Recommend
6 
 Thumb up
 Hide
50 Posts
1 , 2  Next »   | 

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Belgium

Subject: Net terug van Spel en heb bij ... rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Jonas Vanschooren
Belgium
Beringen
Limburg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Hoy iedereen.
Net terug van een hele leuke dag op spel.
Wij vonden het heel leuk net zoals vorig jaar.

Onze loot dit jaar:

Links de stapel nieuwe games, rechts math trades en 2 de hands.

Baby Clues laten tekenen Door de designer.

Wat is jullie loot dit jaar?
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Belgium
flag msg tools
mbmbmbmb
Crazy Karts
Captain Sonar
Legendary Inventors
Junk Art

Nu nog wachten op Santorini en dan zijn we weer zoet voor een poos
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
maantje 183
Belgium
flag msg tools
mbmbmbmb
Dit is onze buit. Heel tevreden!
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Ging net de inventaris bijwerken

(Math) Trades : Metropolis, Great Wall of China, Tikal, Seeland, Netrunner, Keythedral, Clans, Sniper, Speicherstadt, Copycat, Days of Steam, Show Manager
Auction : Tribune
2dehands : Guatemala Cafe
Adriaensens : Round House, El Gaucho, 1 Night Ultimate Werewolf

17 nieuwe spellekes voor alles samen nog geen 100 euro - da's nie slecht - we kunnen weer een paar maand voort

3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jan DC
Belgium
Leuven
flag msg tools
mbmbmb
Dankzij de Math Trade zeer mooie buit.
Heroes of Normandië
King of Tokyo
Friday
Saga
Lord of the rings the fellowship
Munchkin quest
Munchkin ctuhlu
Sentinels of the multiverse +uitbreiding
Stronghold
Luchador
Robin
Nyet
Babel
Gaia

Ben weer gesteld voor dit jaar
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bart R.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ik heb het deze keer beschaafd gehouden:
- Droomhuis (overtuigd door de demo)
- Yeti
- Ticket to Ride Rails & Sails

Verder nog Speed Cups voor de kids en Rattus + Pied Piper uit de veiling.
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jelle Daems
Belgium
Laakdal
Vlaamse Gewest
flag msg tools
mbmbmb
Math Trade:
- Trajan
- El Grande

Nieuw:
- A Feast for Odin
- Ulm

De meeste aankopen had ik dit jaar al gedaan via Kickstarter of in Essen Spiel 2016, dus heb ik me dit jaar ingehouden op Spel2016.
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jeroen Van Rossem
Belgium
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Mijn nieuwe aanwinsten zijn:
- Odin,
- Key to the City: London,
- Cry Havoc,
- Ticket to Ride: Rails & Sails,
- 51st State: Master Set,
- Camel Up Cards,
- Imperial Settlers: Atlanteans
- Pandemic.

Via 2dehands en math trade ook nog:
- Shogun,
- Dominion,
- At the gates of Loyang,
- Trains and Stations,
- Bang: The Bullet,
- Dragon Slayer,
- Qwinto
- Lost Legends.

Qua sales vond ik het bij Adriaensen gene vette dit jaar. Enkel Ora et Labora aan €15, maar die heb ik blijkbaar niet op tijd gezien en dus gemist. Verder de Xste keer dat ze League of Six aan €6 proberen te verkopen en enkele discount spellen die enkele enkele euros duurder dan vorig jaar verkochten. Toch wat teleurgesteld hier en mijn aankopen zijn dan ook uitsluitend nieuwigheden.

Verder was het wel weer plezant, toffe sfeer en altijd fijn om bekende gezichten te ontmoeten.
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Hilde Vandierendonck
Belgium
zemst
Vlaams-Brabant
flag msg tools
mbmbmbmbmb
de friesche velden voor 23.70 euro vond ik anders ook een goei deal
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Er waren veel "goeie deals" - ik heb massa's mensen op hun smartphone de prijzen op BGG en elders zien checken en dan de doos mee naar de kassa zien nemen.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jelle Daems
Belgium
Laakdal
Vlaamse Gewest
flag msg tools
mbmbmb
Op de beurs was Adriaensen gemiddeld 10% goedkoper dan wanneer je dat spel in hun winkel zou kopen. Dus over het algemeen waren dit best goede deals aangezien je dezelfde spelletjes ergens anders wss niet goedkoper zou kunnen vinden.

Anderzijds zijn er normaal gezien elk jaar ook spellen die echt aan een spotprijs staan op de beurs. Spellen die je helemaal niet van plan was om te kopen, maar die je voor die prijs gewoonweg niet kunt laten staan. En dat was er dit jaar eigenlijk niet echt naar mijn bescheiden mening.

