Recommend
1 
 Thumb up
 Hide
3 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Sweden

Subject: Spelare sökes I Uppsala för Twilight Imperium, Battlestar mm rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Joakim Andersson Franke
Sweden
flag msg tools
Hej

Vi är en spelgrupp i Uppsala som träffas och spelar bordspel på onsdagskvällar eller helger (kan bli andra vardagskvällar pga scheman). Antalet per månad varierar ganska stort pga plugg&jobb så allt från 2-8 gånger i månaden.

Vi är 5 personer som vanligen träffas och spelar, vi känner några som hoppar in någon gång ibland. Problemet är att med alla scheman nu fyllda med jobb och studier vid olika tider så har det blivit lite svårare att få ihop dagar där vi kan spela dom längre spelen med 5-6 spelare. Spel som Twilight imperium. Battlestar galactica, Spartacus blood&treachery med expansion samt settlers med 5-6 expansionen.

Vi har en ungdomsförening så nya spel införskaffas med jämna mellanrum och dem vanligaste spelen som spelas är: Settler of catan, Battlestar galactica (alla expansioner), Spartacus blood&treachery, Smallworld, Relic och Munchkin

Andra spel: Seasons, Zombies, Munchkin, Descent och Puerto rico. Vi har även en del andra spel som inte brukar bli framplockade så ofta.

Vi har ett spelrum i en av våra källare med stort spelbord ca 15 min från Centralstation.

Så bor du I Uppsala eller i närheten och känner att du skulle vilja kommer och spela så tveka inte att höra av dig mig här eller mail: joakim.a-f@telia.com
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Viktor Persson
Sweden
Vittinge
flag msg tools
This is me giving blood, you should give blood too.
Jag hade skrivit massa här men råkade backa bort från sidan så det försvann, men för att summera lite:

Vi har en spelförening som heter BORK med ungefär 40-50 medlemmar.
Vi träffas varannan onsdag i Studiefrämjandets lokaler på Portalgatan 2B. Nästa tillfälle är 2014-02-26 kl 17:00 - 22:00.
Vi har tre minikonvent per år och nästa är 2014-02-28 - 2014-03-02, vi börjar kl 19:00 på fredagen.
Vi brukar mest spela euro games men det finns flera som är gärna sätter tänderna i lite ameritrash.
Alla är välkomna till våra träffar och konvent så det är bara att komma dit och spela, vill man spela något särskilt så är det bara att ta med sig och försöka ragga lite folk.

Det finns en Facebook grupp som jag tror heter Beautiful ORK, eller BORK (inte säker just nu), och så har vi en hemsida http://www.beautifulork.se/

Kolla upp oss och kom och spela vi blir alltid glada när det kommer nytt folk

/Viktor
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Björn Arvidsson
Sweden
Storvreta
flag msg tools
designer
mb
Finns en annan grupp för de som vill spela mer brädspel i Uppsala på: https://www.facebook.com/groups/188696497832437/

Välkomna!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.