GeekGold Bonus for All Supporters at year's end: 1000!
7,720 Supporters
$15 min for supporter badge & GeekGold bonus
22 Days Left

Support:

Recommend
3 
 Thumb up
 Hide
11 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Sweden

Subject: Sökes: wargamer i Stockholm rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Fredrik
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Häpp! Jag har i nuläget ett par spelkompisar, men det blir i mitt tycke lite väl sporadiskt spelande iom barn, jobb och fritidsaktiviteter... Sen min "wargame revival" sen några år är jag rätt insnöad på CDG och blockspel, men är öppen för det mesta - mina "hot 10" representerar hursomhelst spel jag gärna river av inom kort - skicka ett PM om du är intresserad! Bor på söder, men har inga problem att flytta på mig.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Yoki Erdtman
Sweden
Södertälje
flag msg tools
badge
Handsome devil huh?
mbmbmbmbmb
Hej Fredrik. Har du provat söka spelare på Krigsspel.se? Jag bor själv i Södertälje och skulle älska att få lira mer krigsspel oftare, fast pga av ett kroniskt hälsoproblem så är jag inte så mobil, men om du har vägarna förbi Södertälje så lirar jag mer än gärna.

Jag är väldigt intresserad av att prova på blockspel och ser att du har FAB: The Bulge, Hellenes: Campaigns of the Peloponnesian War och Hannibal: Rome vs. Carthage på din Hot 10, all är spel på min önskelista. Jag äger alla tre spel i Conflict of Heroes familjen och vill verkligen fördjupa mig i spelet.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fredrik
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Hej Yoki - var inne då och då på krigspel.se ett gäng år sen, men tog aldrig riktigt steget från "lurker" - av någon anledning känns BGG mer lättillgängligt... Men du har rätt - det är förstås rätt plats för det.

Hur som - jag kan absolut tänka mig en tripp till Södertälje. Alla spel du nämner lockar, så det handlar i så fall mest om vilket spel/när det passar in i schemat.

Edit: PM:at dig.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Henrik Jönsson
Sweden
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Tjenare!

Jag är också en sån där typ som är upptagen med familj och annat också ibland. Spontant spelande är med andra ord uteslutet för min del. Med lite framförhållning brukar jag däremot inte ha några som helst problem att komma loss. Ser att du har Here I Stand på din lista. Det är ett spel jag har kikat på en längre tid och skulle gärna hänga på ett parti någon gång. Är självklart öppen för annat också. Jag gillar spel helt enkelt!

/ Henrik
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fredrik
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Hej Henrik,

Trevligt! Spontanspel tillhör väl som du säger det förflutna även för mig - men ju fler "planerade-då-och-då"-sessioner man kan få till desto bättre.

Ja, det finns några multiplayer-spel som lockar - att få till ett parti HIS kittlar onekligen - sen finns ju Sword of Rome, The Napoleonic Wars etc.

PM:ar dig!

// Fredrik
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Yoki Erdtman
Sweden
Södertälje
flag msg tools
badge
Handsome devil huh?
mbmbmbmbmb
Om vi kan få till ett tillfälle då vi kan träffas alla tre, skulle jag gärna vilja spela Maria.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fredrik
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Gärna för mig - Friedrich/Maria är spel jag gluttat på, vore kul att testa vilket som av dem.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Henrik Jönsson
Sweden
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Jag testar gärna Maria om vi kan hitta ett tillfälle. Vet inte mer om spelet än vad jag läst mig till här på BGG men det verkar intressant!
Är bosatt i Nynäshamn så att ta sig till Södertälje fungerar fint för mig. Jag drar iväg ett pm så kan vi kanske samordna något.

/ Henrik
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Björn Hansson
Sweden
Bromma
Stockholm
flag msg tools
Forza Vale!
badge
The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams.
mbmbmbmbmb
Vi på Krigsspel.se är snälla.

Vi är ett gäng på 16 grabbar + hangarounds som har en krigsspelslokal i Vasastan. Dyk in på Krigsspel.se så får du veta mer!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fredrik
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
JohanCarstensen wrote:
Hej

Om du vill testa att spela Twilight Imperium eller Axis & Allies kan du messa mig. Jag vill även testa Tide of Iron som ligger på hyllan och skräpar.

Bästa sättet att få tag i mig är att ringa eller så klart messa =)

Mvh Johan

Hola,

TI är något jag gått och suktat efter att testa i många år - återkommer i frågan!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Fredrik
Sweden
Stockholm
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
taragalinas wrote:
Vi på Krigsspel.se är snälla.

Vi är ett gäng på 16 grabbar + hangarounds som har en krigsspelslokal i Vasastan. Dyk in på Krigsspel.se så får du veta mer!

Ja, dags att göra det - lämna lurkandet och komma ut i dagsljuset... Vasastan låter hur bra som helst!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.