Recommend
1 
 Thumb up
 Hide
23 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Netherlands

Subject: Twilight Imperium / War of the Ring / Tide of Iron - Noord-Holland rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Vincent de Wildt
Netherlands
Beverwijk
Noord-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Zijn er mensen in regio Haarlem die het wat langere spel Twilight Imperium willen spelen?

Ik ben zelf in het bezit van het spel + uitbreiding maar heb het slechts eenmaal weten te spelen. Ben dus op zoek naar spelers om dit eens wat vaker te spelen.

Verder ben ik fan van vele andere FFG-spellen zoals War of the Ring en Tide of Iron. Beide in bezit maar ook nauwelijks gespeeld. Ook deze spellen zou ik toch wat vaker willen spelen.

Groet

Vincent

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Joseph Rael
Netherlands
Haarlem
flag msg tools
mbmbmbmbmb
He Vincent,

Ik wil zeker wel een keer spelen hoor. Heb het spel zelf al een aantal keer gespeeld en het is best aardig. Laat maar horen of je nog steeds op zoek bent.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Vincent de Wildt
Netherlands
Beverwijk
Noord-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hoi Joe,

Ik ben nog steeds op zoek, dus prima dat je zin hebt om een keer te spelen. Volgens mij is Twilight Imperium speelbaar met 3-6 spelers. Weet jij toevallig nog andere spelers die zin hebben in een potje TI3?

Ik zat te denken aan ergens tussen de 3 en 5 spelers.

Als er andere mensen zijn die zich aangesproken voelen, meld je gerust aan.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter
Netherlands
Leeuwarden
Friesland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Woon niet echt in de buurt maar lijkt me zeker wel eens leuk aan te schuiven.

Ben zelf ook in bezit van TI en war of the ring maar helaas nog nooit kunnen spelen.

Hoor het wel als je nog op zoek bent.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter
Netherlands
Leeuwarden
Friesland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Chilwd wrote:
Woon niet echt in de buurt maar lijkt me zeker wel eens leuk aan te schuiven.

Ben zelf ook in bezit van TI en war of the ring maar helaas nog nooit kunnen spelen.

Hoor het wel als je nog op zoek bent.

Ben je nog steeds bezig met het samenstellen van een groep? Kan waarschijnlijk nog wel een vriend van me porren voor een TI of ToI sessie.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mischa Hoep
Netherlands
Westerland
Noord-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hee,

Ik wil ook wel meedoen met de grotere spellen
heb nog een hele set quest for the dragonlords liggen (kijkt naar Chilwd)

Dus als we eens wat kunnen afspreken met elkaar.....graag

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter
Netherlands
Leeuwarden
Friesland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Eggduck wrote:
Hee,

Ik wil ook wel meedoen met de grotere spellen
heb nog een hele set quest for the dragonlords liggen (kijkt naar Chilwd)

Dus als we eens wat kunnen afspreken met elkaar.....graag

Hehe, meende me al te herinneren dat je ook graag eens een TI wilde spelen Eggduck.. Of QFTDL onder "grote spellen" valt dat weet ik dan weer niet zo helemaal

P.s. nog steeds geen Chaos in the old world gekocht maar staat in mijn top 3 "to buy list" Return of the heroes op jouw aanraden wel aangeschaft, tnx again for the tip

Dan lijkt het toch een redelijke groep qua aantal zo, benieuwd wat Darkman er van denkt..

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Vincent de Wildt
Netherlands
Beverwijk
Noord-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Beste heren,

Excuses voor mijn lange afwezigheid. Maar ben 10 november pappa geworden en was even niet op BGG te vinden. Inmiddels zijn we gewend aan de nieuwe situatie en komen de spelletjes weer vaker op tafel. Wens voor de langere spellen blijft nog steeds.

Gelukkig zie ik dat daar genoeg animo voor is.
Zie animo voor TI3, War of the Ring en Tide of Iron. Leuk om te zien.

Heb even een resume gedaan van de voorkeuren (geef maar aan als ik fout zit):

TI3:

Darkman - Beverwijk
Ragnabob - Enschede
Chilwd - Leeuwarden
Eggduck - Westerland (vriend chilwd??)

