Recommend
3 
 Thumb up
 Hide
15 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Sweden

Subject: Söker spelare söder om Stockholm rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Jonas Mases
Sweden
Handen
Stockholm
flag msg tools
mbmb
Det vore kul att få kontakt med fler spelare söder om Stockholm. Själv bor jag i Västerhaninge, är 40+ med barn, så det är inte helt enkelt att hitta tider att spela på.
Vi har ofta hemma-hos-spelkvällar på helgerna, men får aldrig ihop mer än fyra spelare.
Jag spelar helst enklare spel med mycket interaktion typ Avalon, City of Horror, Kemet, men kan absolut tänka mig plupp-tunga spel typ Terra Mystica.
Skulle gärna grotta ner mig i Chaos in the Old World, Cosmic Encounter och Merchant of Venus.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
hubbe hubbsson
Sweden
flag msg tools
Tjena, jag bor i vendelsö och försöker hitta några att spela med.
Själv 30+ med barn som försöker pussla ihop tillvaron.

Har inte så mycket erfarenhet av brädspel inga tunga titlar i min ägo men är intresserad av att lära mig.

Mvh Huberth

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Mases
Sweden
Handen
Stockholm
flag msg tools
mbmb
Vi håller kontakt via PM

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Håkan Mattsson
Sweden
Lidingö
Sweden
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hej!

Jag har nyss upptäckt brädspel, bor på lidingö, men det går ju kollektivtrafik så borde inte vara några problem ta sig söderut. 40 år om ålder är viktigt. Jag har väl fastnat mest för lite spel som arkham horror, wallenstein, strategi och spel som tar kanske lite längre tid spela, men är egentligen intresserad av allt, nybörjare så...

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Mases
Sweden
Handen
Stockholm
flag msg tools
mbmb
Va kul Håkan! Vi träffades i måndags och spelade Battlestar Galactica och Chaos in the Old World. (Tack Johan, Patricio och Micke för en trevlig kväll!) Vi pratade om att spela Caverna och Cosmic Encounter nästa gång, men jag är öppen för förslag.

Vi håller kontakten :-)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Håkan Mattsson
Sweden
Lidingö
Sweden
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hej!

Dom ser kul ut, inte spelat nån av dom.
Som sagt nybörjare så inte så många spel själv, än
Har: Settlers med seafarer, pandemic med expansionerna, Wallenstein, Takenoko, betrayal at the house on the hill, arkham horror med en del expansioner och eldritch horror (inte spelat än).

Brukar spela med några kompisar som har shogun, galaxy truckers med nån expansion, puerto rico, space alert (inte spelat), carcassonne och säkert några fler som jag inte kommer ihåg. Vi alla nybörjare som hittat att det finns brädspel annat än monopol

Alltid svårt få ihop spelare som som har tid som du kanske vet så blir inte så mycket spelande vilket är synd för blivit lite såld på hela grejen
Finns så många man vill spela och testa, tex några som nämndes ovan.

Så håller gärna kontakten och ser om det går att få vara med nån gång
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Håkan Mattsson
Sweden
Lidingö
Sweden
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Jag inte spelat något av Uwe Rosenbergs spel, men dom verkar intressanta
så varför inte caverna. Man får väl titta på nån genomgång på youtube så blir det enklare genomgång och förstå då man skall spela

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Daniel Vestberg
Sweden
flag msg tools
Hej.

Jag är kanske lite sent ute men gör ett försök i alla fall.

Strax över 30 och har barn som många andra här. Söker ett gäng att lira med när tiden räcker till. Bor i Hudding. Hörningsnäs.
Spelar nu med goda vänner men tycker det blir för sällan (en gång i kvartalet).
Jag har själv; Descent 2nd edition + en exp., Betrayal on the house on the hill, Munchkin.
Brukar även spela Talisman bla.

-Danne

1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Yoki Erdtman
Sweden
Södertälje
flag msg tools
badge
Handsome devil huh?
mbmbmbmbmb
E1tr1s wrote:
Strax över 30 och har barn som många andra här. Söker ett gäng att lira med när tiden räcker till. Bor i Hudding. Hörningsnäs.

Det finns en grupp som lirar varje vecka på Södertörns högskola och den är öppen för andra än studenter vid skolan.

E1tr1s wrote:

Jag vet knappt vad jag ska säga mer än stackare! En gång i kvartalet skulle driva mig i graven.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Niklas Brandt
Sweden
Stockholm
Skärholmen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
E1tr1s wrote:
Hej.

Jag är kanske lite sent ute men gör ett försök i alla fall.

Jag har själv; Descent 2nd edition + en exp., Betrayal on the house on the hill, Munchkin.
Brukar även spela Talisman bla.

-Danne

Jag bor i Skärholmen och lirar nån gång i veckan med olika spelgrupper. Alltid trevligt med nytt folk
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Yoki Erdtman
Sweden
Södertälje
flag msg tools
badge
Handsome devil huh?
mbmbmbmbmb
Jag bor i Södertälje och tycker också att det är trevligt att träffa nya personer att lira med.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Hannes Rolf
Sweden
flag msg tools
mbmbmb
Jag bor i Bagarmossen men jobbar på Dalarö. Stannar gärna till på vägen hem från jobbet och spelar någon kväll, hojta till bara när ni kör.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Le Fomtin
Sweden
Stockholm
Hässelby
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hallå Chippar in här på ett hörn också.

30 plusare, bor dock norrut (hässelby).
Nybliven far så att åka långt är inte möjligt nu kul att se om det finns andra i trakten som spelar.

ha det bra allesammans

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Pontus Fredriksson
Sweden
flag msg tools
Har inte tillräckligt med intereserade kompisar i närheten för att dra ihop ett gäng. Bor i Bromma och skulle kunna tänka mig att spela det mesta, inte spela supermycket tidigare men kan se till att lära mig spelen innan, har också Descent 2nd edition. 25 år.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Åkerblom
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Hej,

Kan man få joina detta gäng?

Jag är en 30-årig man som jobbar inom biotekniksektorn och som för lite mer än ett år sedan flyttade till Stockholm. Nu har mitt brädsspelsintresse blommat ut igen så jag söker ett gäng på 4-6 personer (ca 25 år och uppåt) som spelar brädspel kanske en gång i veckan. Jag sitter själv på ganska mycket brädspel så som Through the ages, Arkham Horror, King of Tokyo, Dominion, Robinson Crusoe, Android Netrunner, Forbidden Dessert, Agricola, Le Havre, Ticket to Ride, Power Grid, Race to the galaxy, Pandemia, Warrior Knights m.fl.

Mvh
Jonas
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.