Recommend
12 
 Thumb up
 Hide
70 Posts
1 , 2 , 3  Next »   | 

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Belgium

Subject: Spiel 2016 - links & tips rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: Essen-2016 [+] [View All]
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Spiel 2016 komt er aan, eerst wat nuttige links :

Spiel math-trade : https://www.boardgamegeek.com/geeklist/212782/essen-spiel-20...

Spiel auction : https://boardgamegeek.com/geeklist/211885/essen-2016-no-ship...

Eric Martin's preview : http://boardgamegeek.com/geeklist/193588/spiel-2016-preview

Goodies & promos : http://boardgamegeek.com/geeklist/212177/essen-spiel-2016-sp...

De Spiel organizatoren melden ondertussen dat er meer dan 1000 booths gaan zijn - da's 10% meer dan vorig jaar - er zijn hier een paar straffe gasten die dat op 1 dag kunnen/willen zien, 't is te hopen dat ze goed getraind zijn en loopschoenen aan hebben

.. en een vraag : welk spel (1) staat aan de top van je verlanglijstje / check lijstje ?

Voor mij is dat Brasil

9 
 Thumb up
1.00
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
BibKamp318
Belgium
Beerse [near Turnhout]
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Brasil --> these guys rock: Madeira, Nippon, Panamax
First Martians: Adventures on the Red Planet --> trying tio survive on Mars executing missions using the engine of Robinson Crusoe with the help of an app
Great Western Trail --> Alexander Pfister was MY MAN last year [sorry Stefan]: Port Royal, Royal Goods, Isle of Sky and particularly Mombasa
The Oracle of Delphi --> Stfean Feld - 'nuff said

And - upon popular request - the winner = BRASIL [after all the Olympics are still going on]
6 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wim Leenaerts
Belgium
Beerse
Antwerp
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Luk Van Baelen wrote:
Brasil --> these guys rock: Madeira, Nippon, Panamax
First Martians: Adventures on the Red Planet --> trying tio survive on Mars executing missions using the engine of Robinson Crusoe with the help of an app
Great Western Trail --> Alexander Pfister was MY MAN last year [sorry Stefan]: Port Royal, Royal Goods, Isle of Sky and particularly Mombasa
The Oracle of Delphi --> Stfean Feld - 'nuff said

No cheating: (1) spel staat er uitdrukkelijk Luk

Bij mij INIS, grote fan van Kemet en Cyclades uit de XL-games lijn van Matagot.
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
De Waey Joeri
Belgium
Oostende
West-Vlaanderen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Pick up of 2 kickstartergames, Ave Roma and Evolution: Climate.
Also looking forward to:
- 7 wonders Duel: Pantheon ... just love 7 wonders Duel :-)
- Burano: just looks great
- Fuse: a 10 min game diffusing bombs
- Morocco
- Rhodes: The game Master
- Great Western Trail: New game from my favorite designer of this moment
- Key to the city: London: Richard Breese!!!
- Guilds of London
- The Oracle of Delphi
- Brasil
- Via Nebula
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
BibKamp318
Belgium
Beerse [near Turnhout]
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
boenke wrote:
Pick up of 2 kickstartergames, Ave Roma and Evolution: Climate.
Also looking forward to:
- 7 wonders Duel: Pantheon ... just love 7 wonders Duel :-)
- Burano: just looks great
- Fuse: a 10 min game diffusing bombs
- Morocco
- Rhodes: The game Master
- Great Western Trail: New game from my favorite designer of this moment
- Key to the city: London: Richard Breese!!!
- Guilds of London
- The Oracle of Delphi
- Brasil
- Via Nebula
No cheating: 1 enkel spel
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bart R.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Tot nu toe springt er niet echt één enkel spel uit. Voorlopig ben ik nog wel het meest benieuwd naar Via Nebula, maar ik heb nog geen kans gehad om de preview te bekijken, wie weet wat daar nog opduikt meeple
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Nog iets dat mij opgevallen is : hoe veel keer ik al iets gelezen heb stijl "game preview before the KS campaign launching in 2017"

Op zich vind ik het wel een leuk idee om vooraf al eens te kunnen kijken hoe een KS game werkt, aan de andere kant zie ik niet in hoe ik daar tijd voor kan maken gelet op de honderden games die daar wel al klaar zijn en verkocht worden.

