United States
flag msg tools
Avatar
mbmbmbmbmb
It was available to play at conventions as early as Gen Con the first week of August.
9 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
I juggle cats.
United States
Indianapolis
IN
flag msg tools
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
Anjohl wrote:
...the game isn't even out yet.


This is not true.
11 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Over 50 Gamer
Canada
Calgary
Alberta
flag msg tools
Oliver......one cool cat
badge
MEOW!
Avatar
mbmbmbmbmb
Anjohl wrote:
People really like to abuse the BGG ratings system eh? Seeing as the game isn't even out yet.


Um... the official release date was Tuesday, Oct 18.
11 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Michael Wheal
United States
Kosse
Texas
flag msg tools
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
yeah... 161 lying owners!
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Paul Ingram
United States
Carson City
Nevada
flag msg tools
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
Got my Amazon preorder copy on Oct 18th and have played about 8-10 times already. Best in the series IMO.
10 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Over 50 Gamer
Canada
Calgary
Alberta
flag msg tools
Oliver......one cool cat
badge
MEOW!
Avatar
mbmbmbmbmb
So now it's not that it hasn't been released but that people haven't played it enough? You started a thread to level a critisism at a bunch of users based on faulty information. Rather than change the parameters, you should just apologize and call it a day. We all make mistakes (as my wife would be happy to cofirm ).
14 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Canada
Montreal
Quebec
flag msg tools
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
Anjohl wrote:
MWAlbion wrote:
yeah... 161 lying owners!


Hmm, I suppose. Still though, I fail to see how you could give an accurate rating by now..it takes a good 9-10 plays for a game's rating to become clear, IMHO.


I think that this would even further mess up the ratings. I am not going to play a game that I do not like 9 or 10 times. Therefore I would only rate games I like? So that would skew all of my ratings even further up. I assume it would be the same for many people.
11 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ph’nglui mglw’nfah Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhtagn!
Canada
Montreal
Quebec
flag msg tools
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
Anjohl wrote:
Hmm, I suppose. Still though, I fail to see how you could give an accurate rating by now..it takes a good 9-10 plays for a game's rating to become clear, IMHO.


This is the internet. Please lower your expectations.
10 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jim McMahon
United States
West Springfield
Massachusetts
flag msg tools
badge
Lookee what he can do! He wants a job!
Avatar
mbmbmbmbmb
Anjohl wrote:
willythesnitch wrote:
Anjohl wrote:
MWAlbion wrote:
yeah... 161 lying owners!


Hmm, I suppose. Still though, I fail to see how you could give an accurate rating by now..it takes a good 9-10 plays for a game's rating to become clear, IMHO.


I think that this would even further mess up the ratings. I am not going to play a game that I do not like 9 or 10 times. Therefore I would only rate games I like? So that would skew all of my ratings even further up. I assume it would be the same for many people.


Fair enough. I guess to rate a game anywhere near the top of the heap would require 9-10 plays, how about that?>
I can rate a game after one play. If further plays change what I think, I can adjust the rating.
29 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Stanton Moon
United States
Thayne
Wyoming
flag msg tools
You could have put in 5 sessions already, over a third of the game, if you played one a night since it came out. I'm guessing there are some that have even put in more than that already. . .
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Bryce K. Nielsen
United States
Elk Ridge
Utah
flag msg tools
Avatar
mbmbmbmbmb
I've got the game and am even moderating a PBF game

-shnar
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
John Lardinois

Dayton
Ohio
msg tools
mbmb
Anjohl wrote:
MWAlbion wrote:
yeah... 161 lying owners!


Hmm, I suppose. Still though, I fail to see how you could give an accurate rating by now..it takes a good 9-10 plays for a game's rating to become clear, IMHO.



Also you have to remember that a lot of the the people that have pre-ordered this game own or have extensively played the other 2 games in the series which are 80% the same except for theme and a few new mechanics. In those cases its much easier to gauge how the game will pan out from fewer plays or even by just going through the new cards and components.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Tristan Hall
England
Manchester
flag msg tools
designer
publisher
LIFEFORM - LATE PLEDGE NOW!!!
badge
LIFEFORM - LATE PLEDGE NOW!!!
Avatar
mbmbmbmbmb
Anjohl wrote:
Fair enough. I guess to rate a game anywhere near the top of the heap would require 9-10 plays, how about that?>


Hey cheers, you just reminded me to rate this game. I've even played it more than 10 times so I'm 'qualified' too.
6 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Michael
Australia
Sydney
flag msg tools
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
Played all but one scenario and played with all Heroes.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Byron
United States
Ramsey
Minnesota
flag msg tools
Hey...
badge
Down here...
Avatar
mbmbmbmbmb
Zwerg wrote:
Played all but one scenario and played with all Heroes.


That's not enough! Do more!
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Michael
Australia
Sydney
flag msg tools
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
soiledshortz wrote:
Zwerg wrote:
Played all but one scenario and played with all Heroes.


That's not enough! Do more!


Of course, me sincere apologies of reviewing a game before playing 378 games.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Daniel Drickman
United States
Ukiah
CA
flag msg tools
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
This site needs a thumbs down system
6 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Christopher Senn
United States
Fort Lauderdale
Florida
flag msg tools
mbmbmbmbmb
can people who played it post some reviews. PLZ
 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Was George Orwell an Optimist?
United States
Corvallis
Oregon
flag msg tools
Tete Montoliu - Tootie's Tempo
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
Anjohl wrote:
Fair enough. I guess to rate a game anywhere near the top of the heap would require 9-10 plays, how about that?>

How about you rate games as you see fit, and leave others to do the same? It's quite easy to assemble a list of GeekBuddies whose ratings meet your approval, at which point you can largely ignore the general ratings. That method gives you far more useful info, and less reason to be annoyed.
9 
 Thumb up
0.02
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Michael
Australia
Sydney
flag msg tools
badge
Avatar
mbmbmbmbmb
Grove123 wrote:
can people who played it post some reviews. PLZ


Here are two:
http://boardgamegeek.com/thread/713556/ninjadorgs-legend-of-...
http://boardgamegeek.com/thread/713008/legend-of-drizzt-revi...
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.