Recommend
3 
 Thumb up
 Hide
10 Posts

Victus: Barcelona 1714» Forums » Rules

Subject: RESOLUCIO DE COMBATS : Assignació de baixes rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Flint Westwood
msg tools
Hola !

He jugat un parell de partides per mirar d’aprendre. M’està agradant moltel joc. Tinc un dubte pel que fa a la RESOLUCIÓ DE COMBATS AMB BARCELONA COM A BÀNDOL GUANYADOR

Entenc que primer s’han de comptabilitzar els “punts de baixa” i després s’han de repartir en les tropes barcelonines segons pugui interesar

A l’exemple 18 de la pàgina 22 queda força clar però igualment em queda el dubte …

Si el cas fos que les tropes barcelonines fossin 2 Infanteries i 2 Coroneles (Valor de combat= 8) i sel’s hagués d’aplicar 4 “punts de baixa” ¿Podria assignar els 4 punts a les Infanteries ( 2 per cadascuna) i per tant no eliminar cap tropa barcelonina com a resolució d’aquest combat?

Gràcies per avançat !
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Martí Cabré

Terrassa
Catalonia, Spain
msg tools
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
No, has de mirar d'assignar tantes baixes com sigui possible.
En el cas que indiques has d'eliminar una infanteria (3) i una coronela (1) per tal de fer les 4 baixes.

Per tant, queda clar que si tens coroneles en combat i hi ha baixes, pringuen segur. La infanteria ja depèn de la quantitat de baixes. Si pots muntar un petit destacament de dues o tres infanteries juntes, poden arribar a fer molt mal contra borbons de força 2 i no rebre cap baixa.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Toni Serradesanferm Palà
Spain
Granollers
Barcelona
flag msg tools
designer
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
Lamento contradir-te Martí, però no és com dius.

A les regles diu:

"Apliqueu aquestes baixes a les tropes barcelonines que hi havia en el combat: d’una en una, elimineu tropes barcelonines de l’espai fins que s’arribi a aquest nombre de baixes (podeu repartir les baixes entre la infanteria i la Coronela, com millor us convingui). Cada tropa barcelonina assumeix un nombre de baixes igual al seu valor de combat."

Això vol dir:

1) Que no pots deixar d'assignar punts a una tropa per continuar assignant-los a una altra.
Per tant, no es pot fer el que diu en Jordi. No pots assignar 2 punts a una infanteria, deixar d'assignar-li mal i continuar amb una altra.

2) Que tu tries en quin ordre vas aplicant el mal a les tropes, que serà com diu "com millor us convingui".
En cap cas es fa esment a que hagis de mirar de provocar tantes baixes com es pugui.

Així, doncs, en el cas que proposa en Jordi, si jo hagués d'aplicar 8 punts de mal a 2 infanteries i 2 coroneles (tot i que l'opció d'eliminar 1 infanteria i 1 coronela que dóna en Martí és válida), el que sería més óptima seria aplicar els 3 primers punts a una infanteria (que quedaria eliminada) i el punt restant a l'altra infanteria (que no quedaria eliminada). Així doncs, només hi hauria una infanteria eliminada.

Per més aclariment, si fossin 6 els punts que hagués d'aplicar a aquestes tropes barcelonines, el que faria seria:

-3 punts a una infanteria->eliminada
-1 punt a una coronela->eliminada
-2 punts a la segona infantira->no eliminada

Resultat final, una infanteria i una coronela eliminades.

Merci pels comentaris
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Martí Cabré

Terrassa
Catalonia, Spain
msg tools
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
Ah, doncs ho feia malament.

"Apliqueu aquestes baixes a les tropes barcelonines que hi havia en el combat: d’una en una, elimineu tropes barcelonines de l’espai fins que s’arribi a aquest nombre de baixes (podeu repartir les baixes entre la infanteria i la Coronela, com millor us convingui). Cada tropa barcelonina assumeix un nombre de baixes igual al seu valor de combat."

Entenia que calia *eliminar* tropes barcelonines d'una en una fins a assumir tots els punts de baixes possibles.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Flint Westwood
msg tools
Hola
Gràcies a tots 2 . Ara ja queda tot més clar

Entenc que si queda/en mal / punts de baixa per assignar (menys de 3)quedant Coroneles en joc i mentres hagi Infanteríes, aquests punts poden quedar sense ús.

