Recommend
4 
 Thumb up
 Hide
2 Posts

Dominion» Forums » News

Subject: Dominion Tournament in Oldenburg (Germany) rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Ralf Wirth
Germany
Oldenburg
Niedersachsen
flag msg tools
I spent 100GG and all I got was this lousy Overtext
badge
Ich spiele bei Brot und Spiele jeden Sonntag 16h im Mephisto, Oldenburg!
mbmbmbmbmb
(english below)

Hallo,

Die offene Brettspielrunde "Brot und Spiele" wird am 11.4.2010 ein Dominion Turnier ausrichten. Austragungsort ist das "Litfass" in der Lindenstraße 56 in Oldenburg (Oldbg).

Turnierstart wird um 18h sein. Das Ende ist ca. 23h. Es ist geplant, fünf Runden zu spielen.

Wir werden nach einer Abwandlung des Schweizer Systems beim Schach spielen. Durch gutes Abschneiden einer Partie kommt man an "höhere" Tische, bei schlechten Abschneiden sinkt man auf "niedrigere" Tische. Es scheidet aber niemand aus. An jedem Tisch werden vier Personen sitzen.

Für die bestplazierten Spieler gibt es am Ende Sachpreise, die der Hans im Glück Verlag stiftet.

Aus organisatorischen Gründen ist eine Anmeldung notwendig. Schickt mir einfach eine Geekmail mit den Namen der Teilnehmer.

Ausserdem brauchen wir vermutlich noch einige Dominion-Spiele. Wer sein Spiel zur Verfügung stellen mag, melde sich bitte bei mir. Für Spiele, die tatsächlich zum Einsatz kommen, gebe ich dem Besitzer ein Bier (wahlweise ein anderes Getränk) aus.

--------------------

Hello,

On April, 11th, "Brot und Spiele" will organize a Dominion Tournament in Oldenburg, Germany.

Location: "Littfass", Lindenstraße 56, Oldenburg (Oldbg) in Germany.
Estimated Timing: 5 Rounds, starting 18:00h and finishing about 23:00h.

The Ranking will be determined by a method similar of the "Swiss System" in Chess. By scoring well you will ascend tables, or, by loosing you descent. Games are played in tables of four.

The best ranking players can win some games which are donated by "Hans im Glück" the German publisher of Dominion.

For organisation reasons you have to register before the tournament. Please send a geekmail message to my account with the names of the registering players.

We will play the German edition of the cards only. I approximate that we wil not have enough Dominion Games available, so if you are willing to lend out the game for that night, write a word about it in your registration. For games which are used in the tournament, I will spend a beer or similar drink for you!
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ralf Wirth
Germany
Oldenburg
Niedersachsen
flag msg tools
I spent 100GG and all I got was this lousy Overtext
badge
Ich spiele bei Brot und Spiele jeden Sonntag 16h im Mephisto, Oldenburg!
mbmbmbmbmb
Okay,

tonight we will start the tournament. Be sure you are there in time. At the time there are 33 participants. The Maximum space in our room is about 60 seats. If you decide to come spontaneously, be sure to bring your copy of Dominion with you.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.