Ik was snel naar de winkel gegaan om te zien of er zo'n deals waren, maar had al vlug gezien dat er geen spotprijzen stonden. Dus ben ik uit de winkel gegaan om later terug te keren wanneer het minder druk was om dan de spellen te kopen die ik wou hebben. Maar daar stond minder druk achter: of je nu 27€ of 30€ betaalt voor een spel... Zoveel verschil maakt dat niet echt.

2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
murzim murzim
Belgium
Roosbeek
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Ik vond de deals toch ook niet zo bijzonder of ik heb gewoon natuurlijk al zo veel spellen dat degenen die er lagen, al in onze kast staan whistle

Toch nog de volgende spellen meegepakt:

Skull
Friday
Lords of Waterdeep: Scoundrels of Skullport
DC Comics Dice Masters: Justice League
Karuba
Fauna
Deus
Celestia: A Little Help
King of Tokyo: Power Up!
King of Tokyo: Promo Cards

Al bij al een 'kleine' buit
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
J. M.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Friesche velden leek me de beste deal te zijn die er lag. Volgens mij doet die het minder goed omdat het slechts 1-2 speelt? Heb er namelijk weinig over gehoord. Lijkt me anders net z'n topspel als alle andere Uwe Rosenbergers. Met juist datgene wat ik mis bij agricola (ademruimte).

Dat gezegd zijnde heb ik het heel erg beschaafd gehouden. Enkel Friesche velden dus + math trade (de reden dat ik naar spel kom).

opsomming van het nieuws:

Terra mystica
Friesche velden
Dungeon fighter
Dominion: Cornocupia
Dominion: Sauna promo
Secret moon
Chronicle
King of Tokyo: power up!
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Koen
Belgium
Rotselaar
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
dierenh wrote:
de friesche velden voor 23.70 euro vond ik anders ook een goei deal

Die zou ik ook meteen hebben meegenomen, maar heb'm niet zien liggen zondag, toch maar terug op zaterdag gaan volgend jaar

EDIT: wat heb ik dan wel meegenomen:
- Hands in the Sea
- 1944 : race to the Rhine
- Bang the dice game: Old Saloon
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
pltinum wrote:
Friesche velden leek me de beste deal te zijn die er lag. Volgens mij doet die het minder goed omdat het slechts 1-2 speelt?

Niet onwaarschijnlijk - er is al een Agricola voor 2 spelers - nog afgezien van het feit dat de originele Agricola ook heel goed speelt met 2

M.a.w. hoeveel keer al probeert Uwe Rosenberger ons quasi hetzelfde spel opnieuw te verkopen ? Dat stopt ergens.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jeroen Van Rossem
Belgium
flag msg tools
mbmbmbmbmb
pltinum wrote:
Friesche velden leek me de beste deal te zijn die er lag. Volgens mij doet die het minder goed omdat het slechts 1-2 speelt? Heb er namelijk weinig over gehoord. Lijkt me anders net z'n topspel als alle andere Uwe Rosenbergers. Met juist datgene wat ik mis bij agricola (ademruimte).

Juist ja, Friesche Velden was ook aan een prijsje, maar die had ik al dus heb ik niet lang bij stilgestaan en al snel weer vergeten.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
J. M.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
eddy_sterckx wrote:
pltinum wrote:
Friesche velden leek me de beste deal te zijn die er lag. Volgens mij doet die het minder goed omdat het slechts 1-2 speelt?

Niet onwaarschijnlijk - er is al een Agricola voor 2 spelers - nog afgezien van het feit dat de originele Agricola ook heel goed speelt met 2

M.a.w. hoeveel keer al probeert Uwe Rosenberger ons quasi hetzelfde spel opnieuw te verkopen ? Dat stopt ergens.

Ja klopt, maar Odin lijkt het nu toch weer goed te doen. Blijkbaar kan het dan toch. Ik vind het altijd leuk als hij de lichtere toer op gaat ala Bohnanza en patchwork. Dan doet hij precies iets vernieuwender, wat hij dan recycleert in andere spellen. (patchwork -> cottage garden en Odin)
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
FreakyJP wrote:
pltinum wrote:

Juist ja, Friesche Velden was ook aan een prijsje, maar die had ik al dus heb ik niet lang bij stilgestaan en al snel weer vergeten.

Dat is het een beetje hé, op de 2de-hands zag ik zeker twee dozijn goeie games aan bodemprijzen - maar die had ik al, dus uiteindelijk daar maar 1 game gekocht, maar om nu te zeggen dat daar geen goeie koopjes waren ...
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Vanschooren
Belgium
Beringen
Limburg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
pltinum wrote:
, wat hij dan recycleert in andere spellen. (patchwork -> cottage garden en Odin)

Lol omgekeerd. Odin diende als inspiratie voor patchwork. Zolang is hij daar dus al mee bezig.

eddy_sterckx wrote:

En moet zeggen Uwe zijn games verschillen toch wel heel veel van elkaar. Dus kan me niet echt vinden in deze opmerking.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Belgium
flag msg tools
mbmbmbmb
eddy_sterckx wrote:
Dat is het een beetje hé, op de 2de-hands zag ik zeker twee dozijn goeie games aan bodemprijzen - maar die had ik al, dus uiteindelijk daar maar 1 game gekocht, maar om nu te zeggen dat daar geen goeie koopjes waren ...

