$30.00
Recommend
8 
 Thumb up
 Hide
41 Posts
1 , 2  Next »   | 

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Belgium

Subject: Nieuwe Uitgever: Chronicle Games - Droomhuis rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
In juli ben ik een nieuwe Nederlandse bordspellen uitgeverij begonnen, genaamd Chronicle Games.

Het Chronicle Games logo

Gistermiddag hebben we onze nieuwe Facebook pagina gelanceerd, waar wij zeer regelmatig nieuws en foto's posten: Facebook.com/Playchroniclegames - kom eens langs, like ons, en laat weten wat je van de spellen vindt.

Op het Spellenspektakel 2016, over 6 weken, lanceren wij ons eerste spel, een licentie van het Poolse spel Domek, van Rebel.pl, genaamd Droomhuis.

Voorkant van de doos van Droomhuis

Mochten jullie interesse hebben in het spel is het vanaf November 12 in Nederland en België verkrijgbaar in het Nederlands. Hopelijk zal ik ook een stand kunnen bemachtigen op Spel, maar ik heb nog wat problemen met de site, en nog geen antwoord gehad op een email met vragen aan hun. Helaas wat gebruiksonvriendelijk - of gewoon te lastig voor mij
11 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Isabella Boon
Belgium
Grimbergen
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ik had het al aangevinkt om in Essen eens te bekijken.
Mooie kaarten.
Lijkt me erg leuk voor mijn 8-jarige dochter.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Nou, nu dus nog beter voor uw dochter - in het Nederlands!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bart R.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Mooi nieuws, een extra uitgever voor Nederlandstalige spellen! Hebben jullie ook al andere uitgaves in het vooruitzicht? Via Nebula komt zo bij me op, volgens mij is daar nog geen NL-versie van whistle
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Lorthania wrote:
Mooi nieuws, een extra uitgever voor Nederlandstalige spellen! Hebben jullie ook al andere uitgaves in het vooruitzicht? Via Nebula komt zo bij me op, volgens mij is daar nog geen NL-versie van whistle

Dank je! Goeie tip ook. Helaas denk ik niet dat Via Nebula past in het 'quality time' voor families plaatje, want daar is het net ietsje te lastig voor, met toch wel een echte drempel.

Ik heb Via Nebula al twee keer gespeeld, en vond hem erg leuk de eerste keer, maar vond 'm de tweede keer iets te voorspelbaar - 'on rails' zou ik 't bijna noemen, met overduidelijke keuzes.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bjorn Petit
Belgium
flag msg tools
mbmbmbmb
Een must buy voor mij in het Nl. Wat zal de adviesprijs zijn voor Droomhuis?

*edit*
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Stefan van Marrewijk
Netherlands
Zeist
Utrecht
flag msg tools
mbmbmb
Zojuist terug uit Essen. Een goede tip voor een familiespel: Fabled Fruit. Heb het spel gespeeld (in het Engels), en vond het echt een super leuke filler, die verandert door de tijd heen. Hij was uitverkocht in het Engels, maar heb hem denk ik ook liever in het Nederlands zodat hij met meer mensen gespeeld kan worden. Echt een aanrader voor families, en op dit moment (volgens mij) helaas nog geen NL'se uitgever die 'm oppakt ...
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Lieven De Puysseleir
Belgium
Leuven
flag msg tools
trust me, I'm a dentist
badge
we don't lie, we use statistics
mbmbmbmbmb
StefanvM1 wrote:
Zojuist terug uit Essen. Een goede tip voor een familiespel: Fabled Fruit. Heb het spel gespeeld (in het Engels), en vond het echt een super leuke filler, die verandert door de tijd heen. Hij was uitverkocht in het Engels, maar heb hem denk ik ook liever in het Nederlands zodat hij met meer mensen gespeeld kan worden. Echt een aanrader voor families, en op dit moment (volgens mij) helaas nog geen NL'se uitgever die 'm oppakt ...

Volledig mee eens eigenlijk, die wou ik ook wel maarja m'n kindertjes zijn het nederlands lezen nog niet helemaal machtig, laat staan het engels.

Verder ook nog op zoek naar iets a la Mice and Mystics in het nederlands of een eenvoudiger dungeoncrawler nog. HeroQuest helaas enkel nog tegen woekerprijzen verkrijgbaar en m'n broer wil de zijne niet afgeven.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Leuke tip - in mijn spellengroep is er inderdaad iemand met dit spel, dus ik ga hem zo snel mogelijk spelen.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bart R.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Fabled Fruit zou leuk zijn. Ik had voor Spiel totaal geen aandacht aan dit spel besteed omdat de spellen van Friedemann Friese mij nooit hebben kunnen bekoren. Eenmaal thuis zag ik de review van Dan King en toen heb ik 't meteen op m'n wishlist gezet meeple
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wim Leenaerts
Belgium
Beerse
Antwerp
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
De meesten hier zullen wel geabonneerd zijn op het spel, maar voor alle zekerheid net op BGG gepost
Quote:
To avoid too many rumors:

Several Dutch publishers are interested to release a Dutch version of Fabled Fruit. We let you know, when there is a decision.

Thank you for your interest in our game and even more thank you for your patience!

Best regards,

Henning
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Isabella Boon
Belgium
Grimbergen
flag msg tools
mbmbmbmbmb
When i dream...

Was uitverkocht tegen einde van de beurs.
Party game voor kids en volwassenen.
Tekst op de kaarten.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Bellaatje wrote:
When i dream...

