$20.00
$60.00
Recommend
4 
 Thumb up
 Hide
9 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Norway

Subject: Brettspillere i Møre og Romsdal? rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Christian B
msg tools
Hei og hopp, laget meg en profil på BGG (etter månedsvis med "lurking" ninja). Har sett at miljøet er svært positivt og trivelig og håper å bli en del av det.

Litt om oss, vi er 32 år gamle, fra Kristiansund, har 3 barn, 2 bikkjer, en bil og et huslån. Vi er rimelig aktive brettspillere, vi prøver å klemme inn et spill flere ganger i uken. Vi har dessverre ikke så mange venner som deler den samme interessen. Og så vidt vi vet, kryr det ikke av brettspill arrangement her på mørekysten. Vi er ganske altetende når det kommer til spill. Favorittene er Galaxy Trucker, Smash up, Dead of winter, Star Fluxx og Catan.

Vi er ikke redd for å flytte på oss når ungene er til sin far, og har ved flere anledninger tatt spontanturer (kjørte f.eks. til Polen bare fordi vi hadde lyst sist høstferie). Tar lett en svipptur til f.eks. Trondheim ei helg, eller kjører ned til Ålesund på eventyr. 3 timer å kjøre hver vei er vel omtrent så langt som vi vil strekke oss på ei helg tror jeg... Men hvem vet, vi liker å kjøre bil så det er jo ikke satt i stein.

Vi har skaffet spill i forskjellige kategorier for å teste hva vi liker, vi har ennå ikke funnet en kategori som vi ikke liker (vi har selvsagt kategorier vi liker bedre enn andre). Vi mangler tunge militærspill (Warhammer 40k og lignende), dexterityspill(sikler litt på "Flick 'em up") og worker placement (dog "tiny epic" kan sikkert klassifiseres som det).
Selv har jeg veldig lyst til å få testet spill som The Resistance eller Shadows over Camelot som bare har fått ligge i hylla og støvet ned (klarer ikke å få nok spillere interessert i de spillene). Dead of Winter med traitor hadde også vært morsomt å prøve. Utenom dette så har jeg også store forhåpninger om å en gang få testet Twilight Imperium (men der tror jeg kanskje dama melder pass). Siden interessen vår startet (sommeren 2014 ca.) har spillsamlingen økt fra 2-3 til litt over 40 spill (noen med mange/alle utvidelser). Noen kickstarter spill og en hel del basert på hva vi har sett på Dice Tower eller TableTop.

Om noen synes det høres interessant ut med nye utfordrere, gi meg gjerne et vink. Jeg reiser bort den 24. Oktober, men er tilbake den 14. November. Jeg har forhåpentligvis fortsatt internett der jeg drar, så kommer til å svare her og på pm, men kan ikke planlegge noe spilling mellom disse datoene..
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Monica Rehaug
Norway
Ler
flag msg tools
Hi! I'm Macaos. A cute, kind, sporty and fun Bearded Collie. I enjoy lying under the table when Macao is on the table.
mbmbmbmbmb
Jeg er alltids interessert i nye brettspillutfordrere! Og ettersom du skrev at dere ikke var fremmed for å kjøre til Trondheim, så tenkte jeg å hive meg på her.
Bor på Ler, sør for Trondheim.
Har spillerom, gjestehus og 2 hunder.
Kan og lokke med årets nyheter fra Essen.

Dessuten så bor det og en stk brettspiller på Aukra:

Monika Hjelmås
Norway
Aukra
Norway
flag msg tools
mbmbmbmbmb

Vi, Monika og Monica, prøver å treffes iallfall en gang i året. Var sist til Monika i sommer hvor vi spilte fra morgen til kveld i 2-3 dager.
(Vi er gamle kjente siden begge har bodd og vært svært delaktig i brettspillmiljøet i Sandnes/Stavanger.)

Når det gjelder Trondheim, så vet jeg det eksisterer en del tilbud, jeg har bare aldri fått ut finger'n til å bli en del av det.

Jeg spiller det meste, men unngår ofte spill med konflikter. Men liker alt fra lette til tunge strategispill, dexterity, abstrakt og partyspill. Er jo bare å ta en titt på profilen min, så finner du fort ut hva jeg liker.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Svein Main
Norway
Joerpeland
Unspecified
flag msg tools
mbmbmb
Dere kan prøve å lete opp noen rester av det gode brettspillmiljøet som en gang var i Ulsteinvik! Sjekk: http://brettvett.blogspot.no/?m=1
Ellers ta turen til årets hyggeligste brettspillarrangement i Haugesund med ca 150 brettspillere: Datoene for MidWinter 10 er i boks: torsdag 09.03.17 til søndag 12.03.17 - spre det glade budskap Vi har fått enda mer av Gamle slaktehuset til disposisjon under hele arrangementet
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Christian B
msg tools
Vi tar gjerne turen til Trøndelag, trives godt i selskap med trøndere. Aukra kjenner jeg jo godt til, har hatt mine år på ormen lange prosjektet. Ny spill fra Essen er heller ikke å forakte

En tur til Haugesund for en slik opplevelse er absolutt interessant, da slår vi to fluer i en smekk. Opplever Haugesund for første gang (inkludert turen dit) og får blitt med på et arrangement med likesinnede.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Monica Rehaug
Norway
Ler
flag msg tools
Hi! I'm Macaos. A cute, kind, sporty and fun Bearded Collie. I enjoy lying under the table when Macao is on the table.
mbmbmbmbmb
PheIix wrote:
Vi tar gjerne turen til Trøndelag, trives godt i selskap med trøndere. Aukra kjenner jeg jo godt til, har hatt mine år på ormen lange prosjektet. Ny spill fra Essen er heller ikke å forakte

Dere er hjertelig velkommen! Det hadde vært veldig kjekt å bli kjent med nye folk som spiller brettspill!

