.
En postning med svensk försäljning i det forumet kommer alltså inte att läsas av den kundkrets man vill åt och blir i stort sett menlös.

en bra lösning vore om varje lands forum hade underavdelningar med t.ex. köp/sälj så kan man välja själv om man vill subscriba på den delen av forumet.

Som sagt. Köpa från någon annan stans än europa är meninngslöst. Eller läs: Köpa från USA är värdelöst. Portot för ett litet brädspel är flera hundra spänn. Det är banne mig billigare att skicka från Japan.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mike
Sweden
Västerås
flag msg tools
mbmbmbmb
Hej, jag har beställt lite från USA på senare tiden. Det är inte så optimalt om man bara skall ha ett litet spel men med tanke på hur svag dollarn är så är det i vilket fall värt att undersöka. Kan man slå ihop en beställning med några spel så går priset för frakt snabbt ned. Kanske inte lösningen på ditt problem nu men kan vara tänkvärt.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mike
Sweden
Västerås
flag msg tools
mbmbmbmb
[q="JohanCarstensen"]Problemet är väll varken priset på spelen eller frakten, utan att man kan råka ut för tullavgift på ett par tre hundra kronor.[/]

Sant, jag har dock aldrig behövt betala någon tullavgift men jag antar att det går upp med ett par hundralappar då.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.