Recommend
2 
 Thumb up
 Hide
18 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Netherlands

Subject: Spelers in Friesland? rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Hendrik Tjitte Kroontje
Netherlands
flag msg tools
Zijn er ook mensen die zin hebben om ergens een keer in Friesland te board gamen? Ik woon zelf in Bolsward maar kom geregeld in Leeuwarden waar ik met vrienden speel maar zou graag wat meer spelen dan ik nu doe. Heb zelf een redelijke collectie die je kunt bekijken op m'n profiel maar speel ook graag nieuwe games! Hoor graag van jullie!
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
DH Bok
Netherlands
Nijmegen
Gelderland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Sorry, heb op mn 17e Gorredijk verlaten en kom alleen voor familie- of waddenbezoekjes terug in 't Heitelân. En Nijmegen-Bolsward is toch wel een afstandje...

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jan van der Laan
Netherlands
Leeuwarden
Friesland
flag msg tools
badge
Als u begrijpt wat ik bedoel.
mbmbmbmbmb
slaapgraag wrote:
Sorry, heb op mn 17e Gorredijk verlaten en kom alleen voor familie- of waddenbezoekjes terug in 't Heitelân. En Nijmegen-Bolsward is toch wel een afstandje...
Wow, bedankt voor de info, daar kunnen we wat mee. En mag ik aanemen dat jouw antwoord op de vraag van de OP (namelijk of iemand in Friesland zin heeft om met/tegen de OP een boardgame te spelen) "neen" is?
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Germany
flag msg tools
mbmbmbmb
Ik kom uit Bolsward en ben daar af en toe wanneer ik mijn ouders bezoek. Meestal blijf ik daar dan een paar dagen. Ik kan je een berichtje sturen wanneer ik die kant opkom.

Groet,

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
R.A. van Leeuwen
Netherlands
Groningen
flag msg tools
VCG Rabenhaupt
badge
mbmbmbmbmb
Hoi,

In Leeuwarden is de spellenvereniging UCP gevestigd.
Voor meer info: http://www.ucpleeuwarden.nl/.

Mocht je zin, tijd en vervoer hebben om op zondag avond te spelen dan nodig ik je graag uit voor VCG Rabenhaupt, in Groningen.

Met vriendelijke groet,

Rene van Leeuwen
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jorik
Netherlands
Utrecht
Utrecht
flag msg tools
badge
How sticky is your ZOC?
mbmbmbmbmb
Heb je het al op bordspelmania.eu gevraagd?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Sjoerd Slagman
Netherlands
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Jan van der Laan wrote:
slaapgraag wrote:
Wow, bedankt voor de info, daar kunnen we wat mee. En mag ik aanemen dat jouw antwoord op de vraag van de OP (namelijk of iemand in Friesland zin heeft om met/tegen de OP een boardgame te spelen) "neen" is?

Jan, waarom reageer je hier zo onnodig negatief sarcastisch op? Als hij/zij deze informatie kwijt wil (waar letterlijk niemand slechter van zal worden), dan moet dat kunnen zonder dat daar op een manier op gaat worden gereageerd die wél onprettig is.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
DH Bok
Netherlands
Nijmegen
Gelderland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Dank Sjoerd, ik wilde al in dezelfde stijl reageren als Jan vd Laan. Jouw verstandige reactie doet me op de rem trappen. Al is mijn reactie idd niet to-the point, ik geloof niet dat ik aanleiding geef tot sarcasme.
(Mooie microbadge met 'F' trouwens!)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jan van der Laan
Netherlands
Leeuwarden
Friesland
flag msg tools
badge
Als u begrijpt wat ik bedoel.
mbmbmbmbmb
SjoerdS wrote:
Jan van der Laan wrote:
slaapgraag wrote:

Jan, waarom reageer je hier zo onnodig negatief sarcastisch op? Als hij/zij deze informatie kwijt wil (waar letterlijk niemand slechter van zal worden), dan moet dat kunnen zonder dat daar op een manier op gaat worden gereageerd die wél onprettig is.
Voor dit soort volstrekt onzinnige non-informatie hebben we andere fora. Hier stelt iemand een (voor dit forum) ter zake doende vraag en krijgt vervolgens niet alleen geen antwoord op zijn vraag maar wordt ook nog eens verrijkt met nutteloze persoonlijke “informatie”. Maar goed to each his own neem ik aan. Laten we verder gaan met dit draadje...
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
DH Bok
Netherlands
Nijmegen
Gelderland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Toch is het bijzonder dat iemand die een gemoedelijke beer als logo voert, op een dergelijke wijze reageert....
Edit: <Dit gedoe is gelukkig op een fijne manier afgerond buiten deze discussie om. Zand erover>
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wim Groen
Netherlands
flag msg tools
Ik speel heel graag spellen en woon heel vlak bij bolsward (+- 5 km)
Lijkt me leuk!
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
The Doctor
Netherlands
Utrecht
Utrecht
flag msg tools
Woohoo, an overtext!
badge
Woohoo, a second overtext!
mbmbmbmbmb
HerrJork wrote:

Jezus wat is dit toch altijd voor bordspelmaniamafiapraktijk?
Iemand stelt hier een vraag op HET internationale bordspelforum, en dan moeten er weer mensen verwijzen naar een klein Nederlands aftreksel er van, in plaats van gewoon antwoord te geven.

