Recommend
7 
 Thumb up
 Hide
3 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Belgium

Subject: nieuwe Limburgse bordspellenclub rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Werner
Belgium
Munsterbilzen
Limburg
flag msg tools
mbmbmb
Wij zijn een groepje fervente boardgamers uit Limburg (40% vrouwen; 60 % mannen, leeftijd tussen +/- 20 en 65 jaar), die houden van tactische, strategische, moderne bordspellen met een minimum aan geluk. Geregeld komen ook luchtige, coöperatieve bordspellen en kaartspellen aan bod.

Wat is dan precies een modern gezelschapsspel? Een spel waar je voor een groot stuk zelf kan kiezen wat je doet. Een bordspel waarmee iedereen tot het einde meedoet. Een spel waarbij ieders winstkansen tot het einde openblijven. Een spel waar je medespelers een belangrijker rol spelen dan je zelf zou willen. Een spel waarin ook volwassenen uitdagingen en spelplezier vinden.We komen op regelmatige basis bij elkaar op meer dan 10 verschillende locaties in Limburg. Voor meer info kan je terecht op het volgende mailadres:
boardgaminginc@gmail.com
website: www.boardgaminginc.be
mail: boardgaminginc@gmail.com
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Kris Verbeeck
Belgium
Mol
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
veel succes.

ik denk wel dat niet iedereen winstkansen heeft op het einde in alle moderne gezelschapspellen.
soms is de winnaar al vroeger bekend, maar kan je nog spelen voor je plaats in het spel.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Ik denk dat die omschrijving vooral bedoelt is voor niet-gamers die alleen maar games als Monopoly kennen waar de dobbelstenen bepalen wat je gaat doen, waar er player elimination is en waar de games eigenlijk alleen voor kinderen bedoelt zijn.

Voor mensen die moderne boardgames niet kennen is het simpele feit dat iedereen tot het einde toe blijft meedoen in het spel al schokkend en nieuw. En je merkt dit vooral als je eens een modern game introduceert bij mensen.

Er is trouwens niks zo leuk als mensen een glimp laten zien van wat moderne boardgames zijn en dan zien hoe ze evolueren. Vorige Kerst hadden we een neefje en een nichtje laten kennismaken met Stone Age en we hadden onmiddelijk door dat het nichtje een no-gamer zou blijven, maar de ogen als schoteltjes zo groot van het neefje en zijn vragen maakten het duidelijk : nieuwe gamer geboren. Nu is hij vaste klant bij de FLGS en heeft een wekelijkse Magic avond met vriendjes uit zijn klas. Volgende week zien we hem nog eens - ik denk dat ik Dominion eens meeneem
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.