Recommend
6 
 Thumb up
 Hide
25 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Denmark

Subject: Dyre spil i Danmark rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Denmark
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Jeg tog lige initiativet after at snakken i BGG Secret Santa gik fra at dreje sig om hvor en Secret Santa skulle købe et spil og nemmest få det til Danmark, til at dreje sig om de dyre danske spil.

Anyway...

Personligt kan jeg godt lide at bruge (ligesom mange andre) Games i Jocks Passage i København, som et prøverum, for at se hvor stort spillet er, hvad kassen vejer og kunsten på selve æsken. Dog køber jeg mest i Fantask, da jeg synes det er bedre service og alt er så meget samlet på et sted.

Faraos er jeg ikke videre imponeret over når de gælder brætspil (det er nok grunden til at jeg køber mine comics der i stedet!). Jeg købte FRAG der og fik en sort skraldesæk som pose. Blot en smule uhandigt.

Når det gælder netindkøb, så køber min kollega og jeg altid fra GamesLore.com og modtager en større pakke med spil et par dage senere. Det plejer at være en 2-3 gange om året at vi køber ind der.

Andre der kender gode indkøbssteder?
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Claus
Denmark
Sorø
flag msg tools
.. fan
badge
mbmbmbmbmb
HitmanZeus wrote:
Jeg tog lige initiativet after at snakken i BGG Secret Santa gik fra at dreje sig om hvor en Secret Santa skulle købe et spil og nemmest få det til Danmark, til at dreje sig om de dyre danske spil.

Anyway...

Personligt kan jeg godt lide at bruge (ligesom mange andre) Games i Jocks Passage i København, som et prøverum, for at se hvor stort spillet er, hvad kassen vejer og kunsten på selve æsken. Dog køber jeg mest i Fantask, da jeg synes det er bedre service og alt er så meget samlet på et sted.

Faraos er jeg ikke videre imponeret over når de gælder brætspil (det er nok grunden til at jeg køber mine comics der i stedet!). Jeg købte FRAG der og fik en sort skraldesæk som pose. Blot en smule uhandigt.

Når det gælder netindkøb, så køber min kollega og jeg altid fra GamesLore.com og modtager en større pakke med spil et par dage senere. Det plejer at være en 2-3 gange om året at vi køber ind der.

Andre der kender gode indkøbssteder?

www.boardgameguru.co.uk
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Alex Ringgaard
Denmark
Copenhagen
flag msg tools
I need a healer!
badge
mbmbmbmbmb
www.boardgamer.dk ejet af
Tobias Naesborg
Denmark
Lynge
flag msg tools
badge
Deadpool
mbmbmbmbmb
plejer at have et godt udvalg og er som regle konkurrence dygtig på priserne sammenlignet med f.eks. Fantask.
6 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nick PA
Denmark
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Ja, egentlig bare en gentagelse af hvad jeg sagde i den tråd. I roskilde ligger der en lille butik der hedder Fanatic. Virkelig god service og meget entusiastisk personale!

Endvidere er der Boardgamer som formentlig er det billigste indkøbssted indenlands. (kun netshop)
Jeg har de seneste par gange købt fra USA med ShopUSA som mellemled.
Skal helt klart til at undersøge det britiske marked noget mere. Det virker som om det er lidt billigere end ShopUSA leddet endog ikke meget!

Desuden synes jeg Bog&Ide er blevet bedre til at hente andre slags spil hjem. Det er dog stadig kun de populære titler. Såsom Ticket to Ride og Settlers.

Så behøver folk ikke læse tråden igennem for at læse hvad jeg skrev
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter Brichs
Denmark
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
Så vil jeg tillade mig at være flabet, og nævne en tysk butik - nemlig amazon.de!

De spil, der ikke er sprog-afhængige (Carcassonne eller Stone Age, ville være et godt eksempel) kan oftes bedst betale sig at anskaffe fra tyskland. Min erfaring er at det bedst kan betale sig med fragt fra amazon.de, men jeg har hørt godt fra andre omkring milan-spiele.de også.