Het is echt wel een fenomeen hier. De hele wereld aan Amazon, wij hebben bol.com. Iedereen ebay, wij hebben Marktplaats. De wereld op BGG, maar Nederland moet en zal op Bordspelmania.

Dat gezegd hebbende, en meer on-topic gaande verwacht ik wegens de bevolkingsdichtheid weinig Friezen hier. De kans dat iemand hier in Friesland woont is gewoon statistisch vrij klein.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
jos horst
Netherlands
groningen
groningen
flag msg tools
mbmbmbmbmb
dok33 wrote:

Dat gezegd hebbende, en meer on-topic gaande verwacht ik wegens de bevolkingsdichtheid weinig Friezen hier. De kans dat iemand hier in Friesland woont is gewoon statistisch vrij klein.

Denk het ook. Waarschijnlijk heeft OP meer kans op positieve reacties op bordspelmania.eu.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jorik
Netherlands
Utrecht
Utrecht
flag msg tools
badge
How sticky is your ZOC?
mbmbmbmbmb
dok33 wrote:
HerrJork wrote:

Iemand stelt hier een vraag op HET internationale bordspelforum, en dan moeten er weer mensen verwijzen naar een klein Nederlands aftreksel er van, in plaats van gewoon antwoord te geven.

Het is echt wel een fenomeen hier. De hele wereld aan Amazon, wij hebben bol.com. Iedereen ebay, wij hebben Marktplaats. De wereld op BGG, maar Nederland moet en zal op Bordspelmania.

Ik bedoelde het helemaal niet zo. Extra informatie via andere sites lijkt mij geen probleem hoe meer wegen je naar je doel leiden des te beter.

Neem gewoon een kopje koffie met een koekje
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Vincent
Netherlands
Arnhem
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
dok33 wrote:
HerrJork wrote:

De kans dat iemand hier in Friesland woont is gewoon statistisch vrij klein.

En daarom is bordspelmania een goed alternatief. Het is misschien niet zo groot als bgg, maar mogelijk zitten er wel meer Friezen op dan hier op BGG. Nooit geschoten is altijd mis.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wim Groen
Netherlands
flag msg tools
/me zwaait nog een keer
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Hendrik Tjitte Kroontje
Netherlands
flag msg tools
Edenbeast wrote:
Ik kom uit Bolsward en ben daar af en toe wanneer ik mijn ouders bezoek. Meestal blijf ik daar dan een paar dagen. Ik kan je een berichtje sturen wanneer ik die kant opkom.

Groet,

Klinkt als een plan! Dan hoor ik het vanzelf

Kalindor wrote:
Hoi,

In Leeuwarden is de spellenvereniging UCP gevestigd.
Voor meer info: http://www.ucpleeuwarden.nl/.

Mocht je zin, tijd en vervoer hebben om op zondag avond te spelen dan nodig ik je graag uit voor VCG Rabenhaupt, in Groningen.

Met vriendelijke groet,

Rene van Leeuwen

Bedankt voor de tip, ik heb het al vaker voorbij zien komen maar de website en Facebook pagina zien er wat dood uit dus ik heb er verder weinig mee gedaan, zal wel even een berichtje sturen via de website

Ik kom enkele keren nog wel eens in Groningen omdat mijn vriendin daar woont, jammer genoeg heb ik vaak op maandagen verplichtingen dus komt het niet goed uit dat het op zondag is maar ben zeker van plan eens langs te komen!

HerrJork wrote:

Ik had geen idee dat er een boardgameforum voor Nederlanders was. Bedankt, zal daar ook posten!

guillome wrote:
Ik speel heel graag spellen en woon heel vlak bij bolsward (+- 5 km)
Lijkt me leuk!

Toppie, ik stuur je een bericht dan kunnen we eens wat afspreken!
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
The Doctor
Netherlands
Utrecht
Utrecht
flag msg tools
Woohoo, an overtext!
badge
Woohoo, a second overtext!
mbmbmbmbmb
the_vinman wrote:
Het is misschien niet zo groot als bgg, maar mogelijk zitten er wel meer Friezen op dan hier op BGG. Nooit geschoten is altijd mis.

Om daar meer Friezen te hebben, zouden er meer Nederlandse bordspelliefhebbers moeten zitten dan hier. Want de verhoudingen zullen gelijk zijn...

Dus tja. Het kan. Of niet.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.