Recommend

Thumb up
 Hide
4 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Norway

Subject: Det er dyrt å samle rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Hedyn Brand
Norway
Oslo
Lethargy
flag msg tools
Nothing to see here. Move along.
badge
Rules? I gotta read RULES‽
mbmbmbmbmb
Dette er til skrekk og advarsel for de som har tenkt å begynne å samle på noen som helst spill, men spesielt The Lord of the Rings: The Card Game.

Jeg har endelig fått tak i det siste lille tillegget i Dwarrowdelf-serien, så nå har jeg Mirkwood, Khazad-Dûm+Dwarrowdelf, Heirs of Númenor+Against the Shadow, The Lost Realm uten småpakkene, ei pakke fra Ringmaker serien, ett frittstående scenario og halve The Hobbit sagaen med den andre halvdelen på vei i posten.

Det tok litt tid og penger, men jeg fikk gode priser på det meste. Det hjalp spesielt at Against the Shadow utelukkende kom fra tilbudskurver.

Så begynte jeg å regne på hvor mye det ville koste meg å ihvertfall gjøre ferdig de grunnleggende settene, sagene og alt frittstående billigst mulig.

Jeg sjekka tilgjengelighet og priser på 365games, men måtte fort droppe den ideen. Games Lore har best utvalg, og blir noe billigere enn norske priser alt i alt. Book Depository virker som har slutta å ta inn mer, så det er lite å ta av.

Alt jeg mangler som BD kan levere vil koste meg rundt 850 kroner. Det er bare 7 ting.

De resterende tilleggene hos Games Lore koster overslagsvis 5400 med frakt, fordelt over mange bestillinger så optimalt som mulig. Ai!

Siden jeg dropper Nightmare tilleggene så "sparer" jeg 3000 kroner på de, og anslagsvis 1600 kroner frakt. Jippi!

Og dette er ikke en gang noe av det verste man kan finne på innen spill.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Monica Elida Forssell
Norway
Sandnes
flag msg tools
badge
Gone swimming
mbmbmbmbmb
Nei, det koster å ha ein slik hobby. Merka det sjølv med Munchkin at eg måtte setje foten ned. Ikkje berre fordi der er så mange expansions, men dei kjem så fort etter kvarandre og. Sjølv om dei ikkje er dyre i seg sjølv, vil den komplette samlinga av Munchkin kort sikkert ligge høgt i pris.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Hedyn Brand
Norway
Oslo
Lethargy
flag msg tools
Nothing to see here. Move along.
badge
Rules? I gotta read RULES‽
mbmbmbmbmb
Huff, ja. Munchkin er jo nesten på nivå med MtG, og det uten (så mye) tilfeldig!

Dominion har vært greit. Jeg liker det virkelig, men man får så mye i eskene og de har vært ganske moderate med utgivelser, så jeg har aldri somla meg til å skaffe resten. Jeg fikk også alle de jeg har, så det var greit å spare.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Morten Hjelme
Norway
Arendal
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jeg samler selv på The Lord of the Rings: The Card Game og kan gå god for det at det blir store summer etterhvert. Men når jeg sammenligner det med hva det kostet meg å spille Magic: The Gatheringen gang i tiden synes jeg det er en god investering. Så lenge man faktisk spiller spillet så klart.

Jeg er glad jeg begynte å samle rett etter Heirs of Numenor var utgitt, så jeg hadde ikke så mye etterslep å ta igjen. Resten har jeg kjøpt etterhvert som det kom ut så da viker ikke totalsummen så truende. Når det er sagt er lotr et spill jeg vurderer å redde om leiligheten min skulle begynne å brenne :-)
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.