Jeg har også hørt fra andre, at hvis man tager sig sammen og køber en ordentlig r*vfuld spil, så kan det faktisk bedst betale sig fra USA - gennem det firma der hedder Shopusa. Mine kammerater, der har købt derfra, købte samlet for omkring 2000,-, og selv efter Shopusa's gebyrer, og told+moms til den danske stat, endte de med at have en dollarkurs der hed 7.5 dollar for deres spil, alt i alt. Så slipper man også for Post DKs ublu gebyr på 160,- for at indføre pakker fra ikke-EU lande.
Men igen: der skal købes for rimelig meget, før det kan betale sig. Og så tager det god tid at få fra USA.

Af fysiske butikker i DK ender jeg 95% af tiden i Fantask. His man kun skal have et enkelt spil, kan det oftest dårligt betale sig andet, når man tager fragt med i prisen. Games ender jeg aldrig i, men går altid lige forbi Faraos - de har nogle gange nogle knaldtilbud (Fik eksempelvis Caylus for 150,-)

Personligt elsker jeg udover det også GamesLore, der har et godt udvalg og en masse gode spil. Den eneste ulempe for mig, er at de bruger GLS - og hvis man ikke er hjemme, så er deres lager ikke så sjovt at komme til på gåben, når man ligesom mig ikke har bil
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Denmark
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Brichs wrote:
Personligt elsker jeg udover det også GamesLore, der har et godt udvalg og en masse gode spil. Den eneste ulempe for mig, er at de bruger GLS - og hvis man ikke er hjemme, så er deres lager ikke så sjovt at komme til på gåben, når man ligesom mig ikke har bil

GLS? For min kollega og jeg ender det med at blive DPD og hvis man ikke er hjemme så er de fandme svære at for overtalt til at leverer et andet sted. Derfor jeg har besluttet mig at få alle pakkerne ude på vores kontor, der er i det mindste en sjat mennesker der kan tage i mod pakken og de ved generelt godt at står der GamesLore på pakken, skal ind på mit kontor laugh
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Morten Eeg Ejrnæs Nielsen
Denmark
Værløse
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
http://www.gunzone.dk/ og http://www.boardgamer.dk/ er klart de billigste butikker i landet. Men som det allerede er blevet nævnt så kan det faktisk betale sig at kigge på Fantask og Faraoes da de en gang i mellem har gode tilbud hvor de faktisk er væsentlige billigere end selv Tyskland, England og USA.

Ellers køber jeg næsten alt hos Paul Lister (boardgameguru.co.uk) som allerede er blevet nævnt. Ud over at han har et kæmpe udvalg af spil til en god pris så er han også flink og yder en god service.

Jeg plejer altid at samle bestillinger ind hos vennerne så vi kommer over £250 og får 9% rabat hvilket normalt dækker hele forsendelsen.

Jeg har ikke prøvet at bestille fra USA endnu da shopUSA ikke virker ordentligt for mig (måske OpenDNS) og jeg er tilbageholden med at købe fra Tyskland da jeg skal vide med 100% sikkerhed at der intet er i spillet som er sprog afhængigt - jeg gider simpelthen ikke have noget på tysk :-(

P.S. Games er verdens sjoveste butik at gå i - den er fyldt med folk der fatter minus om brætspil. Man burde simpelthen ikke blive ansat til at sælge brætspil hvis man ikke kender til hverken Diplomacy eller Junta - det er bare klassikere som man SKAL kende.

