$60.00
$20.00
Recommend
15 
 Thumb up
 Hide
30 Posts
1 , 2  Next »   | 

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Netherlands

Subject: Nieuwe Uitgever: Chronicle Games - Droomhuis rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
In juli ben ik een nieuwe Nederlandse bordspellen uitgeverij begonnen, genaamd Chronicle Games.

Het Chronicle Games logo

Gistermiddag hebben we onze nieuwe Facebook pagina gelanceerd, waar wij zeer regelmatig nieuws en foto's posten: Facebook.com/Playchroniclegames - kom eens langs, like ons, en laat weten wat je van de spellen vindt.

Op het Spellenspektakel 2016, over 6 weken, lanceren wij ons eerste spel, een licentie van het Poolse spel Domek, van Rebel.pl, genaamd Droomhuis.

Voorkant van de doos van Droomhuis

Mochten jullie interesse hebben in het spel is het vanaf November 12 in Nederland en België verkrijgbaar in het Nederlands. Hopelijk zal ik ook een stand kunnen bemachtigen op Spel, maar ik heb nog wat problemen met de site, en nog geen antwoord gehad op een email met vragen aan hun. Helaas wat gebruiksonvriendelijk - of gewoon te lastig voor mij
14 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter Visser
Netherlands
Amersfoort
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Gefeliciteerd met je start en je eerste spel. Tot Spel!
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Willem Verhoef
Netherlands
Weert
Limburg
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Top, succes! Spel lijkt me erg leuk en verkoopt vast goed als sinterklaas cadeau. Ik wil er iig een voor mijn dochter
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Stefan van Marrewijk
Netherlands
flag msg tools
mbmbmb
Gefeliciteerd met deze stap!
Spel stond op het lijstje om te bekijken in Essen, met als kanttekening: helaas niet in het Nederlands. Nu dus wel, goed nieuws! Kom het eindresultaat graag bekijken op het Spellenspektakel.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Bedankt allemaal! Ik heb grote ambities voor de spellenwereld, met als ultiem doel iedereen aan de bordspellen te krijgen. Als het lukt, ook maar ten dele, dan is het alleen maar goed voor ons allen!

(en ambities hebben is goed, maar realistisch zijn ook - ik weet heel goed hoe lastig het gaat worden)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Dennis de Vries
Netherlands
Deventer
flag msg tools
Ah, doctor, that aneasthetic is perfect!
mbmbmbmbmb
Van harte gefeliciteerd! Ik zal het in de gaten houden!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Maarten D. de Jong
Netherlands
Zaandam
flag msg tools
Je bent een dapperder man dan ik: in deze volle markt een nieuwe uitgeverij starten, petje af. Heel veel plezier met je nieuwe onderneming, en dat het een succes moge worden!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tieske
Netherlands
Abcoude
flag msg tools
Gefeliciteerd , heb geen FB echter. Ook een normale URL?
Vanwaar de naam Chronicle? Wat is het idee achter het logo?
Succes, mooi initiatief!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jaap K
Netherlands
Utrecht
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Gefeliciteerd! Spannende stap Ik wens je alle succes.

Ik zal je op Essen nog even in persoon feliciteren.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Menghini wrote:
Van harte gefeliciteerd! Ik zal het in de gaten houden!

Cool! Speel je nog Netrunner?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
cymric wrote:
Je bent een dapperder man dan ik: in deze volle markt een nieuwe uitgeverij starten, petje af. Heel veel plezier met je nieuwe onderneming, en dat het een succes moge worden!

Dank je. De markt zoals deze nu is is inderdaad vol, maar het is juist de bedoeling om deze uit te breiden, en ik denk dat dit zeker de moeite is. Mijn vrienden bij Rebel vertellen mij dat in Polen de markt jarenlang met het jaar is verdubbeld en dat het nu wat stagneert, maar toch nog met 50% groeit. Zo'n groei hebben wij hier in Nederland niet gehad, en dat moet toch wel kunnen, denk ik.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Urawuzz wrote:
Gefeliciteerd , heb geen FB echter. Ook een normale URL?
Vanwaar de naam Chronicle? Wat is het idee achter het logo?
Succes, mooi initiatief!

Dank je! Helaas is de website nog 'under construction'.

Hier bespreek ik het logo en verwijs ik naar de reden van de naam met linkjes naar andere blog posts: https://boardgamegeek.com/blogpost/58023/reaching-masses-aud...

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Maarten D. de Jong
Netherlands
Zaandam
flag msg tools
Mr Mjeh wrote:
Zo'n groei hebben wij hier in Nederland niet gehad, en dat moet toch wel kunnen, denk ik.

