Recommend

Thumb up
 Hide
7 Posts

Clank!: A Deck-Building Adventure» Forums » Rules

Subject: Minor secrets rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Franz Kahri
Austria
flag msg tools
I sometimes read about 2 minor secrets in one room in the forums. i own the german version, but i do not see any signs on the board or any mentioning in the rules where or when i put 2 minor secrets in one room at the beginning of the game. Can anybody please help me out with this.
Thanks in advance

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Matthias M
Germany
flag msg tools
mbmbmbmbmb
In setup, you put two minor secret tokens on every "?" sign in a small circle. The English rules say this very clearly. I would be very surprised if the German rules omitted this rule.

EDIT: Page 2, letter D: "Shuffle the Minor Secrets face down, then
place two at random on each Minor Secret space." (bold "two" in original)
6 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Carsten Reuter
Germany
NRW
flag msg tools
publisher
badge
mbmbmbmbmb
Das steht auch in der deutschen Version an derselben Stelle. Allerdings hat sich unser Lektor vertan und "1" geschrieben. Daher haben wir ALLE Exemplare des Spiels mit einem Aufkleber ausgestattet, um das sofort zur Auslieferung richtig zu stellen.
Es werden also 2 anstatt 1 Kleines Versteck je Feld platziert.
Was in diversen Foren erwähnt wird, ist diese Änderung von 1 auf 2.

Die Abbildung zu den Kleines Verstecken sieht auf dem Spielbrett unverändert so aus wie das Symbol für die Großen Verstecke, halt nur in klein...kannst Du beim Aufbau eigentlich nicht übersehen. Da würde ich mich schon wundern, warum da so viele Felder leer bleiben. :-)
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Franz Kahri
Austria
flag msg tools
Das erklärt einiges. Der Aufkleber liegt meinem Spiel nicht bei. Also 2 pro kleines geheimnis feld...
Vielen dank.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Matthias M
Germany
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Now I am (a bit) surprised.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Franz Kahri
Austria
flag msg tools
War der Aufkleber auf dem Plastik der Verpackung? Vielleicht habe ich es einfach übersehen? Gekauft im November im Einzelhandel.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Carsten Reuter
Germany
NRW
flag msg tools
publisher
badge
mbmbmbmbmb
Ja, da sollte er gewesen sein. Der Handel ist mit diesen Aufklebern von Anfang an ausgestattet worden. Sie sind daumengroß.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.