$30.00
Recommend
2 
 Thumb up
 Hide
39 Posts
1 , 2  Next »   | 

BoardGameGeek» Forums » Gaming Related » Trades

Subject: August 2016 Benelux Math trade - discussion thread rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Wesley Fechter
Netherlands
De Goorn
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Post your Benelux Math trade discussions here.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Robinson Crusoe
United Kingdom
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
"Deadline-Offers: Wednesday, August 16th, 2016, 10:00 PM MET
Deadline-Wants: Sunday, November 23th, 2016, 10:00 PM MET"

Deadline November??

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wesley Fechter
Netherlands
De Goorn
flag msg tools
mbmbmbmbmb
RobinsonCrusoe wrote:
"Deadline-Offers: Wednesday, August 16th, 2016, 10:00 PM MET
Deadline-Wants: Sunday, November 23th, 2016, 10:00 PM MET"

Deadline November??

Seems like enough time, right? I'll fix it right away!
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Joao C L Mendonca
Portugal
Tavira
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Hello

Can i join the Math Trade (im from Portugal) if i pay full shipping to me ?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ron
Netherlands
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Can someone maybe have a quick look to see if my entries are in accordance with all the rules? This is my first time participating in a math trade. I did read the rules and the math trade howto, but it never hurts to double-check, I guess
https://boardgamegeek.com/geeklist/211652/item/4762842#item4...

261 up to and including 264 and 268 are mine.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Wormaap wrote:
Can someone maybe have a quick look to see if my entries are in accordance with all the rules?

Looks fine to me - here's a tip : if you subscribe to all your entries, then whenever someone posts a question on your games, you'll get a notice of this.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ron
Netherlands
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
eddy_sterckx wrote:
Wormaap wrote:
Can someone maybe have a quick look to see if my entries are in accordance with all the rules?

Looks fine to me - here's a tip : if you subscribe to all your entries, then whenever someone posts a question on your games, you'll get a notice of this.

Thanks for taking a look I did already subscribe to all of them as you suggested (but thanks for pointing it out anyway).

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wesley Fechter
Netherlands
De Goorn
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hi everyone,

Trade is running great as we speak. Already over 300 items added and there are some great games amongst them. So let us spread the word some more and perhaps we can make this the biggest Benelux MT ever!

Looking for any games in particular? Mention them in the want-thread! That way others know what you're interested in!

As mentioned in the header of the trade shipping might be a little different this time. As many of you know Kiala has been taken over by UPS (quite some time ago actually, but lately there have been many changes) and there are quite some complaints. I don't have any experiences because I haven't send any packages lately, but I can refer you to this website.

Also shipping between The Netherlands and Belgium appears to have become more costly.

From what I've heard DPD seems to be the best alternative (price: either € 4,00 or € 8,50 depending on if the package is crossing the border between our contries or not). Basically they use the same principe as Kiala, but have fewer pickup/send-points.

I would like to advice everyone to do some research on their prefered method of shipping before submitting your want-lists. Better to be prepared than surprised, right?

Changed ammount after post below!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Henry Snoek
Netherlands
Amsterdam
Noord-Holland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Flashly wrote:

From what I've heard DPD seems to be the best alternative (price: either € 4,00 or € 7,50 depending on if the package is crossing the border between our contries or not). Basically they use the same principe as Kiala, but have fewer pickup/send-points.

Shipping costs from The Netherlands to Belgium using DPD have been increased to EUR 8,50.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Christiaan Meijer
Netherlands
Holland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Even voor alle duidelijkheid maar Kiala was al enige tijd overgenomen en geopereerd door UPS. Alleen de naam veranderd nu en iedereen schiet meteen in de paniek. Ik heb de laatste weken nog een reeks pakketten verstuurd en ontvangen en geen problemen gehad. (Afkloppen).
Ik blijf gewoon gebruik maken van hun service.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
meijerc wrote:
Even voor alle duidelijkheid maar Kiala was al enige tijd overgenomen en geopereerd door UPS. Alleen de naam veranderd nu en iedereen schiet meteen in de paniek.

Het is niet alleen de naam, hier in Belgie hebben we sinds een 3-tal weken ook alleen maar de UPS website om labels te maken. Copy & paste van mijn post in het Belgium forum :

"Het is allemaal zoals ze in het Engels zeggen "ass-backwards", maar het volgende werkt :

1) Verstuur het pakje niet als "guest" -> als er een probleem opduikt ben je gezien
2) Maak dus een account aan.
3) Geef het adres + email waar het pakje naartoe moet, pas daarna kan je zijn UPS point selecteren - zijn dezelfde als de Kiala points.
4) Kies bij betalen voor "kies een andere paypal" - moet ergens een slechte vertaling zijn, want eigenlijk bedoelen ze de paypal gelinkt aan je registratie email adres.
5) zorg ervoor dat www.ups.com NIET geblokt wordt door je popup-blocker, want anders verschijnt je af te printen etiket niet. Als je een account hebt kan je een reprint doen, zie dus 1)

Voila, hopelijk bespaart dit iemand wat stress en stijgende bloeddruk

Update : Mijn correspondent mailde mij vandaag dat hij nog altijd niks vernomen had. Ik haal mijn ticketje boven en probeer het tracking nummer dat erop staat - niks te vinden. Aanloggen en historiek bekijken geeft mij een ander tracking nummer. Hieruit blijkt dat het de volle 14 dagen geduurd heeft om tot op de bestemming te geraken. 5 km/dag dus. En dat mijn bestemmeling niet via email ervan op de hoogte gebracht was dat zijn pakje gearriveerd was. Kort samengevat : UPS is brol - eerste en laatste keer dat ik het gebruikt heb. Vanaf nu dus DPD. "

-

Ik heb DPD in het verleden ook al gebruikt, was er tevreden over, maar mijn Kiala punt was vlakbij en luiheid / time is money wint dan, zelfs als het een euro duurder is. Wat ik echter niet moet hebben is slechte service en tracking nummers die niet kloppen.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Flashly wrote:
Trade is running great as we speak. Already over 300 items added and there are some great games amongst them. So let us spread the word some more and perhaps we can make this the biggest Benelux MT ever!

