Recommend
2 
 Thumb up
 Hide
5 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Sweden

Subject: Kickstarter och leverans till Sverige rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Jonathan Morton
Sweden
Vällingby
Stockholm
flag msg tools
Jag tänkte kanske köpa Donald X Vaccarinos Greed från Kickstarter, men jag kom ihåg nånting att det kan vara dyra med skatt. Gäller det allt som levereras från utomlands, eller bara grejer som levereras från utom EU? Jag tror att Greed kommer att vara skickas från Tyskland.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Erik Tengblad
Sweden
Uppsala
Uppsala
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Köper du inom EU så kommer du att slippa betala moms, vilket oftast är den största kostnaden. Du kan dock fortfarande råka ut för tullavgift om du har otur. Jag har aldrig behövt betala varken tull eller moms för något KS-projekt jag har fått levererat hem, dock, oavsett om det skeppats från USA eller Europa.
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
TS S. Fulk
Sweden
Örebro
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Quote:
SHIPPING

!!!Please note!!! Backers should add the respective shipping charges to their pledges. If shipping is not included this may cause a delay in shipping. Thank you for your help with this. :-)

United States, Germany, NL, and BE

Shipping is Free.

Canada, Czech Republic, European Union, Great Britain, Hungary, Norway, Poland, Switzerland, and Ukraine

$15 for shipping and handling charges.

Brazil

Due to the high customs charges and delivery challenges we can no longer offer our Kickstarters to the Brazilian audience. We apologize for this inconvenience.

ALL OTHER COUNTRIES

Please add $30 for shipping and handling charges.

All shipping charges are per shipment.

Disclaimer

Due to shipping time (ocean transit, customs, rail/truck, and final delivery), we have a new release policy for Kickstarter releases. Games will be released once they are available in their particular region. The games will first be available in the EU. North America will be 6-8 weeks after that and for backers everywhere else it will be 8-10 weeks from the EU launch. All additional costs that may occur because of custom duty or local charges are the backers responsibility.

Seems like it will be shipping from Europe, so you shouldn't have to worry about customs, just the 15 dollar shipping charge.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Daniel Troi
Sweden
Linköping
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Det är tullfritt inom nästan hela EU. Däremot så betalar man moms men det är det aktuella landets moms och inte den svenska momsen. Den momsen brukar vara inräknad i priset på varan som man köper så inget man brukar bekymra sig för.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
bykk
Sweden
Kristianstad
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Flera KS har börjat marknadsföra sig som EU-friendly och med det brukar de mena att de skickar inom EU så du slipper VAT/tull avgifter. Alla seriösa KS bör också nämna vart de skickar i från(vilket Greed gör).
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.