Og enhver der får bestillingen "noget i stil med Settlers, bare med mere interaktion" og så siger "Memoir '44 - der er også hex i" skal bare stilles op mod muren og skydes..... Det er fandme dårlig service!!!
6 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter Brichs
Denmark
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
HitmanZeus wrote:
Brichs wrote:
Personligt elsker jeg udover det også GamesLore, der har et godt udvalg og en masse gode spil. Den eneste ulempe for mig, er at de bruger GLS - og hvis man ikke er hjemme, så er deres lager ikke så sjovt at komme til på gåben, når man ligesom mig ikke har bil :D

GLS? For min kollega og jeg ender det med at blive DPD og hvis man ikke er hjemme så er de fandme svære at for overtalt til at leverer et andet sted. Derfor jeg har besluttet mig at få alle pakkerne ude på vores kontor, der er i det mindste en sjat mennesker der kan tage i mod pakken og de ved generelt godt at står der GamesLore på pakken, skal ind på mit kontor :laugh:

DPD? Hm - pudsigt. Jeg har endt med at skulle ud i GLS's lager de gange der har været noget til mig. Det er dog lidt tid siden jeg har handlet med dem, så de har sikker bare skiftet leverandør...
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ægir Æxx
Iceland
Reykjavik
Gullbringusysla
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
When I lived in Copenhagen a couple years back I used http://www.boardgamer.dk/ a lot and found that they had the best prices around.
6 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Nick PA
Denmark
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
PollutedMonkey wrote:
Og ja Peter, postdanmarks 160 kr. gebyr er en dræber.
Men bruger du så ikke ShopUSA? Hvordan undgår du så told?
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jan Ozimek
Denmark
Aalborg
flag msg tools
badge
Must resist M:tG. Boardgames are my methadone :)
mbmbmbmbmb
Der findes også nogle mindre danske butikker som fx papspil.dk, som typisk er lidt billigere end boardgamer.dk. Til gengæld har de et lidt mindre udvalg.

På germangames.dk/forum under "Indkøb..." findes en ret god oversigt over forhandlere i DK og internationalt.

http://www.germangames.dk/forum/viewtopic.php?f=50&t=2745
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Christian Bjergmose
Denmark
Viby Sjælland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Nogen der ved om man kunne betale tolden i forvejen,
og derved bede PostDanmark folde deres
en-smule-overtakserede-gebyr til en passende kegle-form
og indføre det hvor solen ikke skinner devil

4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Poul Soegaard
Denmark
Hobro
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Gør det igenem shopusa.com så sørger de for gebyr osv. så kan det faktisk godt betale sig med nogle af de større ordrer fra USA Coolstuff eller lign.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Denmark
Værløse
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Oseali wrote:
Gør det igenem shopusa.com så sørger de for gebyr osv. så kan det faktisk godt betale sig med nogle af de større ordrer fra USA Coolstuff eller lign.

Hver gang jeg laver en søgning på shopUSA så får jeg en masse fejlbeskeder, det gælder både på arbejdet og hjemme. Og både på IE og Firefox :-(
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
David Clausen
Denmark
København Ø
Perplexed
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Shadowdale wrote:
Oseali wrote:

Hver gang jeg laver en søgning på shopUSA så får jeg en masse fejlbeskeder, det gælder både på arbejdet og hjemme. Og både på IE og Firefox :-(

Prøv HER
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter Brichs
Denmark
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
bjergmose wrote:

Der kender jeg kun shopUSA. Alternativt kan man bede afsender om at benytte FedEX eller UPS. Der plejer forsendelserne ikke at blive fortoldet så tit. Til gengæld betaler man jo så lidt mere i fragt, men...
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Denmark
Værløse
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Wojtyla wrote:
Prøv HER

Hver gang jeg klikker search får jeg sådan en besked her:

