Recommend
1 
 Thumb up
 Hide
14 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Belgium

Subject: plaat voor paper-boards gezocht rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Lieven De Puysseleir
Belgium
Leuven
flag msg tools
trust me, I'm a dentist
badge
we don't lie, we use statistics
mbmbmbmbmb
Ben al een tijdje op zoek naar een helder doorzichtige plaat om op m'n papieren boards te leggen zodat die wat beter blijven liggen en platgedrukt worden.

Ik dacht dat zoiets wel in de brico te vinden zou zijn maar helaas, de acryl die ze daar verkopen is niet helder/doorzichtig genoeg naar m'n smaak.

iemand met suggesties waar zoiets te kopen valt?

Glas lijkt me geen optie vanwege de breekbaarheid.

danks!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Pokke
Belgium
Werchter
optional
flag msg tools
mbmbmb
Ik heb gewoon twee grote platen plexiglas gekocht bij de "glaswinkel". Op de breedte van mijn tafel.
Twee omdat het dan makkelijker te vervoeren valt.
Nadeel is een lijn/rand in het midden als je ze naast elkaar legt.

Ze komen me al tientallen jaren goed van pas. (zo goed als geen krassen, dus het zal goed materiaal geweest zijn).

Ook handig voor roleplaying games omdat ik er dan een rol hexes of squares onderleg en met een markeerstift de omgeving kan op tekenen. En dat daarna gewoon wegveeg...

2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Lieven De Puysseleir
Belgium
Leuven
flag msg tools
trust me, I'm a dentist
badge
mbmbmbmbmb
weet je nog welke glaswinkel dat was?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Pokke
Belgium
Werchter
optional
flag msg tools
mbmbmb
Overal waar ze glas verkopen voor in ramen.

Glas Roelants in Aarschot. (daar heb ik mijn plexi ooit gekocht)
Glas Vandoren in Werchter. (hier heb ik er vorig jaar gekocht voor een vriend)

Ik dacht dat Koen zijn plaat onlangs nog heeft gekocht, gewoon bij de Hubo als ik me niet vergis?

Als het een dikkere plaat/platen is dan best de randen laten afslijpen, zodat je niet met scherpe kanten zit.

Die van mij zijn 5mm dik en dat is er soms wat over.
(Counters zweven boven het bord)
Misschien beter iets dunner pakken? Maar ook niet te dun want dan riskeer je breken.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Koen
Belgium
Rotselaar
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Pokke wrote:
Ik dacht dat Koen zijn plaat onlangs nog heeft gekocht, gewoon bij de Hubo als ik me niet vergis?

Heb mijn plexi vorig jaar in de Gamma gekocht (ad vaartkom), 20€ dacht ik, voor 1mx1m en 2mm dik ('t was 40€ voor 4mm dik).
Ben er tevreden van, maar het lijkt me wel van mindere kwaliteit te zijn dan de plexi die Pokke heeft (mijn plexi is krasgevoeliger vind ik).
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Surya Van Lierde is pure Eurosnoot and proud of it!
Belgium
Michelbeke
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Bij Ikea hebben ze glazen bladen om op sommige kasten te leggen. Die zijn in glas natuurlijk, dus breken makkelijker dan plexi, maar ze zijn doorzichtiger, krassen minder snel en zullen makkelijker schoon te houden zijn.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Lieven De Puysseleir
Belgium
Leuven
flag msg tools
trust me, I'm a dentist
badge
mbmbmbmbmb
5mm lijkt me d'r inderdaad nogal over.

Ik dacht eerder aan degene die Kris heeft, volgens mij 2-3mm dik ongeveer.

Glas lijkt me ook wel het mooiste maar qua transportabiliteit relatief risicovol.

Sebiet eens gaan kijken in de metaleuven of een van die uitspanningen daar aan de vaart. Ben enkel nog maar in Brico gaan zien.

dank voor de suggesties
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Pokke
Belgium
Werchter
optional
flag msg tools
mbmbmb
lievendp wrote:
5mm lijkt me d'r inderdaad nogal over.

