$15.00
$20.00
$30.00
$5.00
Recommend
2 
 Thumb up
 Hide
3 Posts

Merchants of the Sea» Forums » Rules

Subject: Free Print and Play instructions Merchants of the Sea (Dutch) rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Vinchante1975 Vinchante1975
Netherlands
flag msg tools
PnP instructie Merchants of the Sea

1. Download alle bestanden via https://www.dropbox.com/sh/u6zij9sml3536kt/AABAq3le3dEHYSeSk...
2. Druk de volgende bestanden af op dik A4 karton (evt. dubbelzijdig met een achterkant patroontje)
a. Eilanden statistieken (3 pag.)
b. Spelerskaarten (4 pag.)
c. Koopvaardijschepen statistieken, schateiland, actiekaarten (1 pag.)
d. Startspeler marker, starteilanden, eilanden en schateiland (1 pag.)
e. Windroos
f. Koopvaardijschepen miniatures (1 pag.)
g. Schepen van de spelers miniatures (1 pag.)
3. Druk op A3 de omslag voor de bewaardoos af (1 pag.)
4. Druk op A4 glossy de spelregels af (1 pag.)
5. Druk op A3 de zeetegels af op stickervellen (8 pag. = goed voor ca. 160 tegels en als je het op A4 afdrukt dan moet je er even 16 doen!) met eventueel nog eens zoveel pagina’s stickervellen met het achterkant patroontje
6. Snij de afdrukken van 2 (a t/m g), 3 en 4 netjes uit (dat is een aardig klusje!)
7. Plak de zeetegels (en eventueel het achterkant patroontje) op dik bordspelkarton of piepschuim en snij vierkantjes uit van 4 bij 4 cm tot je een totaal van ca. 160 tegels
8. Pak zelf er een aantal dobbelstenen bij (om aan te geven waar de Koopvaardijschepen heenvaren)
9. En een aantal counters (blokjes, glazen druppels) om standen bij te houden van de prijzen, jouw goudvoorraad, snelheid, wendbaarheid, etc.
10. Speel Merchants of the Sea solo, met anderen (coöperatief) of tegen elkaar tot max 4 spelers!
11. Geef je feedback!
12. English rules are available at https://boardgamegeek.com/article/23387503#23387503

3 
 Thumb up
1.00
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Inez Groen
Netherlands
The Hague
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hej,

Interessant spel en wil het graag proberen en er eventueel iets over te schrijven op www.gamifiedlife.nl. Maar! A3 printen is hier thuis wel even een dingetje. Idee dat je een printbare versie maakt die alleen voor A4 is? heb wel een kleurenlaser en wat dikker karton printen lukt ook nog wel.. maar die A3...

Afijn, ik merk het wel en tussentijds probeer ik het gewoon.

Tof dat je zo je eigen spel hebt ontworpen!

Gr,
- Inez

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Vinchante1975 Vinchante1975
Netherlands
flag msg tools
inezgroen wrote:
Hej,

Interessant spel en wil het graag proberen en er eventueel iets over te schrijven op www.gamifiedlife.nl. Maar! A3 printen is hier thuis wel even een dingetje. Idee dat je een printbare versie maakt die alleen voor A4 is? heb wel een kleurenlaser en wat dikker karton printen lukt ook nog wel.. maar die A3...

Afijn, ik merk het wel en tussentijds probeer ik het gewoon.

Tof dat je zo je eigen spel hebt ontworpen!

Gr,
- Inez

Hoi Inez,

De zeetegels (de enige op A3) kun je natuurlijk ook op A4 stickervellen afdrukken! De dooswikkel is natuurlijk niet perse nodig. De instructie hierboven ook gelijk even aangepast.

Ik ben benieuwd naar jouw spelervaringen!

groet,

Vincent

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.