Recommend
5 
 Thumb up
 Hide
9 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Denmark

Subject: Husk Nordisk Spildag på Helsinge Bibliotek d 21/11! rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Mikkel Rasmussen
Denmark
Helsingør
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Husk Nordisk Spildag på Helsinge Bibliotek, kl 10 - 14!
Se programmet her:

https://www.gribskovbib.dk/arrangementer/boern-unge/nordisk-...

Vel mødt!
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jørgen K
Denmark
Copenhagen S
flag msg tools
Oh yes! I love to play!
badge
C'mon! Take it in your hands! You know that you want...
mbmbmbmbmb
Der er også Nordisk spilledag på Lyngby Bibliotek - og 100 andre steder i Norden.

Hvis der er nogen der kommer forbi Lyngby så skal I være velkommen til at sige hej. Jeg står nok og forklarer om Love Letter spillene.

Og det er også fra 1000 til 1400/1500 stykker
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Lars Wagner Hansen
Denmark
Sorø
flag msg tools
designer
Any time, any place!
badge
Fingers off, that's my car!
mbmbmbmbmb
Og på Sorø Bibliotek fra 10-13 eller 14.

God fornøjelse til os alle.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tonny Søndergaard
Denmark
Kgs. Lyngby
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Er det her et tilbagevendende event?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Lars Wagner Hansen
Denmark
Sorø
flag msg tools
designer
Any time, any place!
badge
mbmbmbmbmb
mtdj wrote:

Nordisk spildag har eksisteret siden 2012, så man kan vist godt kalde det tilbagevendende.

Se mere her: https://nordicgameday.wordpress.com/
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jørgen K
Denmark
Copenhagen S
flag msg tools
Oh yes! I love to play!
badge
mbmbmbmbmb
l-hansen wrote:
mtdj wrote:

Nordisk spildag har eksisteret siden 2012, så man kan vist godt kalde det tilbagevendende.

Se mere her: https://nordicgameday.wordpress.com/
Lige præcis; det er et årligt event så vidt jeg forstod

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Lars Wagner Hansen
Denmark
Sorø
flag msg tools
designer
Any time, any place!
badge
mbmbmbmbmb
Og hvordan gik det så?

På Sorø Bibliotek var det en meget stille dag. Normalt plejer der at være kunder når de åbner kl. 10, men den første kom kl. 10.15, og selv ved 11 tiden, hvor der plejer at være en del kunder, var der meget stille.

Jeg fik de første to besøgende kl. 10.20, og de blev introduceret til Colt Express. Lige da vi var færdige med første spil, kom en af mine venner, og vi tog endnu et spil, og så kom der to venner mere. Så blev der spillet et 5-personers Love Letter (som den ene af kunderne kendte i forvejen), medens jeg introducerede De Små Drageriddere til to børn. To af mine venner gik hjem, da de havde andre aftaler. Derefter blev det til 2 spil Hey, That's My Fish!. Jeg forlod spillet, og min plads blev overtaget af en af mine venners datte, medens jeg spillede Roskis med to børn, og tabte stort. Imens spillede en far Kalaha med sin datter. Jeg fik dog en snak med faderen, og han kendte flere af spillene jeg havde med og ville gerne have spillet dem, hvis ikke det var fordi tiden nærmede sig 13.

Så besøgsmæssigt var det dårligere end sidste år, til gengæld var vores placering (i forhallen, frem for børnebibiloteket) bedre mht. exponering. Til næste år er biblioteket åbent til 22, og så kan vi for alvor spille igennem.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jørgen K
Denmark
Copenhagen S
flag msg tools
Oh yes! I love to play!
badge
mbmbmbmbmb
l-hansen wrote:
Og hvordan gik det så?

Jeg havde taget nogle udgaver a Love Letter med (Love Letter, Loot Letter og Love Letter: Batman), men jeg fik faktisk ikke spillet dem, men fik fremvist 3-4 spil af King of Tokyo (med King of Tokyo: Halloween expansion) - og det var ret populært.

I Lyngby gik det vist generelt godt - både med interessen fra kunder - men også bibliotekts personale fik nogle gode samtaler og idéer til spil som de kunne købe til udlån.

Selv fik jeg prøvet KoT, Quantum, og Star Wars: Armada. Og jeg kunne se at der var da lidt gang i den forskellige steder i biblioteket hvor "vi" (arrangører og frivillige fra VikingCon) havde fået stillet borde til rådighed, bl.a. med Ticket to Ride (jeg mener at det var Europa-udgaven de havde med).

Jeg har ikke noget tal på hvor mange der var og hvor længe og sådan, men det så ud til at der kom en del. Og det virkede som om at King of Tokyo blev et populært julegaveønske!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mikkel Rasmussen
Denmark
Helsingør
flag msg tools
mbmbmbmbmb
l-hansen wrote:
Og hvordan gik det så?

Hos os gik det som forventet. Vi måtte ikke ud i at skulle lave ventelister til at komme ind, men det er også lidt vores egen skyld. Biblioteket er bygget sammen med en stor folkeskole og vi ligger tæt på et gymnasium, så det ville være to oplagte steder at smide flyers ud. Men så er vi blevet den erfaring rigere og det gør vi næste år.

Hos os havde vi igen besøg af 6 gutter fra Hillerød Figur og rollespilsforening som havde to borde med Warhammer og Warhammer 40K. Så havde vi Resogun(PS3) turnering på storskærm, X-wing og ellers havde vi hevet vores spil ud, så der blev da spillet lidt. Og så havde vi to gode gamle arkademaskiner
Så selvom vi ikke var så velbesøgt, så var det en rigtig hyggelig dag og vi gør det igen næste år!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.