GeekGold Bonus for All Supporters at year's end: 1000!
9,265 Supporters
$15 min for supporter badge & GeekGold bonus
17 Days Left

Support:

Recommend

Thumb up
 Hide
64 Posts
1 , 2 , 3  Next »   | 

BoardGameGeek» Forums » Gaming Related » Trades

Subject: Diskussionstråd - Svensk Bytescirkel (Math Trade) - Augusti 2015 rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Roberth Johansson
Sweden
Trelleborg
Skåne
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
This is the discussion thread for the Swedish Math Trade that is only shipping in sweden so the following will be written in swedish.

Detta är diskussionstråden för den svenska bytescirkeln. GeekListan är här: https://boardgamegeek.com/geeklist/194798/svensk-bytescirkel...

Skriv alla frågor/förslag/kommentarer och andra tankar angående bytescirkeln här. Om du har önskemål för spel som du vill se i bytescirkeln kan du skriva om det här.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Roberth Johansson
Sweden
Trelleborg
Skåne
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Bra upptäckt och bra påpekat. Han har ändrat i sina inlägg så det är inget annat att göra nu. De får vara kvar så där, tar man bort inläggen kan det bli strul i olwlg.

Tack för hjälpen!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Victor Pluntky
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Dags att uppdatera OLWLG? Bara 66 spel av 156 finns uppee. Så kan man börja lägga till saker i sin wish list =)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ola Olsson
Sweden
Nassjo
smaland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Roberth nämnde väll redan innan han startade denna mathtraden att det skulle bli en del fördröjning på updateringarna i OWLG i början.

Så bara ta det lugnt och vänta, i värsta fall får ni väll skriva analoga listor på vad ni vill byta till er
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Roberth Johansson
Sweden
Trelleborg
Skåne
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Som Ola säger så kommer det bli en rätt så sporadisk uppdatering av OLWLG.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Per Starbäck
Sweden
Uppsala
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Schedim wrote:
Ingen fara på taket vi bara rycker lite i kopplet.

BTW ni som har lite mer erfarenhet, brukar rollspel löna sig att sätta upp? Jag funderar på att lägga upp några poster till (har en), men är lite tveksam till att det verkligen är rätt "publik".
Det är ju onödigt att öka processortiden mer än nödvändigt...

Det kan ju gå att göra det till mer eller mindre "rätt publik" genom att göra reklam för listan på olika ställen. Gör gärna det, så blir jag glad, eftersom jag har lagt upp rätt mycket rollspel själv! :-)
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Désirée Greverud
Sweden
Stockholm
flag msg tools
Keeper of the Sacred Aardvark
mbmbmbmbmb
Perhaps this is a more general math trade question, but how "uncool" is it to mark as wanted low cost games that would probably cost more to ship than to buy?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Victor Pluntky
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
DragonsDream wrote:
Perhaps this is a more general math trade question, but how "uncool" is it to mark as wanted low cost games that would probably cost more to ship than to buy?

I don't understand the question.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Désirée Greverud
Sweden
Stockholm
flag msg tools
mbmbmbmbmb
binnet wrote:
DragonsDream wrote:

I don't understand the question.

Take a game that costs, say 150-200kr new, some mass market type that you can find at Åhléns, which is probably barely worth 50kr used. If I mark it as wanted, and end up getting it in trade, then someone has to ship it from say Lund or Mälmo to Stockholm. I'm just wondering if that makes me kind of an asshole or if by listing a game, we all agree to ship it where ever it may end up going.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Per Starbäck
Sweden
Uppsala
flag msg tools
mbmbmbmbmb
DragonsDream wrote:
Take a game that costs, say 150-200kr new, some mass market type that you can find at Åhléns, which is probably barely worth 50kr used. If I mark it as wanted, and end up getting it in trade, then someone has to ship it from say Lund or Mälmo to Stockholm. I'm just wondering if that makes me kind of an asshole or if by listing a game, we all agree to ship it where ever it may end up going.

