$30.00
Recommend
2 
 Thumb up
 Hide
12 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Sweden

Subject: Spelare i Mölndal/Göteborg? rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Mr J
Sweden
flag msg tools
mbmbmb
Hej!

Har djuptdykt in i denna mysiga värld av brädspel de senaste månaderna men har lite svårt att få mina polare att ta rygg.

Finns det något gäng runt Mölndal som brukar spela måntro?

Mvh

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Petter
Sweden
Göteborg
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Välkommen till en härlig värld!

GoBo, Gothenburg Boardgamers finns i Göteborg annars. Har aldrig varit där själv dock, men hoppas kunna orka mig dit någon gång.

Själv finns jag i Frölunda och har inte heller tillräckligt med brädspelssugna polare, kan ev. tänka mig vara med på att starta en liten brädspelsgrupp om fler är sugna!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Joakim Schön
Sweden
Huskvarna
Sverige
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Japp, GoBo är bra. Håller till på Spelets Hus. Lycka till med spelandet och att det löser sig med att hitta spelare.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mr J
Sweden
flag msg tools
mbmbmb
Tack, ska kika lite på GoBo. Känns ju som ett stort steg, men ack vad detta är roligt

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mr J
Sweden
flag msg tools
mbmbmb
joakim589 wrote:
Japp, GoBo är bra. Håller till på Spelets Hus. Lycka till med spelandet och att det löser sig med att hitta spelare.

Tusen tack. Ja, det hoppas jag med. Har fått med frugan på att lira lite olika spel. Men det finns ju inte tusen bra 2player-spel verkar det som.

Babysteps!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Martyn F
Sweden
Kungälv
flag msg tools
designer
publisher
badge
Designer of board games with a bite...
mbmbmbmbmb
Blind_Sniper wrote:
Tack, ska kika lite på GoBo. Känns ju som ett stort steg, men ack vad detta är roligt

Alla är välkomna hos GoBo. Erfaren eller inte. Det skulle inte vara ett stort steg, men bara din första steg 'into the magic world of board gaming'.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Petter
Sweden
Göteborg
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Blind_Sniper wrote:
Tusen tack. Ja, det hoppas jag med. Har fått med frugan på att lira lite olika spel. Men det finns ju inte tusen bra 2player-spel verkar det som.

Babysteps!

Kanske inte tusen men det finns väldigt många bra. Hive, Patchwork, Lost Cities, Ticket to Ride: Nordic Countries, San Juan, Carcassonne: Winter Edition (nu i juletider)... för att nämna några Knepet är att hitta nåt som den/dom du ska spela med tycker ser roligt ut, när man väl fångat dom i hobbyn är det enkelt att få spela andra spel!

Hur har det gått, var det bra på GoBo om du varit där?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Martyn F
Sweden
Kungälv
flag msg tools
designer
publisher
badge
Designer of board games with a bite...
mbmbmbmbmb
Pberg wrote:
Blind_Sniper wrote:
Men det finns ju inte tusen bra 2player-spel verkar det som.

Hive, Patchwork, Lost Cities, Ticket to Ride: Nordic Countries, San Juan, Carcassonne: Winter Edition

Och Limes förstås!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Christian Bednarz
Sweden
flag msg tools
Hej!
Jag kan tänka mig köra nån gång om du fortfarande letar folk.
Bor i Kortedala/Göteborg.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mr J
Sweden
flag msg tools
mbmbmb
GoBo har ännu inte blivit av. Men det ligger i pipen!

Har fått med mig en polare rätt ordentligt och vi har dykt in i War of the ring, Robinsson Crusoe, Eldritch, Mansion of Madness, 7 wonders duel för att nämna några. Så hobbyn går bra. Förbaskat kul!

Kul Snurran att du kanske vill dra ihop ett gäng. I mån av tid så är jag lätt på. Svårt det här med jobb/familj att få ihop dedikerade spelkvällar. Men det är ju drömmen att få till något sådant på veckobasis typ.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Johan Larsson
Sweden
Göteborg
flag msg tools
mbmbmb
Hör av dig om du behöver en extra.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mr J
Sweden
flag msg tools
mbmbmb
kojohan wrote:
Hör av dig om du behöver en extra.

Kul! Börjar en liten grupp skapas här kanske?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.