Ik neem aan dat je dan op het familiesegment mikt? Zo ja, hoe ga je dan de concurrentie met gevestigde jongens als 999 en WGG aan? Of is dat bedrijfsgeheim meeple?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
cymric wrote:
Mr Mjeh wrote:
Zo'n groei hebben wij hier in Nederland niet gehad, en dat moet toch wel kunnen, denk ik.

Ik neem aan dat je dan op het familiesegment mikt? Zo ja, hoe ga je dan de concurrentie met gevestigde jongens als 999 en WGG aan? Of is dat bedrijfsgeheim meeple?

Die vraag is zeker een goeie, en zal ik in twee delen (niet) beantwoorden:

1. Ten eerste hoe ik 'm niet ga beantwoorden. Ik denk dat het niet zo netjes is om hier, als nieuwe uitgever zonder ook maar enige ervaring in het uitgeverschap te gaan roepen dat ik het beter ga doen op allerlei fronten. Dat is niet realistisch en zal waarschijnlijk leiden tot slechts 1 ding, mijn eigen ondergang, roemloos en slechts bekend om die ene persoon die 'wel even dacht de boel op zijn kop te zetten'. Dat gezegd hebbende heb ik zeker wel een goed idee op welke fronten er verbetering mogelijk is in deze markt. Ook zie ik wat er goed gaat bij deze bedrijven, en zal dat hopelijk kunnen emuleren.

2. De bedoeling is juist om op z'n tijd een hele nieuwe markt aan te boren en hopelijk geeft dat Chronicle Games wat ruimte om te groeien.

Verder kan ik helaas niet uitwijden op dit punt.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Maarten D. de Jong
Netherlands
Zaandam
flag msg tools
Hehehe . Succes ermee, dan.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Jk_W wrote:
Gefeliciteerd! Spannende stap Ik wens je alle succes.

Ik zal je op Essen nog even in persoon feliciteren.

Top, leuk om je dan weer te spreken!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter
Netherlands
Leeuwarden
Friesland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Gefeliciteerd, en veel succes gewenst Michiel!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Rowdy van Lieshout
Netherlands
Huis ter Heide
Utrecht
flag msg tools
mbmbmbmb
Leuk, gefeliciteerd! The more the merrier.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Rowdy van Lieshout
Netherlands
Huis ter Heide
Utrecht
flag msg tools
mbmbmbmb
Hoe staat het met de planning? Is het spel spellenwinkelbreed verkrijgbaar, of alleen bij een selectief gezelschap?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Vincent
Netherlands
Arnhem
flag msg tools
mbmbmbmbmb
rvlieshout wrote:
Hoe staat het met de planning? Is het spel spellenwinkelbreed verkrijgbaar, of alleen bij een selectief gezelschap?

De Nederlandse versie is volgens mij beschikbaar vanaf (ergens in) november.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
rvlieshout wrote:

De preorder gaat morgen open!

Voorlopig is het spel zeker niet overal te krijgen. In beperkte mate zal ik de spellen distribueren, maar hoofdzakelijk zal het spel via de website te verkrijgen zijn.

Eerst nog de spellen binnen krijgen op tijd voor de grote launch op Spellenspektakel.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Preorders zijn open op de Facebook pagina: Facebook.com/PlayChronicleGames
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
En helaas is er toch een 'hickup' in de fabriek, en komen de spellen (een gelimiteerd aantal) nu rechtstreeks naar het beursgebouw in Eindhoven voor het Spellenspektakel.

Dit betekent twee dingen.

1. De mensen die ik het spel per post moet toesturen krijgen het pas de week erop op z'n vroegst, aangezien ik zelf volgende week nog niks heb.

2. Op Spellenspektakel zijn er minder spellen voorradig dan ik had gehoopt*, dus het zou zo maar kunnen dat we er doorheen geraken. Iedereen die preordert krijgt gewoon zijn spel, natuurlijk.

*Geen idee of het genoeg is - ook afhankelijk van hoe het op Spellenspektakel loopt en onze bereikbaarheid/zichtbaarheid daar.

EXTRA: Ik hoop dat de rest van de spellen op tijd binnen is voor SPEL... shake
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
The Doctor
Netherlands
Utrecht
Utrecht
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Oei, spannend MIchiel, dan ga je dus zelf ook pas in Eindhoven de eerste doos open trekken... Ik hoop met je mee dat alles goed is gegaan.

Ben wel benieuwd naar een demo van je spel. Misschien zondag in Eindhoven, en anders in Antwerpen.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Klopt, heel spannend, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen. We hadden genoeg spellen en het was een succesvol en gezellig bordspellenfestijn. Leuk dat jij ook nog langs kwam op de valreep
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
1 , 2  Next »   | 
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.