For reference : the biggest Benelux math trade ever was held in May 2015 with 762 items.

Posting the math trade info over at bordspelmania should attract some more entries.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wesley Fechter
Netherlands
De Goorn
flag msg tools
mbmbmbmbmb
meijerc wrote:
Even voor alle duidelijkheid maar Kiala was al enige tijd overgenomen en geopereerd door UPS. Alleen de naam veranderd nu en iedereen schiet meteen in de paniek. Ik heb de laatste weken nog een reeks pakketten verstuurd en ontvangen en geen problemen gehad. (Afkloppen).
Ik blijf gewoon gebruik maken van hun service.

Het is niet alleen paniek om eventuele problemen hoor. Ik begrijp dat vanuit België naar Nederland verzenden ineens ook een stuk duurder is geworden. Als dit vanuit NL naar België hetzelfde is en via DHP is het goedkoper, dan is voor mij de keuze snel gemaakt.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Martin Looy
Netherlands
Rozenburg
ZH
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
eddy_sterckx wrote:
Flashly wrote:

For reference : the biggest Benelux math trade ever was held in May 2015 with 762 items.

Posting the math trade info over at bordspelmania should attract some more entries.
Daar staat ie al sinds het begin.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter Gysemans
Belgium
flag msg tools
mbmbmbmbmb
For Belgians DHL Parcel seems to be a nice alternative too: €4 from .be to .be, €7 to .nl (up to 20kg). From .nl to .nl it's €5. From .nl to .be it's more costly: €10 (up to 2 kg) or €18 (more than 2kg).

They have the same number of access points as Kiala in my city.
I haven't used them yet so I don't know if the packages actually arrive, but I'll give them a whirl.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Marco
Netherlands
flag msg tools
mbmbmbmbmb
My calendar might be off, but I don't have a Wednesday August 16th 2016...
Deadline-Offers: Wednesday, August 16th, 2016, 10:00 PM MET
Deadline-Wants: Wednesday, August 23th, 2016, 10:00 PM MET

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Bojomi wrote:
For Belgians DHL Parcel seems to be a nice alternative too: €4 from .be to .be, €7 to .nl (up to 20kg). From .nl to .nl it's €5. From .nl to .be it's more costly: €10 (up to 2 kg) or €18 (more than 2kg).

They have the same number of access points as Kiala in my city.
I haven't used them yet so I don't know if the packages actually arrive, but I'll give them a whirl.

I'll do the same, though I've visited their HQ in Ternat once many years ago and that was an "experience" - so much so that I contacted the DHL health & safety inspection officer about it - trash simply thrown in corners and rats scuttling about - felt like a dungeon crawl

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
eddy_sterckx wrote:

Olympic record broken
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Martijn van Ooij
Netherlands
Bergschenhoek
Zuid Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Wat denken jullie dat de betere strategie is? Veel items in je wants list zetten zodat je zekerder weet dat je je spellen kwijt raakt of juist heel weinig spellen kiezen zodat je zekerder bent van wat je krijgt?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wesley Fechter
Netherlands
De Goorn
flag msg tools
mbmbmbmbmb
eddy_sterckx wrote:
eddy_sterckx wrote:

Olympic record broken

Verpulverd zelfs!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ron
Netherlands
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Fawful wrote:
Wat denken jullie dat de betere strategie is? Veel items in je wants list zetten zodat je zekerder weet dat je je spellen kwijt raakt of juist heel weinig spellen kiezen zodat je zekerder bent van wat je krijgt?

Lijkt me dat dat vooral afhangt van wat je wil toch? Ik ga in ieder geval voor optie 2. De spellen die ik te ruil aanbied speel ik toch niet, dus alles wat ik ervoor terugkrijg is leuk

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Math trades zijn het moment om eens een gokje te wagen op een game. Blijkt het een miss, dan gaat het gewoon op de volgende trade - en elke keer zit er toch wel een onverwachte hit tussen. Strategie ? De games eruit pikken die anderen niet willen
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wesley Fechter
Netherlands
De Goorn
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Volgens de deadlines had ik een uurtje geleden de lijst af moeten sluiten zodat iedereen zijn wishlist door kan gaan geven.

Ik heb echter twee traders nog gevraagd hun items aan te vullen/wijzigen om problemen met de OLWLG te voorkomen. Ik hoop morgen in de loop van de dag alsnog de lijst af te kunnen sluiten.

Deadline voor het doorgeven van de wishlists wordt niet verschoven hierdoor.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Marco
Netherlands
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Flashly wrote:
Volgens de deadlines had ik een uurtje geleden de lijst af moeten sluiten zodat iedereen zijn wishlist door kan gaan geven.

Ik heb echter twee traders nog gevraagd hun items aan te vullen/wijzigen om problemen met de OLWLG te voorkomen. Ik hoop morgen in de loop van de dag alsnog de lijst af te kunnen sluiten.

Deadline voor het doorgeven van de wishlists wordt niet verschoven hierdoor.

Ik zit klaar om m'n wishlist door te geven!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
xilconic _
Netherlands
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Perhaps relevant to people offering cash/money items in the Math Trade:
Cash Value Trades in Math Trades

tl;dr: As of October 2015, BGG Terms of service says a 3% comission is required on all trades involving a money/gift card component due to being considered a sale.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
1 , 2  Next »   | 
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.