System.Net.WebException: Unable to connect to the remote server ---> System.Net.Sockets.SocketException: A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond 74.120.180.45:80 at System.Net.Sockets.Socket.DoConnect(EndPoint endPointSnapshot, SocketAddress socketAddress) at System.Net.Sockets.Socket.InternalConnect(EndPoint remoteEP) at System.Net.ServicePoint.ConnectSocketInternal(Boolean connectFailure, Socket s4, Socket s6, Socket& socket, IPAddress& address, ConnectSocketState state, IAsyncResult asyncResult, Int32 timeout, Exception& exception) --- End of inner exception stack trace --- at System.Net.HttpWebRequest.GetResponse() at System.Xml.XmlDownloadManager.GetNonFileStream(Uri uri, ICredentials credentials) at System.Xml.XmlDownloadManager.GetStream(Uri uri, ICredentials credentials) at System.Xml.XmlUrlResolver.GetEntity(Uri absoluteUri, String role, Type ofObjectToReturn) at System.Xml.XmlTextReaderImpl.OpenUrlDelegate(Object xmlResolver) at System.Threading.CompressedStack.runTryCode(Object userData) at System.Runtime.CompilerServices.RuntimeHelpers.ExecuteCodeWithGuaranteedCleanup(TryCode code, CleanupCode backoutCode, Object userData) at System.Threading.CompressedStack.Run(CompressedStack compressedStack, ContextCallback callback, Object state) at System.Xml.XmlTextReaderImpl.OpenUrl() at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Read() at System.Xml.XmlTextReader.Read() at System.Xml.XPath.XPathDocument.LoadFromReader(XmlReader reader, XmlSpace space) at System.Xml.XPath.XPathDocument..ctor(XmlReader reader, XmlSpace space) at System.Xml.XPath.XPathDocument..ctor(XmlReader reader) at ShoppingAPI.ProductControls.ProductCategory.Page_Load(Object sender, EventArgs e)
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mik Svellov
Denmark
Copenhagen N
EU
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
bjergmose wrote:

Der er ingen grund til at bebrejde PostDanmark. Du kommer til at betale moms uanset hvilket fragtfirma du benytter.

Og ja, du kan sagtens betale momsen i forvejen - det er jo faktisk meningen, at du betaler den samtidig med købet (ligesom når du køber i Danmark). Men det kræver at du handler med en sælger som gider at udfylde toldpapirene korrekt og sørge for at opkræve beløbet.

Men det er naturligvis ikke let at overbevise udenlandske firmaer om at de skal bruge tid (og dermed penge) på at opkræve afgifter til den danske stat.

Derfor er det lettest - og billigst , i det lange løb - at handle med firmaer indenfor det frie marked (EU).
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Christian Bjergmose
Denmark
Viby Sjælland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jeg er så gammeldags indrettet at jeg synes godt jeg kan bebrejde postdanmark at det skal koste 160,- kr at opkræve told og moms.
Jeg nægter at tro på at det koster dem mere end en flad 10´er at regne det ud og trykke print.

Og når det frie marked ikke har de ting jeg søger virker det ikke særligt frit.

Hilsen den gnavne gamle mand angry
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter Brichs
Denmark
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
bjergmose wrote:
Jeg er så gammeldags indrettet at jeg synes godt jeg kan bebrejde postdanmark at det skal koste 160,- kr at opkræve told og moms.
Jeg nægter at tro på at det koster dem mere end en flad 10´er at regne det ud og trykke print.

Og når det frie marked ikke har de ting jeg søger virker det ikke særligt frit.

Hilsen den gnavne gamle mand angry

Det skal du så være velkommen til at tro De folk der sidder derude skal tjene deres løn ind ud fra de beløb, da resten af pengene (moms + told) går ubeskåret til Skat - og Post DK vil gerne kunne have sorte tal på bundlinien. Samtidig er der papir+kuvert+blæk (det koster givetvis ikke så meget) og porto på 5,50 kroner.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
David Clausen
Denmark
København Ø
Perplexed
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Shadowdale wrote:
Wojtyla wrote:
Prøv HER

Hver gang jeg klikker search får jeg sådan en besked her:

