Recommend
11 
 Thumb up
 Hide
124 Posts
1 , 2 , 3 , 4 , 5  Next »   | 

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Belgium

Subject: Spel 2014 Math Trade rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Nancy M.
Belgium
flag msg tools
mbmbmbmbmb
De Math Trade voor de bezoekers van Spel 2014 is opgestart: http://boardgamegeek.com/geeklist/180661/spel-2014-math-trad...

Vragen over de math trade kunnen in dit topic gesteld worden.

Enkele data:
Items toevoegen of wijzigen is mogelijk tot woensdag 12/11 21u
Wenslijsten doorsturen kan via OLWLG van woensdag 12/11 20u t.e.m. maandag 17/11 21u

Spel 2014 gaat door op 22-23 november in Antwerpen zie http://spel.forumfederatie.be/
7 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Erawen Lowhunger
Netherlands
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ik ga maar eens kijken hoe dit precies werkt.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Alliantie AJ
Belgium
Rijkevorsel
België
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ik heb er misschien naast gekeken maar als je uiteindelijk het spel toch niet wilt ruilen kan dit dan?

Worden er dan sowieso spellen gelinkt die je zelf als ruilmogelijkheid hebt gekozen voor het specifieke spel?

Ik heb er wel zin in!cool
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Robby Timmermans
Belgium
Wellen
flag msg tools
badge
-- -- doesitplay -- --
mbmbmbmbmb
AlliantieAJ wrote:
Ik heb er misschien naast gekeken maar als je uiteindelijk het spel toch niet wilt ruilen kan dit dan?

Tot de dag van de afsluiting kan je je lijst aanpassen. Voor items die je niet wenst te ruilen kies je gewoon geen games die je ervoor wilt.
Eénmaal afgesloten is het wel definitief.

Je spel wordt enkel geruild als er een keten wordt gevonden die ervoor zorgt dat je ook een spel krijgt dat je hebt aangegeven. Je gaat dus nooit een spel krijgen dat je niet zelf gekozen hebt
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Alliantie AJ
Belgium
Rijkevorsel
België
flag msg tools
mbmbmbmbmb

Dus eigenlijk kijk je tot op de laatste dag of er nog spellen toegevoegd zijn, is er niks interessant voor een bepaald spel om te ruilen geef je dat bij dat spel niet aan ...

Bedankt!

thumbsup
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Robby Timmermans
Belgium
Wellen
flag msg tools
badge
-- -- doesitplay -- --
mbmbmbmbmb
AlliantieAJ wrote:

Dus eigenlijk kijk je tot op de laatste dag of er nog spellen toegevoegd zijn, is er niks interessant voor een bepaald spel om te ruilen geef je dat bij dat spel niet aan ...

Bedankt!

thumbsup

Ongeveer
Je kan tot een bepaalde dag spellen toevoegen aan de lijst. Daarna heb je ong. een week de tijd om te kijken of er iets tussen staat waarvoor je wenst te ruilen. Iets gevonden? Voeg het toe in de mathtrade tool.
Zie je meerdere items waarvoor je het wel wil ruilen? Voeg ze dan allemaal toe. Dit verhoogt ook de kans dat je spel effectief geruild wordt.

1 waarschuwing: zorg dat je zeker bent dat je je eigen spel voor een bepaald ander spel wenst te ruilen, anders kan je naderhand teleur gesteld zijn (en dat is zonde).
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Alliantie AJ
Belgium
Rijkevorsel
België
flag msg tools
mbmbmbmbmb
dus je kan ook bij meerdere kleine spellen aanduiden dat je een groter spel ervoor wilt hebben en dan heb je bijv. 4 spellen voor 1 spel als het uitkomt?
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wim Leenaerts
Belgium
Beerse
Antwerp
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
AlliantieAJ wrote:
dus je kan ook bij meerdere kleine spellen aanduiden dat je een groter spel ervoor wilt hebben en dan heb je bijv. 4 spellen voor 1 spel als het uitkomt?

Ja, maar dan moet je wel die 4 spellen als 1 item op de geeklist toevoegen.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Filip Cam
Belgium
Kontich
Antwerp
flag msg tools
mbmbmbmbmb
om dat te doen moet je die 4 kleine spellen als 1 entry toevoegen. je kiest 1 van de 4 en vermeldt de andere 3 als "sweeteners".
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
krommenaas wrote:
om dat te doen moet je die 4 kleine spellen als 1 entry toevoegen. je kiest 1 van de 4 en vermeldt de andere 3 als "sweeteners".