War of the ring:

Darkman
childwd
eggduck

ToI

Darkman
childwd
eggduck

Laten we beginnen met het organiseren van een potje TI3. Vier spelers moeten genoeg zijn om een leuke sessie TI3 te volbrengen.
Probleem is wel dat we heel erg uit elkaar wonen. Ik heb alles even naast elkaar gezet en de minste kilometers worden gemaakt als we het doen in Leeuwarden. Dat is voor sommige mensen nog wel ca. 1,5 tot 2 uur rijden (enkele reis!). Locatie Westerland is beter te doen voor mij en chilwd, echter dit wordt wel een hele lange reis voor ragnabob. Wat zijn jullie ideeën hierover?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter
Netherlands
Leeuwarden
Friesland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Darkman wrote:
Beste heren,

Excuses voor mijn lange afwezigheid. Maar ben 10 november pappa geworden en was even niet op BGG te vinden. Inmiddels zijn we gewend aan de nieuwe situatie en komen de spelletjes weer vaker op tafel. Wens voor de langere spellen blijft nog steeds.

Gelukkig zie ik dat daar genoeg animo voor is.
Zie animo voor TI3, War of the Ring en Tide of Iron. Leuk om te zien.

Heb even een resume gedaan van de voorkeuren (geef maar aan als ik fout zit):

TI3:

Darkman - Beverwijk
Ragnabob - Enschede
Chilwd - Leeuwarden
Eggduck - Westerland (vriend chilwd??)

War of the ring:

Darkman
childwd
eggduck

ToI

Darkman
childwd
eggduck

Laten we beginnen met het organiseren van een potje TI3. Vier spelers moeten genoeg zijn om een leuke sessie TI3 te volbrengen.
Probleem is wel dat we heel erg uit elkaar wonen. Ik heb alles even naast elkaar gezet en de minste kilometers worden gemaakt als we het doen in Leeuwarden. Dat is voor sommige mensen nog wel ca. 1,5 tot 2 uur rijden (enkele reis!). Locatie Westerland is beter te doen voor mij en chilwd, echter dit wordt wel een hele lange reis voor ragnabob. Wat zijn jullie ideeën hierover?

Allereerst gefeliciteerd met de kleine Vincent! Ben zelf ook vader geworden in april (1e) en ons leven stond aardig op zijn kop de eerste maanden

Meen me te herinneren dat Eggduck in Wieringerwerf woont wat zou betekenen dat Beverwijk of Wieringerwerf voor de meeste mensen qua reizen optimale locatie zou zijn denk ik. Woon zelf net boven Leeuwarden in Stiens welke uiteraard ook een optie en beschikbaar is (openbaar vervoer iets lastiger). Vanuit Enschede zijn alle locaties wel een stuk rijden, weet niet hoe ragnabob e.e.a. ziet (?). Wegens de reisafstanden (en duur van deze epic games )zou mijn voorkeur naar een zaterdag uitgaan.

Deze thread ligt al een tijdje stil, misschien eerst even kijken of iedereen dit nog leest?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Vincent de Wildt
Netherlands
Beverwijk
Noord-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Bedankt voor de felicitaties.

Een zaterdag lijkt mij inderdaad ook prima. Laten we even afwachten op de overige personen en hun mening over tijdstip en locatie.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mischa Hoep
Netherlands
Westerland
Noord-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hoi

Vincent nog gefeliciteerd met de kleine.
Ikzelf woon in Westerland (kop van NH). Op zich maakt het mij niet uit waar we gaan spelen, ik ben mobiel. Iig is mijn keukentafel groot genoeg voor ti3

Zaterdag is prima voor mij, ook omdat ik maandag weer vroeg op moet.
Nou ik hoor het wel,

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Vincent de Wildt
Netherlands
Beverwijk
Noord-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
We hebben in ieder geval genoeg man om te kunnen spelen. We kunnen nog even wachten op een reactie van ragnabob. Als die niet komt lijkt mij het beste om in westerland af te spreken aangezien dat precies in het midden ligt.

Ik zal ragnabob een pm sturen, kijken of hij nog geinteresseerd is. Met meer is toch leuker volgens mij. En anders moeten we binnenkort maar een datum prikken.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter
Netherlands
Leeuwarden
Friesland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Darkman wrote:
We hebben in ieder geval genoeg man om te kunnen spelen. We kunnen nog even wachten op een reactie van ragnabob. Als die niet komt lijkt mij het beste om in westerland af te spreken aangezien dat precies in het midden ligt.

Ik zal ragnabob een pm sturen, kijken of hij nog geinteresseerd is. Met meer is toch leuker volgens mij. En anders moeten we binnenkort maar een datum prikken.

Lijkt me prima idee. Als er voldoende spelers zijn is 4 speler game beter lijkt me, maar uiteraard ook goed te doen met drie spelers

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mischa Hoep
Netherlands
Westerland
Noord-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Lijkt me leuk, eerst even ragnabob afwachten, en anders zijn jullie van harte welkom. Eventueel weet ik ook nog wel 1 of twee liefhebbers te strikken die ti3 graag willen spelen.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter
Netherlands
Leeuwarden
Friesland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Denk dat ragnabob niet op korte termijn zal gaan reageren op dit draadje gok ik zo (last login: 2009-10-07).

