Jonas Åkerblom
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Hej,

Jag är en 30-årig man som jobbar inom biotekniksektorn och som för lite mer än ett år sedan flyttade till Stockholm. Nu har mitt brädsspelsintresse blommat ut igen så jag söker ett gäng på 4-6 personer (ca 25 år och uppåt) som spelar brädspel kanske en gång i veckan. Finns det nån grupp med en plats över eller finns det några som är sugna på att skapa en ny grupp? Jag sitter själv på ganska mycket brädspel så som Through the ages, Arkham Horror, King of Tokyo, Dominion, Robinson Crusoe, Android Netrunner, Forbidden Dessert, Agricola, Le Havre, Ticket to Ride, Power Grid, Race to the galaxy, Pandemia, Warrior Knights m.fl.

Skriv här eller PMa vid intresse.

/Jonas
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Simon Lundström
Sweden
Täby
flag msg tools
Now who are these five?
badge
Come, come, all children who love fairy tales.
mbmbmbmbmb
Re: Söker Brädspelsgrupp i Stockholm
Var i Stockholm befinner du dig? Centralt? Förort? Är du norröver är jag intresserad

Stockholmare är som bekant bekväma av sig…
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Åkerblom
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jag befinner mig centralt, närmare bestämt i Fredhäll på Kungsholmen. Och du själv befinner dig?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mattias R
Sweden
Stockholm
Unspecified
flag msg tools
badge
mbmbmb
Hej Jonas. Om du är intresserad så är du välkommen till AGoT Sthlm. Vi träffas och spelar A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition) varannan lördag. Mer info finns på gillets sida, skicka mig ett GeekMail om du vill vara med.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Simon Lundström
Sweden
Täby
flag msg tools
Now who are these five?
badge
Come, come, all children who love fairy tales.
mbmbmbmbmb
Bracca wrote:
Jag befinner mig centralt, närmare bestämt i Fredhäll på Kungsholmen. Och du själv befinner dig?

Ute i Täby. Kungsholmen är jag dock rätt van att ta mig till, och jag behöver spela mer brädspel. Beror på veckodag dock, om det ska bli något regelbundet.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Åkerblom
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jag är öppen för förslag när det gäller veckodag då jag har ett obundet veckoschema. Någon speciell dag som passar?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Niklas Brandt
Sweden
Stockholm
Skärholmen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jag är en tretti-taggare som bor söder om stan men är definitivt intresserad av att spela nån gång i veckan. Har två spelgrupper som träffas sporadiskt några gånger i månaden. Kan höra av mig om du är nåt taggad att haka.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Åkerblom
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Absolut, jag är på att haka

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Åkerblom
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jag tänkte att jag skulle starta en grupp på Facebook för detta blivande sällskap så att man lätt kan skapa events och kommunicera. Ni som är intresserade kan PMa mig hur jag hittar er på facebook så kan jag lägga till dig och bjuda in er i gruppen

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nicklas Roman
Sweden
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Bracca wrote:

Du vet förstås att Dragon's Lair kör brädspelskvällar också? Det ligger ju nära dig. Inte samma sak som en egen grupp, men kul ändå!

De har en facebookgrupp

https://www.facebook.com/groups/323889371009361/

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Åkerblom
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Dragon's Lair är ett alternativ men skulle vara mkt roligare att få ihop en grupp. Var precis på Dragon's Lair och shoppade lite

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Virre Linwendil Annergård
Sweden
Stockholm
flag msg tools
Forza Bajen!
badge
... and still sober
mbmbmbmbmb
Om vi ska lista grupper så blir det mycket
Alphaspel (Onsdagar), Proxxi (Torssdagar), SMASH ibland och jag är säker på att jag missar en hel del.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Åkerblom
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Vi tänkte dra ihop ett gäng för att spela Battlestar Galactica, ett Co-Op Traitor spel, någon som är sugen på detta den närmaste veckan?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Livaet E
Sweden
Solna
flag msg tools
Jag är också rätt intresserad av atthitta een ny grupp, framförallt efter sommaren när jag kan lämna lillan. Jag är också norr om stan. Min spellista ser ungefär ut som trådskaparen, faktiskt nästan identisk, och jag skulle vilja lära mig netrunner.

Jag har också en spelgrupp som heter spela med mig, Stockhom, på Facebook, där tanken är att få ihop en återkommande grupp ute på stan veckovis.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Virre Linwendil Annergård
Sweden
Stockholm
flag msg tools
Forza Bajen!
badge
... and still sober
mbmbmbmbmb
Jag är oftast intreserad av Battlestar

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
LimaPer
msg tools
mbmbmbmb
Hej

Ett tag sedan tråden uppdaterades men tänkte tipsa om följande som nog är intressant:

Spelbar, varje onsdagskväll på Bishops Arms på Söder.
http://spelbar.tumblr.com Brukar vara där ganska ofta och det är trevligt att ta en öl och spela lite efter jobbet. Inte alltid de uppdaterar sidan med det är alltid folk där varje onsdag även om de som organiserar inte är där.

Board and card gamers Stockholm. Bara att sätta upp egna event eller kolla om det finns folk som är sugna att träffas och spela.
https://www.facebook.com/groups/281140552028001/

Spontana brädspelsmaffian. Precis som ovan för att hitta spelare och hoppa med i event.
https://www.facebook.com/groups/bradspelsmaffian/

Bor i Solna, är gärna med och spelar om nån säger till och det passar :-)
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Sweden
Stockholm
flag msg tools
mb
Blev det någon mysig grupp av det hela?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Åkerblom
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Det blev en mycket trevlig grupp på 10 personer som sedan gruppens skapelse hunnit med nästan 30 spelträffar. Vi kör varje torsdag och då och då en lördag eller söndag. Vi funderar nu på att utöka till 12 personer så om någon är intresserad att vara med i denna grupp så skicka mig ett PM eller skriv här.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Erlend G
Sweden
flag msg tools
Bracca wrote:
skicka mig ett PM

Du har PM

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Oleg D
msg tools
Finns det någon grupp som kör helger med cykelavstånd från Solna?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mattias R
Sweden
Stockholm
Unspecified
flag msg tools
badge
mbmbmb
Ja, se posten om AGoT Sthlm ovan. Vi är i Bromma. Skicka GeekMail till mig om du är intresserad.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Oleg D
msg tools
Såg er grupp men är osäker om jag vill spela samma spel i 6 timmar även om jag har hört gott om AGoT. Vilken tid brukar er grupp börja spela?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mattias R
Sweden
Stockholm
Unspecified
flag msg tools
badge
mbmbmb
All information finns i länken som jag skickade. Kl 10-17 varannan lördag.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.