We all agree to send things to any postal address in Sweden. If you don't think about the cost for that you can hurt yourself by accepting a trade where you will have to spend more in postage than it's worth. You can't hurt anyone else that way. If there is a trade between you and someone in Malmö where you both have to spend a lot of postage on sending stuff not worth much to each other, then it is because you both forgot to think about the cost of postage.

I've used "sweeteners" in many cases to try to make packages that are worth it to post instead of sending a single item.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mikey Moose
msg tools
mbmbmbmbmb
I think the above scenario might have good side effects, as the game you're talking about might enable a circle that wouldn't be possible before. The more games change hands, the merrier, I'd say. Also, I think everyone who takes part in the Math trade accepts to some degree that it's pretty random, and the results might not always be the best.

Also, you win some, you lose some. Or in other words, you might have to pay 200kr to ship a regular deck of cards, but that might mean someone else will pay to ship a copy of Twilight Struggle to you.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Henrik Larsson
Sweden
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
Jag ogillar verkligen systemet med att personen som skickar betalar frakten. Det borde vara personen som mottager spelet som betalar frakten.

Anledningen till detta är att man inte kan veta vem som kommer få ens spel. Jag kanske bara är intresserade av lokala byten så man kan träffas utan att posta spelet. Om det är "avsändaren" som betalar frakten kan vem som helst ta mitt spel som sin WANT, och jag behöver betala frakten. Medans jag kanske enbart är intresserad av att leverera mina spel till folk inom Skåne.

Om mottagaren betalar frakten kan man kontrollera sina byten mer. Om jag bara vill ha spel från Malmö väljer jag bara WANT på spel som det står att dom finns i Malmö så att JAG slipper betala frakt. Vill folk utifrån ha mina spel är det helt okej då dom betalar frakten.

Det är min åsikt om detta i alla fall. Jag kommer själv att vara sjukt snål med mina byten men jag skulle öppna upp väldigt mycket om det vore ombytta roller på vem som betalar fraktkostnaderna.

MVH,
Henrik
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Désirée Greverud
Sweden
Stockholm
flag msg tools
mbmbmbmbmb
ekoxe1 wrote:
du kan lätt specificera i steg 4 vilka spel du godkänner att ge bort och vilka spel du ska ta emot. Då kan du bocka av bara kombinationer som gäller spel som finns lokalt till dig, är det inte tillräckligt så att systemet kan inte inblanda byten som betyder att du måste frakta något.

(någon som vet lite mer än jag kanske kan bekräfta principen eller om jag har fel)

it doesn't really work that way though. Let's say you are in Skåne and offering Catan. You can say you will only accept Ticket to Ride, also from a person in Skåne. Seems like a straight 1 for 1 trade, you meet up in Skåne and exchange them. Except in a math trade, the person who wants Catan may be in Stockholm and they are offering Carcasonne which the other person in Skåne wants and is will to give up TtR. So while the person with TtR can deliver it in person, the person with Catan must ship to Stockholm and the person in Stockholm must ship to Skåne.

The person offering can't really control where something might be shipped. You can control what you will get in return, so just make sure what you mark as wanted is worth the shipping price of what you are sending.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Daniel B
Sweden
Kungsbacka
flag msg tools
128
badge
22
mbmbmbmbmb
mnemonicuz wrote:
Jag ogillar verkligen systemet med att personen som skickar betalar frakten. Det borde vara personen som mottager spelet som betalar frakten.

Den största fördelen med att avsändaren betalar frakten är att man slipper en massa transaktioner. Sen är det ju rätt bra att det är enhetligt fraktpris i Sverige, så man vet i förväg hur mkt man kommer få pröjsa för att skicka ett spel.

Sen kan det vara rätt käckt att köra en "no ship" math trade inför ett stort konvent för alla som ska dit och då kan man lämna över alla spel på plats.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Henrik Larsson
Sweden
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
Absolut, jag förstår fördelarna med att slippa transaktioner och strul, men med Swish är det rätt smidigt hur som helst.

