Recommend
4 
 Thumb up
 Hide
23 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Denmark

Subject: Danish Math trade February/March 2016 rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Claus Nielsen
Denmark
Viborg
flag msg tools
If you wish for peace, prepare for war!
badge
Si vis pacem, para bellum!
mbmbmbmbmb
Er nu live på: https://www.boardgamegeek.com/geeklist/205404/danish-math-tr...

Her en kort introduktion til hvordan og hvorledes, ellers så bare kontakt mig, skriv i tråden her eller skriv i discussion thread på BGG (https://boardgamegeek.com/article/21855687#21855687) så folk kan hjælpe:

Lige en hurtig introduktion, for dem som gerne vil være med, men er skræmt af hvordan og hvorledes.

Det er ikke så svært, og når man først prøver det en gang, så er det lige ud af landevejen til næste gang. Husk også at graden af deltagelse denne gang bestemmer hvorvidt det kan betale sig for mig tidsmæssigt at køre processen igen om f.eks 3 måneder.

Guide:

Gå til: http://bgg.activityclub.org/olwlg/
Og få sendt link til login derfra, det sendes til din BGG mailboks, med link du kan klikke på og så logger den dig automatisk på derefter.

Så vil du herefter kunne se Danish math trade på listen på siden.

Det første du så skal gøre er at finde "resync BGG collection now" i toppen af siden et sted og trykke der og vente, den henter nu din "for trade" liste ind fra BGG, det er derfor vigtigt at sørge for alle spil som du har interesse i at bytte er markeret for trade. Skulle du tilføje spil "for trade" senere er det blot at resynce igen.

Herefter kan du trykke på første ikon under danish math trade (ligner en boks med et +) og du kan så starte med at tilføje spil til listen. Et af gangen.

Selve byttedelen af Math Traden er ret smart, når du nu er på OLWLG og trykker på listenavnet for math traden "Danish Math trade February/March 2016" så får du vist alle spil, som er postet til listen indtil videre, ud for alle spil (som ikke er dine egne) er der en lille knap "add", som du kan klikke på, og så får du listen med dine egne spil frem og kan med flueben angive hvilke spil du vil bytte for pågældende spil.

Senere låses listen ned for nye tilføjelser og man kan så gå sine spil igennem mht de flueben man har sat og tilpasse. Derefter skal man endeligt bekræfte dem. Lørdag køres så det endelige match.

Du vil kun bytte dig til spil, som du har markeret med flueben i fht dine egne spil, og kan således ikke risikere at bytte et dyrt spil til et billigt spil, medmindre du har sat dine flueben forkert. Du kan således sætte f.eks 15 flueben (som er lig med 15 af dine spil for trade) ud for et spil du gerne vil have, men du ender kun med at bytte 1 af dem væk for det, hvis ellers der er matches.

Eksempel:

Du vil have spil A, og har spil B, C og D markeret til trade i fht den. Brugeren af spil A har dog ikke markeret sit spil som et ønske kontra enten dit spil B, C eller D.

For at algoritmen skal regne den trade ud kigger den alle mulige trade-løkker igennem kontra andre brugere for at finde den bedste mulige løsning for alle, og som ikke nødvendigvis betyder et direkte trade imellem dit B, C eller D og spillet A, men alligevel betyder at i får jeres ønskede spil hvis ellers der er matches. Løkken kan ofte involvere op til 5-6 brugere, som alle får hvad de ville have.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Janeck Jensen
Denmark
Odense SV
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Der er ikke voldsomt meget gang i den. Det kommer forhåbentligt.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Claus Nielsen
Denmark
Viborg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Ja, har lavet den på 2 uger til at føje spil til kontra kun 1 uge sidst, jeg er sikker på mange venter lidt og føjer spil til senere af den grund.

Vi får se :-)
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nicolai Broen Thorning
Denmark
Ebeltoft
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Min umiddelbare udfordring er, at jeg har masser af spil jeg vil af med, men ikke så mange jeg gerne vil have den anden vej.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Claus Nielsen
Denmark
Viborg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Ja, så er det op af bakke ;-) jeg plejer dog at bytte mig til spil jeg ikke umiddelbart var efter og det plejer at være udbytterigt og sjovt. For mig er mindst 50% af math trade mest for det sjove i at se hvad jeg kan få for mine egne spil.

Det kan oftest betale sig at tilføje sine egne spil for på den måde netop at få andre tvivlere og lurere til at gå med fordi et af de spil man selv tilføjede var lige hvad de ventede på.
3 
 Thumb up
0.05
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nicolai Broen Thorning
Denmark
Ebeltoft
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Parabellum76 wrote:
Det kan oftest betale sig at tilføje sine egne spil for på den måde man netop få andre tvivlere og lurere til at gå med netop fordi et af de spil man selv tilføjede var lige hvad de ventede på.

Det må jeg prøve...
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nicolai Broen Thorning
Denmark
Ebeltoft
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Taibi wrote:
Parabellum76 wrote:
Det kan oftest betale sig at tilføje sine egne spil for på den måde man netop få andre tvivlere og lurere til at gå med netop fordi et af de spil man selv tilføjede var lige hvad de ventede på.

Det må jeg prøve...

Så er der fyldt på - både på trade listen og want listen.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nicolai Broen Thorning
Denmark
Ebeltoft
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Af nysgerrighed - hvordan laver man fed skrift ude ?