Ik vind het wat makkelijker om een "pick x games" te doen - alle kleine brol in 1 item en de winnaar mag dan x games kiezen uit de lijst - is verbazend succesvol want mensen kiezen graag zelf hun games uit

Nog niet zeker welke dag(en) we gaan, dus wacht ik nog even met mijn games op de trade te gooien, maar ik doe zeker weer mee

2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Alliantie AJ
Belgium
Rijkevorsel
België
flag msg tools
mbmbmbmbmb
hm dat is toch wat lastiger dan,

dus alle spellen op 1 lijst, dan eventueel pick x games, en wat met de rest van de spellen? die geraken niet geruild dan?

Is het dan ook niet zo dat ik een groot spel krijg van persoon A, om in totaal bijv. 4 andere spellen aan B, C en D te geven?

of is het echt het ruilen met A en ontvangen van A?
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Erawen Lowhunger
Netherlands
flag msg tools
mbmbmbmbmb
AlliantieAJ wrote:

Dit in ieder geval niet.
Kan zijn dta jou game bij persoon Q terecht komt via persoon B en dat jij van persoon L een game krijgt van persoon G.
Dacht ik.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Ga eens kijken op de mathtrade wat ik bedoel - ik heb net mijn games ingevoerd.

Sommige games staan alleen als item, anderen zijn samengevoegd omdat ze afzonderlijk niet zo veel waard zijn

2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Rudy Van den Broecke
Belgium
Heusden
flag msg tools
Hostage Negotiator
mbmbmbmbmb
AlliantieAJ wrote:

dus alle spellen op 1 lijst, dan eventueel pick x games, en wat met de rest van de spellen? die geraken niet geruild dan?

Is het dan ook niet zo dat ik een groot spel krijg van persoon A, om in totaal bijv. 4 andere spellen aan B, C en D te geven?

Je opties:

* Je post een item met 1 spel in: als iemand dit kiest krijgt hij dit spel

* Je post een item met 1 spel en 1 of meerdere sweetners (extra spellen die je erbij zet): als iemand dit kiest gaan al deze spellen naar die persoon

* Je post een item met daarin de vermelding pick x games: je kan dan bijvoorbeeld 5 spellen hierin zetten en zeggen dat de winnaar er 3 mag kiezen. Als iemand dit kiest, kiest hij 3 spellen van zijn keuze. De andere 2 blijven van jou.

* Je zal ook zien dat bij sommige mathtrades als item staat staat "outside the scoop of bgg" en dan in de tekst altname 25€. Dat wil zeggen dat de persoon iets interessant gezien heeft en daar 25€ voor wil betalen.

In alle gevallen gaan alle spellen van 1 item steeds naar 1 andere persoon.
Je geeft x items (niet hetzelfde als spellen) en je krijgt evenveel items terug. Hoeveel spellen in een item zitten kan echter wel dus verschillen, afhankelijk van de optie die je hierboven kiest. Je kan ook zeggen, 1 item met 1spel en 1 item met 3 spellen in. Dat kan allemaal.

Welke optie het best is, hangt af van wat je zelf wilt. Probleem is dat je nooit weet wat een ander wil. Het kan zijn dat iemand net en alleen dat ene spel van je wil dat je in een pakket hebt gestoken en dan heb je pech maar het kan ook dat iemand misschien net graag een aantal spellen samen wil.

Belangrijk is, bekijk of je het spel zeker wilt ruilen voor wat je aankruist. Bovendien moet je soms denken, heb ik liever een ongespeeld exemplaar in de kast dan een spel dat misschien net iets minder kost. Want dat is minder relevant bij ruilen vind ik, al ga je natuurlijk geen caverna ruilen tegen uno.

3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wim Leenaerts
Belgium
Beerse
Antwerp
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Quote:

Zou toevallig kunnen, maar meestal niet en dat is net het grote voordeel van ene MATH trade: het programma berekent alle mogelijke ruilen zodat je niet per se een spel krijgt van degene die jouw spel krijgt.
Wat Eddy voorstelt is inderdaad ook een mogelijkheid, maar dan is er uiteraard een kans dat je nog met enkele spellen blijft zitten omdat de persoon die jouw 'item' had niet alle spellen kan kiezen uiteraard.
Persoonlijk zet ik wel eens meerdere spellen in één item. Ik ga dit jaar bijv. de 3 2-spelerspellen van 999games over LOTR als 1 item zetten omdat die mooi samenhoren, maar apart niet zoveel waard zijn.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
vdbmalmsteen wrote:
Bovendien moet je soms denken, heb ik liever een ongespeeld exemplaar in de kast dan een spel dat misschien net iets minder kost. Want dat is minder relevant bij ruilen vind ik, al ga je natuurlijk geen caverna ruilen tegen uno.

Inderdaad - ook even bedenken dat de prijs van een game hier op BGG een beetje een relatieve prijs is - door de hoge internationale shipping costs is de grootte van je publiek om een game aan te kunnen verkopen zowieso zeer beperkt. Dan liever een goed game in ruil voor iets dat stof zit te vergaren in de kast.

