Recommend
2 
 Thumb up
 Hide
7 Posts

Advanced Civilization» Forums » General

Subject: Putting together a 5player game, advice needed! rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Petter W
Sweden
flag msg tools
mbmb
Hello,

I'm putting together a 5-player game in a couple of weeks with all new players except myself.

What are your suggestions on the map? We have the option as per the rulebook of choosing the three "middle" portions (western exp not available, thus excluding Babylon), or the 3 eastern most, excluding italy.

I'd usually opt for excluding babylon, desiring that tension around greece. Now though, in a game with so many new players, the pristine lands of the Akkadian might perhaps be perfect!

Let me hear your thoughts.

Petter
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Paul Grogan
United Kingdom
Cullompton
Devon
flag msg tools
designer
Check out all my instructional How to Play videos at youtube.com/GamingRulesVideos
mbmbmbmbmb
5 player is my favourite config of the game. Definitely drop the right hand side of the board.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Petter W
Sweden
flag msg tools
mbmb
PaulGrogan wrote:
Definitely drop the right hand side of the board.

Thanks for the advice! Though, my status as non-native english speaker makes this suggestion ambiguous - is it "drop" as in "remove" or "drop" as in "drop it in there!" (i.e., include)?

Good to hear you like 5p. I haven't done that much, I believe!

1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Romain Jacques
Canada
Gatineau
Québec
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Since there is no paratroopers in 3000 BC, I am sure he means drop in the sense of remove.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Todd Woodward
United States
Bowling Green
Ohio
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
I would download a PDF of the Western Exapnsion Map. This adds extra territories and usually makes for a more "friendly" game. Usually.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Simon Johansson
Sweden
flag msg tools
reuter wrote:
PaulGrogan wrote:
Definitely drop the right hand side of the board.

is it "drop" as in "remove" or "drop" as in "drop it in there!" (i.e., include)?

I think you should drop it like it's hot Petter.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Sweden
Solna
flag msg tools
mbmb
Har sett att flera föredrar 5 spelare, vilket jag inte riktigt förstår. Tycker lätt att det blir lite obalanserat då egypten får det enkelt (både geografiskt och målpoängmässigt) oavsett vilken kartdel man skippar:

Skippa den östra delen = egypten har gott om utrymme i levanten.
Skippa den västra = Inget afrika som pressar egypten, kan därmed i stort sett hålla en front

T.om. med expansionen (då man kan ta bort egypten) så blir det knasigt då Asien får allt för mycket utrymme utan att någon kan komma åt dem. Illyrien/Thracien får en helt avgörande vågmästarroll eftersom de är i mitten, vilket gör att en oerfaren spelare i praktiken oavsiktligt avgör vem som vinner.

Jag försöker alltid få ihop 6 spelare då detta är det mest balanserade (vilket dock inte är så lätt och har lett till att jag har haft möjlighet att spela 5 flera gånger).

(Egypten pressat både från Afrika och Babylon/Assyrien.

Sorry att jag är negativ/bitter!

Om det är nya spelare skulle jag ta bort östra delen vilket öppnar upp kartan lite och är lite mer balanserat. Med babylonien är matchen lite mer av ett "scenario" vilket passar bäst för erfarna splare (se trakiens och kretas startpositioner!).

Lycka till!
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.