Recommend

Thumb up
 Hide
6 Posts

RAF» Forums » General

Subject: Translating Spanish Rulebook back to English rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Markus Geissmann
Switzerland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
A spanish version of the RAF Rulebook is available on the web. I have started to translate it back to english - but it's a rather tedious work. Does somone have a scan of the original english rulebook available ? Would you send it to me by mail ?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Manuel Vila Rodríguez
Spain
Las Palmas de Gran Canaria
Las Palmas
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hi:
Look for here:
http://www.grognard.com/board.html#l76

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Manuel Vila Rodríguez
Spain
Las Palmas de Gran Canaria
Las Palmas
flag msg tools
mbmbmbmbmb
SORRY!!!
It was a mistake! very sorry blush

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Markus Geissmann
Switzerland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
This re-translation really is a pain!

Isn't it strange that the spanish version of the rulebook is freely available but the english one isn't ? If somebody owns a copy of the original english rules, could you please it to mail me ?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Antonio B-D
Luxembourg
Luxembourg
Luxembourg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
don't do it Markus!!!

After years of reading spanish rulebooks and not understanding what the game was about, I encourage anyone (unless he does not speak a word of english) to go for the english version of the rules. You won't learn how to play RAF (or any other game for that matter) with Spanish rules.

This is even much so, with old games, when the level of english in Spain was terrible (not that it has improved much since).

Ask around here, you will certainly find the english rules quicker.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Felipe Santamaría Iraolagoitia
Spain
Usánsolo-Galdakao
Vizcaya
flag msg tools
designer
mbmbmbmb
Hola,
Soy el autor de la traducción que tanto dolor os produce. Quisiera pedir disculpas si os ha ocasionado algún problema y para compensaros, he subido las reglas en inglés del juego original y además he incluído las tablas.

Reconozco que esta traducción es una de las primeras que hice hace años y puede tener fallos, pero creo que en general, es perfectamente entendible en español. Pienso que antes de enviarla tendría que haberla corregido, y seguramente más tarde lo haga.

Si hay alguno que haga una traducción al español de las reglas, por favor, le ruego que me las envíe para compararlas y corregir la mía.

NOTA SOBRE LAS FICHAS:
También hice las fichas que muchos de vosotros utilizáis en el juego. Como explico en mi traducción, por error cambié el color de las fichas justo al revés de lo que deberían ser, es decir:

En el juego original, las unidades por el lado de color CLARO son las normales y las unidades por el lado de color OSCURO son las unidades fatigadas. YO LO HICE JUSTO AL REVÉS.

Así que, si utilizáis mis fichas, recordar esto.

Felipe

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.