Zijn er onder die KS preview-only games "Really, Really Must See" games ? Beetje zoals Scythe vorig jaar.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Lieven De Puysseleir
Belgium
Leuven
flag msg tools
trust me, I'm a dentist
badge
we don't lie, we use statistics
mbmbmbmbmb
loopschoenen? ik doe die 1000 boots op 1 dag op m'n sandalen.
de helft ervan zijn immers tweedehandsers en aanverwanten gok ik. whistle

m'n watchlist begint onderhanden een beetje uit de hand te lopen maar ik denk da'k vooral op Terraforming Mars aan het wachten ben?

maar een nummer 1 kiezen is zo'n beetje als een lievelingskleur kiezen: zo goed als onmogelijk dus.
dus met een korrel of vijf zout te nemen ook.

ben er onderhanden ook klaar voor, mocht het morgen 13 oktober zijn dan zou me dat goed uitkomen.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
lievendp wrote:

m'n watchlist begint onderhanden een beetje uit de hand te lopen

Valt nog mee - maar het valt op dat we een beetje dezelfde smaak hebben

lievendp wrote:

ben er onderhanden ook klaar voor, mocht het morgen 13 oktober zijn dan zou me dat goed uitkomen.

Ben mijn "must see" lijstje al begonnen, maar heb er nog veel werk aan - daarom ook dat ik graag check wat andere gamers als "must" hebben - en dan nog slaag ik er elk jaar in om een hit-game compleet te missen. Nogal een geluk dat Spel kort erna is
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Lieven De Puysseleir
Belgium
Leuven
flag msg tools
trust me, I'm a dentist
badge
mbmbmbmbmb
morja, van hetzelfde alhier.
ik maak me daar niet teveel zorgen over, uiteindelijk is het meeste met een beetje geduld en zoekwerk achteraf ook wel te krijgen.
behalve dat hebben we ook altijd weer zoveel spellekes mee dat de gemisten niet echt gemist gaan worden tenzij we plots niet meer moeten gaan werken ofzo.

2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter Gysemans
Belgium
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Tot een week geleden stond Seafall bovenaan.
Nu is het Cry Havoc of First Martians.
Volgende week wellicht weer iets anders.

Essen is goed te doen op 1 dag als je op voorhand goed weet waar je moet zijn; eens de wishlist afgewerkt is, nog even de 'top 10 van het moment' van de BGG-stand checken (zo heb ik twee jaar geleden Deus nog opgevist) en dan naar huis en onderweg alle karton al punchen.

Ik kijk er naar uit!
6 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bart R.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Onderweg punchen? Los van het feit dat dat niet verenigbaar is met mijn functie als chauffeur hou ik het uitpakken liever voor thuis - één spel per avond, ik beschouw het als de Essen after party
6 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Bojomi wrote:

Essen is goed te doen op 1 dag als je op voorhand goed weet waar je moet zijn

Dat jeugdig optimisme hé

Het ding is dat onze lijst slechts het begin is - wij schuimen graag de kleinere, onbekende publishers af voor de rare spellekes die ge van ze leven niet meer zult zien of kunt krijgen na Spiel. En dan is er nog het volk dat ge elk jaar tegenkomt en waarmee ge een klappeke doet.

Vroeger 4 dagen, nu 3 door betere voorbereiding, maar het begint krap te worden om het allemaal gedaan te krijgen.
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jan
Belgium
De Haan
flag msg tools
admin
designer
I love cargo biking!
badge
...and videogaming, boardgaming, RPG'ing and helping users as an admin!
mbmbmbmbmb
Ik heb het voordeel dat ik niet al teveel voorbereiding doe. Nu ik kijk ook niet altijd te zeer naar euro games voor mijn collectie dus dat helpt natuurlijk dat het wat makkelijker is. Mijn voornaamste voorbereiding is al kijken naar de BGG uitzendingen de dagen voor ik ga om te zien wat er voorbijkomt. En verder, vooral genieten van de sfeer op Essen, dat vind ik het zaligste aspect van spiel.
6 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Joeri Braeken
Belgium
Opwijk
Vlaams-Brabant
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Nog eentje voor het overzicht https://boardgamegeek.com/geeklist/205318/essen-2016-pickupp...