Uit ervaring met mathtrades weet ik ook dat al eens een gokje wagen met een game waar je niet zeker van bent zelden slecht uitvalt. Worst case scenario is dat je het gewoon op de volgende trade zet. Jouw slecht game is altijd wel iemand anders zijn gouden vondst.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Rudy Van den Broecke
Belgium
Heusden
flag msg tools
Hostage Negotiator
mbmbmbmbmb
eddy_sterckx wrote:
Worst case scenario is dat je het gewoon op de volgende trade zet.
inderdaad The Worst-Case Scenario Survival Game zet je terug op de trade list
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Alliantie AJ
Belgium
Rijkevorsel
België
flag msg tools
mbmbmbmbmb
dus eigenlijk kan ik niet 4 spellen apart op de lijst hebben die naar verschillende personen gaan en dat ik zelf maar 1 spel van iemand anders krijg?

Dan is het inderdaad moeilijk om te weten wat een ander wil ...

2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Rudy Van den Broecke
Belgium
Heusden
flag msg tools
Hostage Negotiator
mbmbmbmbmb
AlliantieAJ wrote:
dus eigenlijk kan ik niet 4 spellen apart op de lijst hebben die naar verschillende personen gaan en dat ik zelf maar 1 spel van iemand anders krijg?

Dan is het inderdaad moeilijk om te weten wat een ander wil ...

Nee, dat kan niet. Daarom is de trade altijd een verrassing. Je kiest de spellen waarvoor je jou spel wilt ruilen en dan afwachten or er iets uitkomt. Je kan het niet vooraf weten en doordat het systeem combinaties maakt zorgt het ervoor dat je ook zelden de persoon een spel geeft in ruil voor het spel dat jij wil. Gelukkig maar want die kans is meestal niet zo groot.

Gewoon proberen, kies gewoon aandachtig wat je voor je spel wil. Dat is belangrijk zo heb ik nu een Duitse android netrunner omdat ik niet genoeg naar de taal heb gekeken. Maar hier is die kans niet zo groot.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Alliantie AJ
Belgium
Rijkevorsel
België
flag msg tools
mbmbmbmbmb
dat is waar

het was maar gewoon dat ik heel veel interesse heb ik één groot spel maar niet voldoende heb om een tegengewicht te bieden

dus even de conclusie proberen te maken: als ik dat ene grote spel wil hebben moet ik iets ingeven dat ongeveer in de buurt komt of met een pakket van kleinere spellen ...

en dan aangeven bij dat pakket of grote spel dat ik het wil ruilen tegen het andere grote spel

in ieder geval bedankt allemaal!
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb

Misschien nog een woordje over het kip & het ei probleem van de kleinere mathtrades :

Het "Ik doe de moeite niet om mijn games erop te zetten, want er is nu niks interessants op te vinden" probleem.

Als iedereen wacht tot er voor hem/haar iets interessants opstaat, komt er nooit iets van.
6 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Baert
Belgium
flag msg tools
badge
Insert here!
mbmbmbmbmb
eddy_sterckx wrote:

Misschien nog een woordje over het kip & het ei probleem van de kleinere mathtrades :

Het "Ik doe de moeite niet om mijn games erop te zetten, want er is nu niks interessants op te vinden" probleem.

Als iedereen wacht tot er voor hem/haar iets interessants opstaat, komt er nooit iets van.

Helemaal juist! Ga er vanavond eens werk van maken. Gelukkig heb ik er allen maar interessante in de aanbieding…
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter D
Belgium
Hove
flag msg tools
badge
Game Over Man, Game Over!
mbmbmbmbmb
Ik heb het ook maar geprobeerd.

Alles wat niet geruild wordt, gaat in de tweedehandsverkoop op Spel
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
AlliantieAJ wrote:

dus even de conclusie proberen te maken: als ik dat ene grote spel wil hebben moet ik iets ingeven dat ongeveer in de buurt komt of met een pakket van kleinere spellen ...

en dan aangeven bij dat pakket of grote spel dat ik het wil ruilen tegen het andere grote spel

Correct.

En dan maar hopen dat de trade-gods je goed gezind zijn - het offeren van een geit terwijl je op één been dansend het thema van Firefly fluit is echter zuiver optioneel
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Woozle1977 wrote:

Alles wat niet geruild wordt, gaat in de tweedehandsverkoop op Spel

Goed idee - op de website van Spel staat ook iets over het doneren van (incomplete) games voor een goed doel - weet iemand hoe dit praktisch in zijn werk gaat ? Afgeven aan de kassa ? Bij Adriaensen ?

2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
1 , 2 , 3 , 4 , 5  Next »   | 
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.