Kan se du, Claus, har klaret det.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Claus Nielsen
Denmark
Viborg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Ja, tak for dine bidrag!

Synes der er mange gode spil i blandt dem du har posted, der er i hvert flad nogen jeg vil forsøge at trade op i mod, og håber du får en trade eller to ud af det, som sagt er halvdelen af det sjove ved math trades at se hvad man kan få for sine egne spil.

Men hvis man kun tilføjer spil, som man absolut vil have, eller der ikke er nogen på listen man vil have og dermed markerer op imod, så får man selvfølgelig ingen trades ud af det.

Mht fed skrift, tænker du så på de spil jeg har listet på math trade?
Her er et eksempel på formatering (! i [!b] indsat af mig selv da du ellers ikke kunne se det, den skal slettes):

[!b]Title:[/b] Paris Connection

[!b]Condition:[/b] New (shrinkwrapped)

[!b]Language:[/b] Nordic edition, but language independent

[!b]Shipping:[/b] Free to Denmark, I will also ship outside Denmark & I cover the Danish postage cost & recipient covers the difference
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nicolai Broen Thorning
Denmark
Ebeltoft
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Tak - lige meget, jeg havde set forkert.

På listen over spil så det ud som om koderne kom med på mine tilføjede spil, men det er kun for tabel-formateringen.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nicolai Broen Thorning
Denmark
Ebeltoft
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Parabellum76 wrote:
Men hvis man kun tilføjer spil, som man absolut vil have, eller der ikke er nogen på listen man vil have og dermed markerer op imod, så får man selvfølgelig ingen trades ud af det.

Naturligvis - også derfor jeg har forsøgt at favne lidt bredere og sat en del på ønskelisten, for der er desværre ikke rigtig nogen der er listet endnu der har bare et minimum af interese.

Men det kan jo være det kommer - og ellers er en del af det hårde arbejde lavet til næste gang.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Claus Nielsen
Denmark
Viborg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Nemlig :-)
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Janeck Jensen
Denmark
Odense SV
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Taibi wrote:
Naturligvis - også derfor jeg har forsøgt at favne lidt bredere og sat en del på ønskelisten, for der er desværre ikke rigtig nogen der er listet endnu der har bare et minimum af interese.

Men det kan jo være det kommer - og ellers er en del af det hårde arbejde lavet til næste gang.

Jeg håber der kommer noget du kan bruge, for du har et par ting jeg seriøst gerne vil have fat i
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
René Christensen
Denmark
Solroed Strand
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Fandt et spil der kunne have min interesse, men kan man kun bytte og ikke købe?
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nicolai Broen Thorning
Denmark
Ebeltoft
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Slotracer wrote:
Fandt et spil der kunne have min interesse, men kan man kun bytte og ikke købe?

Jeg tænker ikke der er noget i vejen for at man henvender sig privat efter traden (eller før den lukkes for tilmeldinger) hvis der er noget der har interesse og det stadig er tilgængeligt.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Claus Nielsen
Denmark
Viborg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Det kan man altid gøre :-) du vil, ved math tradens afslutning, kunne se hvem der har villet have dine spil og hvad de ville bytte for dem, det benytter jeg ofte til at lave nogle ekstra byttehandler efterfølgende.
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Janeck Jensen
Denmark
Odense SV
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Kan jeg få forklaret hvordan duplicate protection virker? Jeg ved hvad det gør, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg får den til det.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Claus Nielsen
Denmark
Viborg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Ja, læs her:

https://boardgamegeek.com/geeklist/32005/jeffy-jeffs-olwlg-d...

Eller se rahdos video her:

https://boardgamegeek.com/thread/1023913/math-trades

Eller spørg igen og jeg prøver at svare :-)
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Janeck Jensen
Denmark
Odense SV
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jeg tror jeg fik det sat op som det skal være Tak.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Claus Nielsen
Denmark
Viborg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Perfekt :-) håber du får nogen trades!

Til alle andre:

7 timer til jeg lukker porten for denne gang mht at tilføje spil.

For dem som er på nippet til at være med, men fortsat er forvirrede, kan jeg henvise til Rahdo´s gennemgang af hvad en Math Trade egentlig er og hvordan man gør:

https://boardgamegeek.com/thread/1023913/math-trades
1 
 Thumb up
1.00
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Paolo Maiello
Denmark
Copenhagen
Denmark
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Hej Claus,

tak for Math Trade og lidt geekgold for dig.

jeg fik et spil traded denne gang. Et mere end sidste gang

Håber at der kommer mere Math Trade i fremtiden.

Paolo
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
T B
Denmark
Jyllinge
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Enig...super initiativ!!

Mere af det
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Claus Nielsen
Denmark
Viborg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Mange tak!

Jeg skal nok køre en math trade igen om et par måneder, og håber at se jer alle igen der. Efter at alle har prøvet det et par gange, så tror jeg efterhånden at vi er ved at være rutinerede og alle begynderfejl efterhånden luset ud.

Indtil da ved jeg, at der snart kommer European math trade for marts måned, det ville også være interessant for nogle at være med i den og træne lidt mere der :-)

Den bliver announced her, når den går live:
https://boardgamegeek.com/article/22054887#22054887

Tak nok en gang for deltagelsen til alle.
6 
 Thumb up
5.00
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.