Aan m'n onderzoek en lijstje zou ik eens dringend moeten beginnen.
Tot hiertoe is m'n 1ne game Ice Cool wat ik zeker wil bemachtigen. Al vermoed ik dat het tegen Essen al wel gewoon in de winkel verkrijgbaar zal zijn. Dus deze gaat sowieso nog veranderen
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fred
Belgium
Gent
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
Gaat er iemand naar de warmup day op woensdag? (Ik wel, ik heb alle vorige edities gedaan en vind het een aanrader!)
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Gogolski wrote:
Gaat er iemand naar de warmup day op woensdag? (Ik wel, ik heb alle vorige edities gedaan en vind het een aanrader!)

Heb ik ook al van een aantal mensen gehoord - vooral als je zelf een prototype of zo hebt vind je daar altijd wel gegadigden om te spelen/testen

Wij zijn woensdag wel al daar maar hebben andere prioriteiten. Misschien één van de volgende jaren.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jurgen Roman
Belgium
Ninove
Oost-Vlaanderen
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ik ging vroeger 1 1/2 dag met een serieuze uitgekiemde en uitgeplande voorbereiding, waar je bij de opening effectief in de start blokken stond om het meest optimale race parkoer af te leggen, om alles te kopen wat nodig is, nadien een 2e ronde doen van boots die je werkelijk wou gezien hebben en nadien een 3e ronde om gewoon de rest eens snel te zien .......

Nu heb ik het geluk dat ik voor het eerst 5 dagen kan gaan (warm-up woensdag meegerekend), ik ben nog nooit zo ontspannen voor essen geweest :-)
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fred
Belgium
Gent
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
Dragonir wrote:
.......

Nu heb ik het geluk dat ik voor het eerst 5 dagen kan gaan (warm-up woensdag meegerekend), ik ben nog nooit zo ontspannen voor essen geweest :-)

Dat is precies hoe ik de laatste jaren naar Essen gegaan ben, en ik denk dat dat de komende jaren niet zal veranderen...
Tip voor de warmup day: de toegang bedraagt 25€ of zoiets. Je krijgt een bandje waarmee je binnen en buiten kan en je mag eten van het buffet zoveel je wilt en frisdrank nemen zoveel je wilt. Voor een kleine toeslag mag je ook bier en wijn nemen zoveel je wil (dat wist ik de eerste jaren niet...)
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Dragonir wrote:
ik ben nog nooit zo ontspannen voor essen geweest :-)

Nagel op de kop - voor ons is Spiel een mini-vakantie waarop we absoluut niet willen stressen door overal doorheen te vliegen. Een paar dagen in de grootste speelgoedwinkel van de wereld - wie wou dat als kind al niet ?
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Lieven De Puysseleir
Belgium
Leuven
flag msg tools
trust me, I'm a dentist
badge
mbmbmbmbmb
enkel het laatste stuk van de weg waarbij je van de snelweg af Essen binnenrijd is een beetje stresserend. dat blijft maar duren ongeacht welk uur ge vertrekt.
essen zelf is ontspanning.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
lievendp wrote:
enkel het laatste stuk van de weg waarbij je van de snelweg af Essen binnenrijd is een beetje stresserend. dat blijft maar duren ongeacht welk uur ge vertrekt.
essen zelf is ontspanning.

Kleine tip - de meeste Beneluxers gaan naar Essen over Duisburg en komen dan via de A40 Essen binnen. Paar jaar geleden eens iets anders geprobeerd : net achter Duisburg neem je de A3 richting zuiden en dan de A52 richting Essen. Afrit 28 daar is op een paar honderd meter achter de hallen. Een beetje een omweg, maar veel minder opstoppingen en je hoeft niet door het centrum van Essen te rijden zoals met de A40
7 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bart R.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Wij zijn er een paar weken geleden nog langs gekomen. De werken zijn er nog altijd bezig, helaas - volgens mij was de Baustelle zelfs nog uitgebreid
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Lorthania wrote:
Wij zijn er een paar weken geleden nog langs gekomen. De werken zijn er nog altijd bezig, helaas - volgens mij was de Baustelle zelfs nog uitgebreid

Wat bedoel je met "er" - wegenwerken op de autosnelweg(en) of aan de Hallen zelf ?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Lieven De Puysseleir
Belgium
Leuven
flag msg tools
trust me, I'm a dentist
badge
mbmbmbmbmb
Bart, interessant om te weten of je de standaard gps weg bedoeld of die waarover Eddy het heeft.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
1 , 2 , 3  Next »   | 
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.