PheIix wrote:

En tur til Haugesund for en slik opplevelse er absolutt interessant, da slår vi to fluer i en smekk. Opplever Haugesund for første gang (inkludert turen dit) og får blitt med på et arrangement med likesinnede.

Jeg vil og anbefale Haugesund og Midwinter! Det er verdt turen!

1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Harald Dalbakken
Norway
Ulsteinvik
flag msg tools
mbmbmbmbmb
BrettVett eksisterer fortsatt i beste velgående, om enn ikke i bloggverdenen. Kan søke oss opp på Facebook også: BrettVett - men vi er ikke særlig aktive der, bortsett fra at jeg prøver å legge ut der når vi skal ha spillkvelder.

Litt om oss:
* Vi er mellom 4 og 7 faste folk, og noen slengere innimellom, alder fra ca 30 til 50 år
* Pr i dag bare barske whistle mannfolk, men dette er ikke noe krav vi hare satt, var bare naturlig utifra oss som starta opp den gangen.
* Vi samles mellom 1 til 2 ganger i mnd, men et par av oss kunne tenke seg oftere, gjerne ukentlig.
* Vi er ingen klikk, da vi som møtes stort sett ikke er til sammen i hverdagen.
* Vi har tidligere hatt 1.mandag i mnd som fast kveld, men dette har flytt litt ut - grunna mye som skjer på mandagene generelt.

Når det gjelder spilla vi spiller:
* Noen av oss (meg inkludert) heller mot det litt mer Heavy sjiktet av spill (for eksempel Lignum, Signorie, Zhanguo, Nippon, Terraforming Mars, Mombasa, Scythe, El Grande etc)
Men vi spiller andre spill også som 7wonders, 6nimmt, Railways of World, Pillars of Earth, Colt Express etc)
* Leker med planer om få til ei brettspill-helg her i Ulsteinvik eller omegn.

Litt om meg:
* primus motor i BrettVett, sammen med
Bjørn Losvik
Norway
Ulsteinvik
flag msg tools
mbmbmbmbmb

* Jeg er i Essen hvert år og plukker opp nyheter...
* 47 år, gift (kona deler ikke interessen), 3 ungdommer, 2 bikkjer
* Liker ikke terninger noe særlig (derav navnet BrettVett - en skal bruke vettet, ikke terningene til å avgjøre hva en kan/skal gjøre. Så Settlers of Catan er ikke mitt favoritt spill surprise Kortspillet derimot er overraskende bra.

Hvis dere er på disse kanter, evt. er interessert i ei spill-helg, let me know... så skal jeg se hva vi kan få til

Bare send meg en GM, evt. kan jeg kontaktes på
harald.dalbakken(at)hotmail(dot)com
mobilnr. 41303430

sveinmain wrote:
Dere kan prøve å lete opp noen rester av det gode brettspillmiljøet som en gang var i Ulsteinvik! Sjekk: http://brettvett.blogspot.no/?m=1
Ellers ta turen til årets hyggeligste brettspillarrangement i Haugesund med ca 150 brettspillere: Datoene for MidWinter 10 er i boks: torsdag 09.03.17 til søndag 12.03.17 - spre det glade budskap Vi har fått enda mer av Gamle slaktehuset til disposisjon under hele arrangementet
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Kim Fjeld
Norway
Oslo
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Lørdag 3. desember arrangerer Bergen Brettspillklubb spilldag. Jeg tenkte å slenge det ut dersom dere kanskje fikk lyst til å ta dere en tur. meeple

Ellers kan jeg nevne at de siste årene har det blitt avholdt spillfestival i Førde i juli/august. Deltok selv i 2015 og kan anbefale det. Det er iallefall litt kortere reisevei enn til Bergen!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Christian B
msg tools
Ah, vi har jo allerede lagt planer da. Får satse på å få det til om de arrangerer noe senere igjen. Er det et sted dette blir annonsert slik at vi kan slenge oss med ved neste anledning? Høres morsomt ut det der

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Kim Fjeld
Norway
Oslo
flag msg tools
mbmbmbmbmb
PheIix wrote:
Er det et sted dette blir annonsert slik at vi kan slenge oss med ved neste anledning? Høres morsomt ut det der

Facebook har flere ulike grupper dedikert til brettspillrelatert informasjon, alt fra kjøp og salg til dedikerte sider for en klubb eller spillgruppe. Du finner blant annet Bergen Brettspill på Facebook. Jeg mener iallefall at det er det beste stedet for å finne og få oppdatert informasjon om brettspillmiljøet i Norge meeple

BGG er selvfølgelig stedet der du kan bli kjent med de virkelig nerdene!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.