$15.00
$5.00
$20.00
Recommend
6 
 Thumb up
 Hide
13 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Norway

Subject: Spillkvelder i Lier (Drammensområdet) rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Fridjof B
Norway
Tranby
Norway
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hei der ute,

vi har nylig flyttet til Lier, nærmere bestemt: Tranby.

Da vi har hatt stor glede av våre spillevenner i Bergen, håper vi å møte flere fine folk i vårt nye nærområde med tilsvarende interesse for et sosialt liv rundt spillebordet!

Derfor inviterer vi hvem som helst til å komme hjem til oss denne høsten, annenhver fredag fra 26. august kl 1930.

Vår plan er å først ha en dedikert spillekveld for barn (ca årgang 2008-2010) kl 1800-1930, og deretter for voksne fra kl 1930.

Terminlisten er som følger (med forbehold om endringer):

9.9. Barna: Dixit, Ligretto Dice, Avalanche. De voksne: 2xThe Resistance, Castles of Mad King Ludwig, The Bloody Inn, Glass Road
23.9. Spot it!, Candy, Rhino Hero, Hasch mich!, The Orchard: Card Game, Loopin' Louie, Grand Austria Hotel
7.10. Castles of Mad King Ludwig
21.10. Chess, Five Tribes, Ticket to Ride: USA 1910, Grand Austria Hotel, Twister
4.11. Great Western Trail
18.11. Kayanak, Winter, 1000 and One Treasures, Ubongo, Rechen-Piraten: Das Kartenspiel, Rechen-Piraten, Chess, Fief: France 1429
2.12. Keyflower: The Farmers
16.12. HMS Dolores, Onward to Venus

Send oss en geekmail dersom du er interessert. Hjertelig velkommen!
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Marius Østland
Norway
Oslo
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hei, en av medlemmene i spillgruppen min har nettopp flyttet til Tranby.
Han har ingen BGG-konto, men om du vil kan jeg nevne denne tråden for ham og evt. geekmaile deg kontaktinfo om han er interessert.

Marius

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Steinar Vilnes
Norway
TØNBERG
flag msg tools
He, det finnes jo en god del som spiller brettspill i Drammen også. Vi har også en spillklubb med lokale hvor det spilles Magic, miniatyrspill og ikke minst brettspill.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fridjof B
Norway
Tranby
Norway
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Chowdah wrote:
Hei, en av medlemmene i spillgruppen min har nettopp flyttet til Tranby.
Han har ingen BGG-konto, men om du vil kan jeg nevne denne tråden for ham og evt. geekmaile deg kontaktinfo om han er interessert.

Marius

Takk Marius, høres ut som en god plan!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fridjof B
Norway
Tranby
Norway
flag msg tools
mbmbmbmbmb
SteViln wrote:
He, det finnes jo en god del som spiller brettspill i Drammen også. Vi har også en spillklubb med lokale hvor det spilles Magic, miniatyrspill og ikke minst brettspill.

Så bra! Når og hvor har dere dette? Om det passer er det ikke umulig at jeg stikker hodet innom en dag.
-Fridtjof

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Steinar Vilnes
Norway
TØNBERG
flag msg tools
greetingsfrombergen wrote:
SteViln wrote:

Så bra! Når og hvor har dere dette? Om det passer er det ikke umulig at jeg stikker hodet innom en dag.
-Fridtjof

Det er klubbkvelder på tirsdag og torsdag, men brettspillerne er der bare en av dagene. Vi skal ha en åpen gruppe kalt "Drammen brettspill" hvor det bare er å melde seg inn og se hva som skjer. Det er forøvrig også et par stykker i Asker/Sandvika området som også er med å spille en gang iblant.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fridjof B
Norway
Tranby
Norway
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hei, i tillegg til ordinær spillekveld på fredag, så er vi fire som skal spille Archipelago i kveld kl 19. Om vi blir fem, hadde det vært strålende: Noen som spontant henger seg på?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bjørnar Løseth
Norway
Bergen
Hordaland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Kor mange vart de då de spelte Archipelago?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fridjof B
Norway
Tranby
Norway
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Vi var fire, spilte lengste scenario og brukte ca 2 timer.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bjørnar Løseth
Norway
Bergen
Hordaland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ikkje meir!? Wow! Var det gøy?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fridjof B
Norway
Tranby
Norway
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ja, vi hadde alle spilt det før, så da var det rett på sak. Det var veldig bra, dog dessverre ingen med "Separatisten". Jeg var heldig og fikk sammenfallende sluttbetingelse med "mitt" poengkort. Det var kanskje en litt for stor fordel, for jeg tror ikke noen skjønte det før det før jeg hadde avsluttet.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Steinar Vilnes
Norway
TØNBERG
flag msg tools
Synes forøvrig at spillet også ble preget av en mangel på stein, da en spiller klarte å samle det meste bak skjermen sin og få ressurser av det var tilgjengelig på kartet. Dette gjorde nok at man ikke nødvendigvis fikk bygget det man ønsket.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fridjof B
Norway
Tranby
Norway
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Sorry...
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.