Respect voor de mensen die door de 2dehandsmarkt kunnen snuisteren.

Zou veel liever zien dat ze 's ochtends alles in online excel gieten zodat 'k via mijn gsm kan zoeken (bij voorkeur via ctrl+F)
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Lieven De Puysseleir
Belgium
Leuven
flag msg tools
trust me, I'm a dentist
badge
we don't lie, we use statistics
mbmbmbmbmb
jelledaems wrote:
Ik was snel naar de winkel gegaan om te zien of er zo'n deals waren, maar had al vlug gezien dat er geen spotprijzen stonden.

Nochtans zag ik Ora et Labora staan voor 15€ ... astemblieft. whistle Dat noem ik een spotprijs. Het spel is echt goed maar een beetje ondergewaardeerd.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
J. M.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Spukky wrote:
pltinum wrote:
, wat hij dan recycleert in andere spellen. (patchwork -> cottage garden en Odin)

Lol omgekeerd. Odin diende als inspiratie voor patchwork. Zolang is hij daar dus al mee bezig.

eddy_sterckx wrote:

En moet zeggen Uwe zijn games verschillen toch wel heel veel van elkaar. Dus kan me niet echt vinden in deze opmerking.

Weer wat bijgeleerd! Zag patchwork eerst verschijnen, dus ging ik daar maar van uit. Leek me ergens ook z'n logische gang van zake. Maarja, niet dus.

Tja. Hoe fel ze verschillen is natuurlijk relatief. Het zijn allemaal worker placements. Heb zelf niet genoeg ervan gespeeld om een duidelijke mening daarover te hebben. Odin is de eerste (omwille van het patchwork-gehalte) die mijn interesse weet te halen.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
J. M.
Belgium
Tongeren
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
lievendp wrote:
jelledaems wrote:
Ik was snel naar de winkel gegaan om te zien of er zo'n deals waren, maar had al vlug gezien dat er geen spotprijzen stonden.

Nochtans zag ik Ora et Labora staan voor 15€ ... astemblieft. whistle Dat noem ik een spotprijs. Het spel is echt goed maar een beetje ondergewaardeerd.

Die heb ik volledig gemist! Dat is inderdaad een prijs om het toch eens te proberen.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Vanschooren
Belgium
Beringen
Limburg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
pltinum wrote:

Weer wat bijgeleerd! Zag patchwork eerst verschijnen, dus ging ik daar maar van uit. Leek me ergens ook z'n logische gang van zake. Maarja, niet dus.

Tja. Hoe fel ze verschillen is natuurlijk relatief. Het zijn allemaal worker placements. Heb zelf niet genoeg ervan gespeeld om een duidelijke mening daarover te hebben. Odin is de eerste (omwille van het patchwork-gehalte) die mijn interesse weet te halen.

Tijdens het werken aan Odin vond Uwe de tetris puzzel zo leuk dat hij besliste dit in een spel te maken en zo was Patchwork geboren.

En zijn games zijn niet allemaal worker placement, Glass Road en At the Gates of Loyang zijn 2 van mijn favoriete Uwe games en gebruiken geen worker placement.

En zijn games die wel worker placement gebruiken verschillen echt wel in hoe dit gebruikt word.
Fields of Arle gebruikt redelijk standaard worker placement maar met als leuke twist andere spots voor winter en zomer.
Ora et Labora gebruikt WP maar je bouwt je klooster en dit zijn je worker spots. Leuk gebruik van een grote werker (abt) die zonder actie naar een gebouw dat je bouwt kan gaan om dit te gebruiken.
A Feast for Odin cool gebruik van kolommen waar 1, 2, 3 of 4 werkers naartoe moeten.

Persoonlijk vind ik dat er veel variatie zit in de games die hij maakt.
Ja tuurlijk hergebruikt hij mechanics die hij goed vind, elke designer doet dit. En ja hij doet veel binnen het farm thema, maar toch voelen ze telkens heel verschillende.

Daarom is hij ook 1 van mijn favoriete designers.
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Sam Martens
Belgium
Antwerpen
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Ik heb voornamelijk goede deals gevonden in de 2dehands markt. heb een pathfinder adventure card game skulls en schackles base set met 2 expansions op de kop getikt voor 25€ en wiz-war voor 20. Voor de rest waren de deals idd minder super in de adriaenssens shop als de andere jaren, maar adriaenssens is al een van de goedkoopste in belgië dus zo erg vond ik dit niet.

Nieuwe aankopen vielen wel mee bij mij. enkel codenames pictures en 7 wonders duel pantheon.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
1 , 2  Next »   | 
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.