Recommend

Thumb up
 Hide
17 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Sweden

Subject: Spelgrupp i Stockholm? - Söderort/Hägersten rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Tommy Gunnarsson
Sweden
flag msg tools
Jag är lite sugen på att ta tag i brädspelandet lite mer i år, och undrar om det finns någon aktiv brädspelsgrupp i området kring Hägersten (Stockholm)? Jag gillar framförallt hyfsat enkla strategispel som kan spelas ganska snabbt (Carcassonne, Power Grid, Pandemic, Patchwork etc), men är givetvis även öppen för andra förslag!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Victor Pluntky
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Det spelas väl brädspel på Alphaspel på Onsdaskvällar. Det ligger ju i Hägerstensåsen.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tommy Gunnarsson
Sweden
flag msg tools
Ja, det är ju sant. Jag tänkte mer om det fanns en fast spelgrupp som man kunde komma med i, men i brist på det kan absolut Alphaspel funka. Bor alldeles nedanför Åsen, så det är ju nära också.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Le Fomtin
Sweden
Stockholm
Hässelby
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Vi har en liten spelgrupp. dock så spelar vi på motsatta sidan av stan.
Hässelby.
Vi spelar det mesta. Dock så spelas det oftast lite tyngre och längre spel.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tommy Gunnarsson
Sweden
flag msg tools
Fomtin wrote:
Vi har en liten spelgrupp. dock så spelar vi på motsatta sidan av stan.
Hässelby.
Vi spelar det mesta. Dock så spelas det oftast lite tyngre och längre spel.

Ja, Hässelby är ju lite "fel" sida av stan för min del, framförallt när man har småbarn som man kanske måste hjälpa till att natta etc. Men jag ska absolut ha er i åtanke! Tack!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Le Fomtin
Sweden
Stockholm
Hässelby
flag msg tools
mbmbmbmbmb
jag vet hur det är. har en 4åring hemma.
MEn jag jobbar i västberga så vi kanske kan lira på alphaspel någon gång

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tommy Gunnarsson
Sweden
flag msg tools
Fomtin wrote:
jag vet hur det är. har en 4åring hemma.
MEn jag jobbar i västberga så vi kanske kan lira på alphaspel någon gång

Ja, jag tänkte försöka komma iväg någon onsdag till deras dropin-kvällar. Vore kul att testa och se om det spelas något kul där!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nicholas Hjelmberg
Sweden
Saltsjö-Boo
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Om söndagar och Söder är ett alternativ så spelas det på Café & Co på Hornsgatan klockan 11-16. (Söndagarna 14 och 21 januari flyttar man dock tillfälligt till Kungsbron.)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tommy Gunnarsson
Sweden
flag msg tools
nhjelmberg wrote:
Om söndagar och Söder är ett alternativ så spelas det på Café & Co på Hornsgatan klockan 11-16. (Söndagarna 14 och 21 januari flyttar man dock tillfälligt till Kungsbron.)

Kan absolut vara ett alternativ. Tack för tipset!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Mases
Sweden
Handen
Stockholm
flag msg tools
mbmb
Jag och en kille till försöker spela varje onsdag i Haninge. Vi spelar rätt blandade spel. Senast spelade spel: The Godfather, Food Chain Magnate, Viral, Scythe och Fallout. Du är välkommen att vara med och se vad vi är för ena om du vill. Det är rätt stort fokus på mat, vin, kaffe och godis, så får man panik om en regal blir fel är vi fel sällskap att spela med ;-)
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ludwig Seitz
Sweden
Lund
flag msg tools
mbmbmbmb
drmases wrote:
... Det är rätt stort fokus på mat, vin, kaffe och godis, så får man panik om en regal blir fel är vi fel sällskap att spela med ;-)

Var fanns ni när jag bodde i Stockholm
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nicholas Hjelmberg
Sweden
Saltsjö-Boo
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Ludwig Seitz wrote:
drmases wrote:
... Det är rätt stort fokus på mat, vin, kaffe och godis, så får man panik om en regal blir fel är vi fel sällskap att spela med ;-)

Låter som helt rätt fokus för en spelkväll. Synd att jag bor lite för långt från Haninge.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jonas Mases
Sweden
Handen
Stockholm
flag msg tools
mbmb
nhjelmberg wrote:
Ludwig Seitz wrote:
drmases wrote:

Låter som helt rätt fokus för en spelkväll. Synd att jag bor lite för långt från Haninge.

:-) Det är naturligtvis inte bara Tommy som är välkommen till oss.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mathias Augustsson
Sweden
flag msg tools
Jag tänkte också börja leta efter folk att bilda en liten spelgrupp med eller joina. Tar mig till hägersten på 10 min. Har funderat på alphaspel men jag föredrar att spela i hemmiljö. Kan även ta mig till haninge lätt. Har en fin liten samling spel. Pma om intresse finns.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Denis B
Sweden
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jag är också intresserad om det är inte endast eurogames, jag är ok med dem ibland men inte mina favorita måste jag säga laugh
Jag bor i Södertälje och söker folk i närheten för att spela lite mer ofta, men det är en chaos att hitta runt Södertälje.
Jag kan komma till Hägersten eller Alphaspel ibland för spela, om engelska passar bra. Min svenska räcker inte för att spela brädspel shake
Jag är varit en random onsdag på Alphaspel, men det fanns bara några personer som spelade 1vs1 spelkort typ Magic eller nånting, så jag gick hem.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nicholas Hjelmberg
Sweden
Saltsjö-Boo
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Belphegor82 wrote:
Jag är också intresserad om det är inte endast eurogames, jag är ok med dem ibland men inte mina favorita måste jag säga laugh
Jag bor i Södertälje och söker folk i närheten för att spela lite mer ofta, men det är en chaos att hitta runt Södertälje.
Jag kan komma till Hägersten eller Alphaspel ibland för spela, om engelska passar bra. Min svenska räcker inte för att spela brädspel shake
Jag är varit en random onsdag på Alphaspel, men det fanns bara några personer som spelade 1vs1 spelkort typ Magic eller nånting, så jag gick hem.

Vilken onsdag var det? Observera att brädspelarna kommer först 18.00.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Denis B
Sweden
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Det var kanske i mars förra året, jag var där typ kl 19:00

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.