$30.00
Recommend

Thumb up
 Hide
5 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Norway

Subject: Erfaringer med Artipia Games (kickstarter) rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Guro Bjerkan
Norway
FLAKTVEIT
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Sitter og vurderer prosjektet "Fields of Green", grei pris inkl shipping, men lurer på hva slags erfaringer norske backere har hatt i forhold til fortolling. Lønner det seg mest å gå for ett spill fordi det som regel ikke blir toll eller å gå for en bundle fordi det blir toll uansett så man kan like godt dele gebyret på flere spill?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Runar Dankel
Norway
Oslo
Unspecified
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Momsen har jeg hatt flaks med noen ganger, men som regel ikke. Derfor støtter jeg kun KS som kommer under 350kr eller syke saker som Blood Rage. Evt Essen pickup

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tor Iver Wilhelmsen
Norway
Oslo
Unspecified
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Laner wrote:
Momsen har jeg hatt flaks med noen ganger, men som regel ikke. Derfor støtter jeg kun KS som kommer under 350kr eller syke saker som Blood Rage. Evt Essen pickup

Av og til har pakken vært innom noen på tollageret som mener brettspill er trykksaker/bøker og derfor ikke momspliktig... av og til ikke.

Men det avhenger også av hva speditøren setter, eller om speditøren faktisk husker å sette verdi. Jeg har to ganger måttet fiske frem en pledge-oversikt og sende Posten fordi Happyshops satte verdien til 0, og en gang tilsvarende for en annen speditør.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Guro Bjerkan
Norway
FLAKTVEIT
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Med dette firmaet eller bare generelt? Jeg har fått inntrykk at forskjellige firma bruker forskjellige måter å oppgi verdi, noen bruker pledge-nivå, andre bruker produksjonskostnader, så tenkte å høre hva folk hadde opplevd med akkurat dette firmaet sine kickstartere. Jeg skal ikke til Essen så Essen pick-up er ikke noe jeg kan gjøre, så det er enten å være med på eller gå for retail senere.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Runar Dankel
Norway
Oslo
Unspecified
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Jeg skal til Essen og henter det gjerne for deg.

Har ikke fått tilsendt spill fra Artipia, men har gjort pick-up med dem før. Veldig fornøyd. Det er noen forskjellige selskap som brukes til å sende spill, men kan ikke si at jeg har sett noen rød tråd mellom dem og fortollingen. Men det er sikkert andre her som bestiller langt flere kickstartere enn meg.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.