Dat valt meestal nogal mee.
Alleen voor Twilight Struggle is het bijvoorbeeld een probleem, omdat (doordat ze zo hoog liggen) de influence counters van de ene speler het stability nummer van het land kunnen bedekken voor de andere speler.

Voor de rest geen klachten!
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Pokke
Belgium
Werchter
optional
flag msg tools
mbmbmb
Surya wrote:
Bij Ikea hebben ze glazen bladen om op sommige kasten te leggen. Die zijn in glas natuurlijk, dus breken makkelijker dan plexi, maar ze zijn doorzichtiger, krassen minder snel en zullen makkelijker schoon te houden zijn.

Nog bij Ikea kan je goedkoop van die grote kaders kopen. De kaders gooi je weg, het plexiglas behoud je. Zal waarschijnlijk veel goedkoper zijn dan plexiglas apart te gaan kopen in de glashandel zoals ik heb gedaan in vroegere tijden.

Maar ter mijner verdediging: Toen ik dat kocht was "den Duits nog maar pas afgetrokken"... (dixit mijn grootvader)
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jurgen Roman
Belgium
Ninove
Oost-Vlaanderen
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ik gebruik gewoon doorzicht tafelzeil, vrij goedkoop, kan je per lopende meter kopen (breedte 1,40m) en kan je nadien makkelijk wegbergen. Je vind dit in een Hubo en andere winkels waar ze plastieken tafelzeilen voor keukens verkopen. Je hebt dan wel een paar tafelklemmen nodig, die je bvb in een dille en kamille kan vinden. Ik gebruik dit oa voor buitendemo's van mijn XXL Riverdragons om de zeiden doek wat te beschermen.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Lieven De Puysseleir
Belgium
Leuven
flag msg tools
trust me, I'm a dentist
badge
mbmbmbmbmb
Dragonir wrote:
Ik gebruik gewoon doorzicht tafelzeil, vrij goedkoop, kan je per lopende meter kopen (breedte 1,40m) en kan je nadien makkelijk wegbergen. Je vind dit in een Hubo en andere winkels waar ze plastieken tafelzeilen voor keukens verkopen. Je hebt dan wel een paar tafelklemmen nodig, die je bvb in een dille en kamille kan vinden. Ik gebruik dit oa voor buitendemo's van mijn XXL Riverdragons om de zeiden doek wat te beschermen.

Ook een goeie maar mij gaat het vooral om het fixeren van de flimsy lichte paper-boardjes die men soms durft leveren bij relatief dure spellen. whistle

ben niet meer in de metaleuven/gamma/hubo/shizzle geraakt gisteren dat zal dus voor een andere keer zijn.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Geert VG
Belgium
Leuven
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Lieven, ik ben indertijd een plexiplaat gaan halen bij Plastic Van Wauwe in Lubbeek.
Je koopt een standaard plaat van gewenste dikte en laat die (gratis?) op maat zagen. De overschotten krijg je mee naar huis. De prijs viel best mee, meen ik mij te herinneren...
Wij gebruikten het om maps van Wizard Kings mee af te dekken.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Lieven De Puysseleir
Belgium
Leuven
flag msg tools
trust me, I'm a dentist
badge
mbmbmbmbmb
garion wrote:
Lieven, ik ben indertijd een plexiplaat gaan halen bij Plastic Van Wauwe in Lubbeek.
Je koopt een standaard plaat van gewenste dikte en laat die (gratis?) op maat zagen. De overschotten krijg je mee naar huis. De prijs viel best mee, meen ik mij te herinneren...
Wij gebruikten het om maps van Wizard Kings mee af te dekken.

Da's ook niet zo heel ver uit de buurt, dankjewel!

trouwens, Geert, gij speelt een block-wargame? Op een paper board met hexes none-the-less? wow Dat had ik niet van u verwacht.

Maar het is idd hetzelfde concept als wat ik probeer te bereiken idd.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Geert VG
Belgium
Leuven
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Een vat vol verrassingen ben ik, Lieven
Ik heb ooit zelfs 4 nieuwe armies ontworpen en geplaytest shake
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.