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Vincent de Wildt
Netherlands
Beverwijk
Noord-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
@Chilwd: Denk het ook niet. Nog geen reactie op prive-mailtje. Laten we anders gewoon als locatie Westerland doen en een datum + aanvangstijd kiezen dan kan hij mogelijk altijd nog later aangeven of hij aanwezig zal zijn.

Ik zal even een aanzetje geven qua datums:

Ik kan de volgende zaterdagen:

30 januari
13 februari
20 februari

Aanvangstijd zetten op 11.00 of 12.00 ?? Kan ook later, laat me weten wat jullie voorkeur heeft. En Eggduck, die extra liefhebber(s) is/zijn altijd welkom.

P.S. wel verzoek om van te voren spelregels door te nemen ivm minimaliseren opstarttijd. Ik zal ze in ieder geval weer eens doornemen.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mischa Hoep
Netherlands
Westerland
Noord-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
13 februari en daarna kan ik ook. Ik heb zelf ti3 en shattered empire. Ik zal het gaan voorbereiden

vanaf 11.00 is wat mij betreft ook goed. Ik heb er zin in......

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter
Netherlands
Leeuwarden
Friesland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Zullen we er 13 februari, 11.00 uur van maken? Heb ti3 nog niet eerder gespeeld maar zal de spelregels voor de tijd even doornemen. Shattered empire heb ik niet in de kast staan, maar de spelregels zullen vast ergens online te vinden zijn gok ik zo.

Eggduck: stuur je je adresgegevens via PM?

Heb er zin in!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Vincent de Wildt
Netherlands
Beverwijk
Noord-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Top.

13 februari om 11.00. Ik zal er zijn. Regels staan volgens mij wel bij FFG online. Check anders even www.fantasyflightgames.com

Moeten maar even kijken of we meteen uitbreiding erbij pakken. Zitten wel nieuwe strategy cards bij die we mogelijk kunnen gaan gebruiken.

Tot de 13de.

Ik zie de pm met adresgegevens wel verschijnen.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Vincent de Wildt
Netherlands
Beverwijk
Noord-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Jongens, het was gezellig gisteren. Gaan we zeker nog een keer doen.

Ik had nog even de spelregels bekeken omtrent ons gelijke spel bij de age of empires variant. De uitleg hiervoor staat in apart grijs vak op pagina 14.

Eerste tiebreaker wordt bepaald door aantal objective cards. Hiervan hadden we er volgens mij allebei zes.
Daarna wordt gekeken naar aantal planeten. Ik weet niet wie er meer had. Die hebben we niet geteld. Ik dacht dat jij er meer had, maar ik had op het einde nog wel twee planeten overgenomen van Mischa, dus durf het niet te zeggen.

Daarna wordt gekeken naar unused command counters en daarna naar total command counters on race sheet. Ik begrijp het verschil niet tussen deze 2 condities.

Oftewel, het is nog steeds niet zeker wie er nou gewonnen heeft na een speelsessie van 10+ uur. Maar maakt mij niet uit, ik heb leuk gespeeld.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter
Netherlands
Leeuwarden
Friesland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Was zeker gezellig gisteren, en Eggduck nogmaals dank voor de gastvrijheid!

Twijfel ook wat aan het aantal planeten maar weet zeker dat je de meeste unused command counters had wat zou betekenen dat jij de winst te pakken hebt. O, wacht misschien heb ik nog een "sabotage" card

Na een 10 uur sessie "the fate of the galaxy" bepalen door een dice roll vond ik op zich ook wel een leuk einde

Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mischa Hoep
Netherlands
Westerland
Noord-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hoi hoi,

Zo dat was me een sessie wel . Ondanks mijn verkoudheid en
mijn slechte positie op het spelbord heb ik erg genoten van het spel en de gezelligheid.

Zal trouwens mijn tafel even goed maken, want dit soort "zware sessies" moet ie toch wel aankunnen hahaha.

In iedergeval moeten we dit zeker vaker doen. Aan spellen iig geen gebrek.
We kunnen wat afspreken bij 1 van jullie, maar hier zijn jullie natuurlijk ook welkom.
Ook namens Joep (kleine hond) die wonderwel snel gewend was trouwens (viel me wel op).

Iig bedankt voor de leuke dag.

Mischa

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jasper van Weerd
Netherlands
flag msg tools
hey mensen

ook bereid TWIII te spelen in het land, ben alleen gebonden aan OV vanuit tilburg, dus heb last van ietswat reistijd.

cheerz,

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.