Jag tycker dock att det är mer negativt efterssom jag inte vet det slutgiltiga värdet på bytet efterssom jag inte vet hur mycket frakt jag kommer få betala, så jag måste alltid anta det värsta, d.v.s. att jag ska frakta mitt spel.

Det gör att jag kanske inte väljer 10 byten på ett spel som ligger precis på gränsen och där fraktkostnaden gör att det inte är värt det. D.v.s. det finns fler byten som jag hade varit villig att göra, men som jag nu inte gör p.g.a. att jag inte vet frakten. Kanske blev det ingen frakt och jag hade kunnat göra det, men nu "bryts" hela cirkeln upp istället.

Det är mina tankar kring detta i alla fall.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
bykk
Sweden
Kristianstad
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Trevligt med 366st items!
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Henrik Larsson
Sweden
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
You guessed wrong Mikael.
That's not at all the point of my post.

There's absolutely no difference in it, except that with the sender paying for the shipment, you don't know your exact costs. With the buyer paying for the shipment, you do know your exact costs.

I'm all for math trades, I just think that the methods should change. What's the downside to my suggestion except for the fact that there also needs to be a money transaction? This should be smooth enough with today's digital tools.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Henrik Larsson
Sweden
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
What I don't know is if I will have to pay for the shipping or not. That could be a difference of 100kr or not, which is a large % of a game's cost.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Henrik Larsson
Sweden
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
Okay so what I mean is that using the current method you have to take the "worst case scenario" into account each time. This devalues each and every trade as it adds an additional "trading fee" that in in some lucky cases is removed.

For me, this will reduce the number of games I'd be willing to trade as I'll have to add the "trading fee" to each trade, making each trade less valuable to me. If I select fewer games as possible trades, this reduces the total number of possible trades for everyone, hurting the whole math trade system.

I'm not saying the current way is horrible, I'm just putting this method out there as a suggested change to see if other people agrees with me. It looks like most people don't care and this is fine.

Is there any other benefits to the current method, apart from not having to deal with a separate shipping fee transaction? This point is of course very real and I do appreciate this as well, I just want to know if I'm missing any other benefits of the current system.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Per Starbäck
Sweden
Uppsala
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Då är det dags då! På listan finns 382 spel, men på OLWG bara 375, så den sista överföringen dit har dock inte skett än.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Roberth Johansson
Sweden
Trelleborg
Skåne
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
OLWLG är uppdaterad och Want-List submissions är igång!

Så nu är det dags för er att fylla i er önskelista av spel att byta till er.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Per Starbäck
Sweden
Uppsala
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Färdig! Det var klart fler val att fatta denna gång än förra gången. Jag blev inte helt konsekvent, utan rangordnade visst mina egna spel lite olika inför olika byten. Jag orkade inte hyfsa till det, utan det får bli som det blir. Jag ensade i alla fall så att jag erbjöd samma saker för de båda posterna med 300 gg, vilket det först inte hade blivit.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Désirée Greverud
Sweden
Stockholm
flag msg tools
mbmbmbmbmb
wow, what an awesome list! I know, even if I manage to trade away every item I am offering that I will still be disappointed just because there are so many things here I want. I tried to undervalue my items in the hopes of generating more trades. Kinda easy when I work at a thrift store and every game costs 20kr
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Roberth Johansson
Sweden
Trelleborg
Skåne
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Det har kommit upp en del tankar kring framtida svenska math trades. Så med andras förslag har jag satt upp en BGG Guild där vi kan diskutera och annonsera framtida math trades i Sverige. Joina och prenumerera denna guild för att automatiskt få reda på kommande math trades i Sverige.

Länk: https://www.boardgamegeek.com/guild/2328

OBS! Glöm ej fylla i din önskelista!

2 
 Thumb up
0.25
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Roberth Johansson
Sweden
Trelleborg
Skåne
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Man använder "Trades" > "Propose A Trade" för att genomföra bytet och där meddela adressen. Om jag minns rätt så kan man spara adressen där...

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
1 , 2 , 3  Next »   | 
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.