System.Net.WebException: Unable to connect to the remote server ---> System.Net.Sockets.SocketException: A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond 74.120.180.45:80 at System.Net.Sockets.Socket.DoConnect(EndPoint endPointSnapshot, SocketAddress socketAddress) at System.Net.Sockets.Socket.InternalConnect(EndPoint remoteEP) at System.Net.ServicePoint.ConnectSocketInternal(Boolean connectFailure, Socket s4, Socket s6, Socket& socket, IPAddress& address, ConnectSocketState state, IAsyncResult asyncResult, Int32 timeout, Exception& exception) --- End of inner exception stack trace --- at System.Net.HttpWebRequest.GetResponse() at System.Xml.XmlDownloadManager.GetNonFileStream(Uri uri, ICredentials credentials) at System.Xml.XmlDownloadManager.GetStream(Uri uri, ICredentials credentials) at System.Xml.XmlUrlResolver.GetEntity(Uri absoluteUri, String role, Type ofObjectToReturn) at System.Xml.XmlTextReaderImpl.OpenUrlDelegate(Object xmlResolver) at System.Threading.CompressedStack.runTryCode(Object userData) at System.Runtime.CompilerServices.RuntimeHelpers.ExecuteCodeWithGuaranteedCleanup(TryCode code, CleanupCode backoutCode, Object userData) at System.Threading.CompressedStack.Run(CompressedStack compressedStack, ContextCallback callback, Object state) at System.Xml.XmlTextReaderImpl.OpenUrl() at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Read() at System.Xml.XmlTextReader.Read() at System.Xml.XPath.XPathDocument.LoadFromReader(XmlReader reader, XmlSpace space) at System.Xml.XPath.XPathDocument..ctor(XmlReader reader, XmlSpace space) at System.Xml.XPath.XPathDocument..ctor(XmlReader reader) at ShoppingAPI.ProductControls.ProductCategory.Page_Load(Object sender, EventArgs e)

surprise Det var noget af en smøre - er der en med computer savvy der kan hjælpe?
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Christian Bjergmose
Denmark
Viby Sjælland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb

Det skal du så være velkommen til at tro De folk der sidder derude skal tjene deres løn ind ud fra de beløb, da resten af pengene (moms + told) går ubeskåret til Skat - og Post DK vil gerne kunne have sorte tal på bundlinien. Samtidig er der papir+kuvert+blæk (det koster givetvis ikke så meget) og porto på 5,50 kroner.[/q]

De folk der sidder der får løn alligevel. Jeg er bare træt af gebyrer generelt. Jeg tror godt jeg kunne stable en biks på benene og kun forlange en flad 50er og alligevel få et pænt overskud. Tror ikke postdanmark betaler porto til deres eget postbud. Ifølge postdanmark ville det tage en times arbejde at fortolde en pakke (Anslået timeløn 160,- kr....det får de nok ikke engang). Måske skulle man søge derud...jeg skal bare fortolde 8 pakker så kan jeg gå hjem. Ja sorry er frygteligt off-topic men det kan godt pisse mig af angry
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Joe S
United States
Oklahoma City
Oklahoma
flag msg tools
badge
Life is too short to be angry all the time. Smile and enjoy the ride.
mbmbmbmbmb
Google Chrome translates in case anyone cares

/kinda

I just took the initiative after the talk in the BGG Secret Santa went from turning on when a Secret Santa to buy a game and easiest way to get it to Denmark, to be about the animal Danish game.

Anyway ...

Personally, I like to use (like many others) Games in Jocks Crossing in Copenhagen, as a rehearsal to see how big the game is what the box weighs, and the art on the box. However, I buy most of Fantask, because I think it is better service and everything is so much in one place.

Pharaoh, I am not impressed with where they apply to board games (it's probably the reason I buy my comics there instead!). I bought Frag there and got a black skraldesæk the bag. Just a bit uhandigt.

When it comes netindkøb, so buy my colleague and I always from GamesLore.com and receive a larger package of games a few days later. It used to be a 2-3 times a year that we shop there.

Others who know the good shopping places?
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
den myos
Denmark
Næstved
flag msg tools
Jeg handler hos papspil.dk
Jesper har en rigtig god service, han melder altid tilbage hvis et spil er kommet hjem, som man har vist interesse for. Også er han billig i fragt.
Jeg synes altid han er billiger en alle andre.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Troels B
Denmark
Søborg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Gammel tråd, men alligevel... Jeg har god erfaring med køb her: Heron Games - http://www.fwtwr.com/store/index.asp

Fik f.eks K2 for under 200 kr. inkl. forsendelse. K2 kunne jeg slet ikke finde i danmark.
3 
 Thumb up
0.01
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.