Robin Reeve
Switzerland
St-Légier
Vaud
flag msg tools
badge
Looking for a game session in Switzerland? Send me a pm!
mbmbmbmbmb
Hi all,
I am a newbie in PAGC, and I am having a blast playing it.
I just have a question about Seelah.
She may not have items.
However, if a scenario reward speaks of getting one, can she still draw one and allow her companion hero(es) have more choice for tuning its(their) deck?

Thanks in advance for the answers.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Corporal Joe Bauers
United States
flag msg tools
No matter games or life
badge
Honesty over everything
mbmbmb
Yes.
6 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Andrew Warner
United States
Middletown
Delaware
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Welcome to PACG. Glad to hear you are enjoying it. You might find this guide helpful:
http://boardgamegeek.com/filepage/101370/a-guide-for-new-pla...

Good luck on your adventure.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Robin Reeve
Switzerland
St-Légier
Vaud
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Thanks, Hawkmoon 269 !

I am playing with the French version - I purchase most of my games in French, as my playing partners don't all master English - but as the administrators of the French version are at a convention, I have been waiting two days for being admitted on their forum - so I am asking my questions here).

The guide is really nice. thumbsup
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Matt Asher
United States
SOUTH LAKE TAHOE
California
flag msg tools
badge
WACKY WAVING INFLATABLE ARM FLAILING TUBE MAN!!!
mbmbmbmbmb
Bienvenue à PACG! J'ai le jeu en anglais, mais il y a les autres personnes ici (BGG) qui parle francais.

Bonne séance de jeu!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Robin Reeve
Switzerland
St-Légier
Vaud
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
theashers wrote:
Bienvenue à PACG! J'ai le jeu en anglais, mais il y a les autres personnes ici (BGG) qui parle francais.

Bonne séance de jeu!
Merci !
Je suis déjà un habitué du coin, et j'ai repéré quelques francophones.
Je suis surtout wargameur (ASL), mais je me suis diversifié dans plein d'autres boardgames.
PACG convient bien à ce que j'attends d'un jeu dans l'environnement RPG : facile, rapide, immersif et avec de la rejouabilité.
J'aimais bien Descent 2nde éd. mais je n'ai pas de partenaires de jeu assidus ou tout simplement emballés par ce jeu-là - l'aspect coop de PAGC est décisif en sa faveur (Descent se met extrêmement doucement à des règles coop : portée très limitée et délais de parution en français très longs).

Ah oui, je suis bilingue, mais comme précédemment expliqué, j'achète mes jeux en v.f., pour m'adapter à mes partenaires de jeu qui ont de la peine avec le français...

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Narsir Veenaur
France
Draveil
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
If it can be of any use to you, here is the translation in french of the 1st part of Hawkmoon269's great guide.

I hope the translation of examples will come soon...
1 
 Thumb up
0.25
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Robin Reeve
Switzerland
St-Légier
Vaud
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Thanks ! thumbsup

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Matt Asher
United States
SOUTH LAKE TAHOE
California
flag msg tools
badge
WACKY WAVING INFLATABLE ARM FLAILING TUBE MAN!!!
mbmbmbmbmb
Robin wrote:
PACG convient bien à ce que j'attends d'un jeu dans l'environnement RPG : facile, rapide, immersif et avec de la rejouabilité.

Peut-être c'est pour un autre conversation, mais j'adore aussi la rejouabilite avec PACG. Je suis dans 3 équipe avec les autre personnes, et 4 ou 5 équipe ça je jeu seul, et c'est toujours intéressant et amusant pour moi.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.