Recommend
4 
 Thumb up
 Hide
17 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Norway

Subject: Foamcore i Norge? rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Bjørnar Løseth
Norway
Bergen
Hordaland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Hei!

Har leitt litt etter dette i andre samanhengar i forskjellige hobbybutikker (Panduro etc.) men ikkje funne noko som tilsvarar det materialet som nesten alle ileggsbyggarar her på BGG brukar. Nokon som har peiling? Det næraste eg har funne var på Panduro, men det var utan dei stive "platene" på kvar side av skummet, og eg innbiller meg at "skummet" var hardare enn det er i den amerikanske foamcore-en. Hjelp?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Kyle D.
Norway
Asker
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
bloseth wrote:
Hei!

Har leitt litt etter dette i andre samanhengar i forskjellige hobbybutikker (Panduro etc.) men ikkje funne noko som tilsvarar det materialet som nesten alle ileggsbyggarar her på BGG brukar. Nokon som har peiling? Det næraste eg har funne var på Panduro, men det var utan dei stive "platene" på kvar side av skummet, og eg innbiller meg at "skummet" var hardare enn det er i den amerikanske foamcore-en. Hjelp?

Try Staples? Doubtful you'd find the "real" thing, but maybe a closer substitute then the "floppy craft foam" at Panduro. You can use a heatgun to stiffen and mold the thinker Panduro stuff too.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bent Nikolaisen
Norway
flag msg tools
Maske papir har plater i ulik tykkelse og farge (sort og hvit). Produktet heter Kapa hos dem. Var ikke superbillig, men holdt til flere innlegg og greier.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bjørnar Løseth
Norway
Bergen
Hordaland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Takk for kjappe innspel, folkens!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nes
Norway
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Malepaletten har det i Bergen. Kong Oskars gate 15.. Handlet der selv, der har de den vanlige 5mm tykke ordentlig foam core..
edit: de har flere tykkelser, og de har i hvit og svart.

Laget til flere av spillene mine, bl.a:
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bjørnar Løseth
Norway
Bergen
Hordaland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
woxoya wrote:
Malepaletten har det i Bergen. Kong Oskars gate 15.. Handlet der selv, der har de den vanlige 5mm tykke ordentlig foam core..

Takk! Har vore innom der mange ganger, men aldri i utkikk etter foamcore!

Quote:
Laget til flere av spillene mine, bl.a:

Stilig!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
The Rog
Norway
flag msg tools
mbmbmbmbmb
woxoya wrote:

De har ikke tilfeldigvis en online butikk som vi som bor langt unna kan bruke? whistle

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bjørnar Løseth
Norway
Bergen
Hordaland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
The Rog wrote:

De har ikke tilfeldigvis en online butikk som vi som bor langt unna kan bruke? whistle

Ser ikkje sånn ut men det går sikkert an å ringe dei og sjekke om dei sender varer.

http://www.malepaletten.no/

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Håvard Sommerseth
Norway
Kløfta
Kløfta
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Det ser ut som om disse sender:

http://www.kreaktiv.no/nettbutikk/papir-og-kartong/lettvekts...
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
The Rog
Norway
flag msg tools
mbmbmbmbmb
hasoere wrote:

Nice! thumbsup

goo

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Torgeir Nes
msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Hobbykjelleren i Olav Kyrresgate 2 har også stort utvalg av FoamCore

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
christian gustad
msg tools
Noen som veit hvor man kan finne det i Oslo?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Lars Ode
Norway
Oslo
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Jeg fant noen lignende plater på Torso. De har butikk blant annet på Vulkan og bak Colosseum.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mr Jones
Norway
flag msg tools
Spillsjefen har en del:
https://www.spillsjefen.no/advanced_search_result.php?keywor...

Jeg er for så vidt på jakt etter et opplegg for Caverna. Har noen av dere laget noe som fungerer der?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tom orsomething
Norway
OSLO
flag msg tools
mb
www.tegne.no har også både kappa (hardere versjon) og foamcore i flere størrelser og tykkelser. butikken deres ligger i pilestredet. de har også noen skikkelig store skjærematter som ikke koster nøttene dine i tilfelle det skulle være interessant

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Stian Nørberg
Norway
flag msg tools
Du har kanskje funnet en løsning for Caverna i løpet av det siste året, men denne gjør i hvert fall Caverna til et lite kunstverk:

http://www.thebrokentoken.com/the-cavern-organizer/

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Robbert Vervuurt
Denmark
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Jeg har købt det på Amazon.co.uk. Inklusiv forsendelse, var det billigere end at købe det her i Danmark Det drejer så om 10 plader på A3-størrelse!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.