Was uitverkocht tegen einde van de beurs.
Party game voor kids en volwassenen.
Tekst op de kaarten.

Yup, heb ik al een meeting over gehad - helaas waren de wereldwijde rechten net weg voor een deal die ze niet konden weigeren...
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Vanschooren
Belgium
Beringen
Limburg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Geen idee of dit iets voor jullie is maar gooi hem gewoon even hier.
Days of Ire: Budapest 1956
Spel gebaseerd op historische week waarin Rusland Boedapest binnengevallen is en ze verjaagd zijn. Is zowel als coop en als 1 tegen 4 speelbal. Als coop vergelijkbaar met pandemic.
Misschien wat te zwaar als thema voor jullie?
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bjorn Petit
Belgium
flag msg tools
mbmbmbmb
Misschien nog een tip voor een Nederlandstalige versie: Best Treehouse Ever van Green Couch Games & Scott Almes
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Antoni Van Ham
Belgium
flag msg tools
mb
Waar leggen jullie de lat van wat een familiespel is en wat voor experts?

Ik weet ook wel dat het bij veelduidelijk is.
maar een groot deel vind ik nogal vaag.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Spukky wrote:
Geen idee of dit iets voor jullie is maar gooi hem gewoon even hier.
Days of Ire: Budapest 1956
Spel gebaseerd op historische week waarin Rusland Boedapest binnengevallen is en ze verjaagd zijn. Is zowel als coop en als 1 tegen 4 speelbal. Als coop vergelijkbaar met pandemic.
Misschien wat te zwaar als thema voor jullie?

Te zwaar als spel en zeker als thema, vrees ik. Voor Chronicle Games, dan

Zelf lijkt het mij een erg leuk spel!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Petitje81 wrote:
Misschien nog een tip voor een Nederlandstalige versie: Best Treehouse Ever van Green Couch Games & Scott Almes

Leuk idee. Deze ligt echter veelste dichtbij qua thema mbt Droomhuis. Verder is dit spel, zover ik van de filmpjes kan zien, nodeloos ingewikkeld en dus niet family-friendly genoeg.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bart R.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Mr Mjeh wrote:
Petitje81 wrote:

Leuk idee. Deze ligt echter veelste dichtbij qua thema mbt Droomhuis. Verder is dit spel, zover ik van de filmpjes kan zien, nodeloos ingewikkeld en dus niet family-friendly genoeg.

Het wordt thuis nochtans gretig gespeeld door mijn dochter van 6 en zoon van 10 . Ik denk dat het zelfs iets minder complex is dan Droomhuis, maar je hebt wel gelijk dat het qua thema erg dicht bij mekaar ligt.

Als je nog suggesties aanneemt: My Happy Farm van Portal (Droomboerderij? whistle ) en Ghosts Love Candy dat nu door Steve Jackson Games zal heruitgegeven worden.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Ik zal ze eens bekijken, Bart, maar ik zit zelf ook met een eigen familievriendelijk spel met een boerderij, dusss...

Inmiddels zijn de preorders open, trouwens op de Facebookpagina:
Facebook.com/PlayChronicleGames

2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bart R.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Mr Mjeh wrote:
Ik zal ze eens bekijken, Bart, maar ik zit zelf ook met een eigen familievriendelijk spel met een boerderij, dusss...

Als je een heel ander thema wilt is Slide Blast misschien wel wat. Dit is van een Koreaanse designer/uitgever en was in no-time uitverkocht op Spiel. Ik had het gelukkig in pre-order staan en het spel bevalt tot nu toe goed .

Ik hoop trouwens dat je 't niet erg vindt dat ik maar suggesties blijf schreeuwen whistle . 't Lijkt me niet eenvoudig om het juiste spel te kiezen - populariteit in Essen is één ding, maar er moet natuurlijk ook toekomst in zitten.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jan
Belgium
De Haan
flag msg tools
admin
designer
I love cargo biking!
badge
...and videogaming, boardgaming, RPG'ing and helping users as an admin!
mbmbmbmbmb
Slide Blast stond ook op mijn check out list, maar ik vreesde dat het wat te licht uitvalt.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Nieuwe suggesties zijn allerminst een probleem. Ik heb wel de mogelijkheid om twee kleinere spellen te doen (waarvoor de onderhandelingen bijna klaar zijn), en wil ook mijn eigen spellen doen, en de financiële middelen zijn een groter probleem. Er zal eerst goed verkocht moeten worden om een nieuw spel uit te geven.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Barad_the_dwarf wrote:
Slide Blast stond ook op mijn check out list, maar ik vreesde dat het wat te licht uitvalt.

Slide Blast ziet er wel leuk uit moet ik zeggen, maar dit lijkt me echt een spel waarvoor je meteen ook de licentie voor de Engelse markt pakt, en dat kan Chronicle Games nu nog niet. Ik zet hem in ieder geval wel op mijn lijstje - te licht zal ook wel meevallen voor mijn doelgroep, of het moet echt simplistisch zijn.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
M.J.E. Hendriks
Netherlands
Arnhem
Gelderland
flag msg tools
designer
publisher
mbmbmbmbmb
Oh, en hier kunnen de preorders ook geplaatst worden - stuur maar een PM. Preorder prijs is wel vooraf betalen, maar ook goedkoper dan op de beurs (SpSp of Spel).
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
1 , 2  Next »   | 
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.