Recommend
1 
 Thumb up
 Hide
12 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Netherlands

Subject: Dominion: Cornucopia komt niet uit in Nederland rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Connor Cranston
Netherlands
Rotterdam
Zuid-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ik heb zojuist via een mail van 999 Games vernomen dat na Welvaart (Prosperity), Hinterlands 'waarschijnlijk nog wel' uitgebracht zal worden.

Naar mijn idee, klinkt dit alsof Cornucopia niet uitgebracht zal worden in een Nederlandse editie. Tevens krijg ik met dat antwoord de indruk alsof de verkoop van Dominion niet zo goed gaat.

Iemand hier die iets anders vernomen heeft over de release van Cornucopia en de toekomst van Dominion in Nederland?

Zou toch wel erg jammer zijn....
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Daniël Muilwijk
Netherlands
Zeist
Utrecht
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
shakecry
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eugene van der Pijll
Netherlands
Den Haag
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
Khonnor wrote:
Naar mijn idee, klinkt dit alsof Cornucopia niet uitgebracht zal worden in een Nederlandse editie.

Dat kan, maar het zou ook kunnen dat 999 Games de spellen in een andere volgorde uitbrengt. Dat was ook al het geval met Seaside, die in NL eerder uitkwam dan Intrigue (IIRC). Voor 999 Games is het het goedkoopst om bij het drukken van de kaarten mee te liften met HiG of RGG, dus het kan zijn dat het tijdstip van de productie van Hinterlands gewoon beter in het programma van 999 Games past.

Aan de andere kant kan het ook zijn dat Alchemy in NL niet goed genoeg verkocht is, en dat ze daarom geen halve uitbreidingen meer uitgeven, maar dat de grote uitbreidingen wel goed lopen. Het goede nieuws is dat er nog 1 kleine uitbreiding komt, volgend jaar. Misschien dat 999 Games die in 1 doos met Cornucopia uit gaat geven.

Kortom, alles is nog mogelijk.

Mij maakt het allemaal niets uit, want ik heb vanaf het begin de Engelse versie gekocht.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Daniël Muilwijk
Netherlands
Zeist
Utrecht
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Ik hoop zo dat je gelijk hebt...

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Christiaan Meijer
Netherlands
Holland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Het zou mij inderdaad ook niks verbazen als ze een andere volgorde aanhouden.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Connor Cranston
Netherlands
Rotterdam
Zuid-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Oh? Ik dacht dat Intrige gewoon in 2009 is uitgebracht en Hijs De Zeilen in 2010?

Ik zou het echt heel jammer vinden als Cornucopia geen aparte release gaat krijgen in Nederland iig.

Mocht iemand nog iets horen/te weten komen.....

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Monopauly
Netherlands
Leiden
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ja dat is altijd een gok met nederlandse releases, en dus blijkbaar zelfs met goedlopende spellen als Dominion: de uitbreidingen worden niet of niet allemaal uitgebracht. Op zich niet zo erg, als je zeker weet dat het spel er exact uitziet als de engelse of duitse versie. Vooral bij kaartspellen van belang...

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eugene van der Pijll
Netherlands
Den Haag
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
Khonnor wrote:
Oh? Ik dacht dat Intrige gewoon in 2009 is uitgebracht en Hijs De Zeilen in 2010?

Ik heb het even nagezocht, en ik denk dat je gelijk hebt. Misschien waren het Alchemy en Seaside die in NL in omgekeerde volgorde uitgegeven zijn. Denk ik.

Ik kan me tenminste vaag wel zo iets herinneren.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Connor Cranston
Netherlands
Rotterdam
Zuid-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ja, maar bij Dominion is het dus wel van belang, aangezien het stom is om ineens Engelse of Duitse kaarten ertussen te hebben...

We hebben gisteren een potje gespeeld met de Walled Village promo, maar zelfs dat was even vreemd. Vooral ook omdat er iemand bij was die niet zo goed is in Engels.

Ach ja, we zullen zien.

Ander onderwerp:
In Duitsland is voor Carcassonne de zesde uitbreiding "Graf, Konig Und Konsorten" wat bestaat uit een aantal mini-uitbreidingen samen gebundeld. Is deze ook in Nederland uitgebracht of in een Engelse variant? Ook las ik ergens dat in Amerika een set zou uitkomen met daarin enkele Duitse mini-uitbreidingen (Die Peste, KornKreise, Tunnel) zou uitkomen? Weet iemand hier, daar misschien meer van?

Sorry voor de vele vragen hoor...

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eugene van der Pijll
Netherlands
Den Haag
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
pijll wrote:
Dat kan, maar het zou ook kunnen dat 999 Games de spellen in een andere volgorde uitbrengt.

Inmiddels heeft 999 Games z'n Dominion-plannen bekend gemaakt: Achterland komt uit in oktober (dus tegelijk met de Engelse en Duitse versie), en Cornucopia in februari 2012.

Called it!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Daniël Muilwijk
Netherlands
Zeist
Utrecht
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Dat is geweldig nieuws! Ik hoop dat de verkoop van Dominion spellen voorlopig nog goed zal blijven lopen. Ik heb er inmiddels voor gezorgd dat drie andere personen (niet-gamers) het spel ook hebben aangeschaft. Wat een geweldig spel is het toch!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Connor Cranston
Netherlands
Rotterdam
Zuid-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Wat vreemd dat ze dat een maand geleden nog niet wisten dan. Of nog geheim wilden houden, dat kan ook natuurlijk.

Ik ben allang blij dat ze uitkomen.

Weet iemand trouwens ook of Carcassonne: Wheel Of Fortune nog in Nederland gaat uitkomen (Rad Van Fortuin? )?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.