En el cas que indicava : 2 Infanteries i 2 Coroneles i 4 punts de mal per assignar, podem eliminar 1 Infantería o 2 Coroneles, quedant 1 i 2 punts de mal respectivament, aquests 2 punts en decidir assignar-los a 1 Infanteria que encara tenim, queden sense efecte.

Gràcies de nou i enhorabona a l'autor

Salut !!
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jordi Ros
Spain
Cerdanyola del Valles
Barcelona
flag msg tools
Avatar
mbmbmbmbmb
Quan hem jugat amb el meu grup, potser per deformació de wargamers, sempre satisfem tots els punts de baixes fins al máxim possible.

En aquest cas:

Quote:
Per més aclariment, si fossin 6 els punts que hagués d'aplicar a aquestes tropes barcelonines, el que faria seria:

-3 punts a una infanteria->eliminada
-1 punt a una coronela->eliminada
-2 punts a la segona infantira->no eliminada

Resultat final, una infanteria i una coronela eliminades.


Nosaltres hauríem perdut 1 coronela més, satisfent 5 punts de baixes i restant 1 que no es pot satisfer amb la infanteria supervivent.
Tal com ho explica en Toni sembla un "exploit", però si el propi autor ho sanciona, benvigut sigui l'exploit.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Martí Cabré

Terrassa
Catalonia, Spain
msg tools
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
Tal i com ho feia jo, assignava els 6 punts a les dues infanteries, que quedaven eliminades, i les dues coroneles quedaven intactes. Així assumia tots els punts possibles.

D'altra banda, ultra ser la decisió del dissenyador, es pot interpretar bé la manera d'assignar baixes pel concepte de xoc en el combat d'infanteria de l'època: si la unitat aguanta bé el xoc, no es desorganitza i continua sent apta pel combat. Per tant cal 'pensar' els combats posant la infanteria regular davant, per absorbir tot el xoc possible, amb les milícies de coroneles al darrere, ja que queden desorganitzades sempre si els arriba el xoc. Cada cop que el xoc borbònic no arribi a 3, la infanteria barcelonina l'absorbeix bé.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Toni Serradesanferm Palà
Spain
Granollers
Barcelona
flag msg tools
designer
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
desper_taferro wrote:
Nosaltres hauríem perdut 1 coronela més, satisfent 5 punts de baixes i restant 1 que no es pot satisfer amb la infanteria supervivent.
Tal com ho explica en Toni sembla un "exploit", però si el propi autor ho sanciona, benvigut sigui l'exploit.


Doncs serà un "exploit"!
Com ja he comentat en un altre fil, jo no vinc del món del wargame, sinó del de jocs de taula euro o ameritrash. Per tant, el que es busca és un altre tipus de joc més destinat a l'estrategia amb els regles que amb la realitat.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Toni Serradesanferm Palà
Spain
Granollers
Barcelona
flag msg tools
designer
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
marticabre wrote:
D'altra banda, ultra ser la decisió del dissenyador, es pot interpretar bé la manera d'assignar baixes pel concepte de xoc en el combat d'infanteria de l'època: si la unitat aguanta bé el xoc, no es desorganitza i continua sent apta pel combat. Per tant cal 'pensar' els combats posant la infanteria regular davant, per absorbir tot el xoc possible, amb les milícies de coroneles al darrere, ja que queden desorganitzades sempre si els arriba el xoc. Cada cop que el xoc borbònic no arribi a 3, la infanteria barcelonina l'absorbeix bé.


Ostres, Martí! M'ho has tret de la boca, anava a comentar precisament això!
Què va! És broma! Estic al·lucinant amb els vostres comentaris! Em sento un ignorant entre tant grognard. Moltíssimes gràcies pels vostres comentaris. Estic aprenent molt.
Malhauradament, com he dit abans, les mecàniques del VICTUS no responen més que a la intenció de donar forma i jugabilitat a la vivència dels fets de la novel·la i les mecàniques estan al servei d'aquesta finalitat, buscant simplificacions i sinèrgies que permetin simular-ho al màxim.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Martí Cabré

Terrassa
Catalonia, Spain
msg tools
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
Res, home. Això vol dir que el disseny està ben fet. Si busques un estil ben trabat i que s'ajusti a la novela i això crea un cert paral·lelisme amb la realitat, vol dir que la novela també ho reflecteix i el joc no ho traeix.

Com hem dir en un altre fil, evidentment no és un consim militar, però la posició del jugador es representa com a estat major de la defensa, amb les pressions polítiques i els atacs enemics canviant d'una ronda a l'altra i l'efecte final funciona, almenys per a mi.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.