Recommend
1 
 Thumb up
 Hide
7 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Netherlands

Subject: Gezamelijke backing van 'Kings of Air and Steam' rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Joep Fennema
Netherlands
Haarlem
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Al een tijdje volg ik met veel spanning het in ontwikkeling zijnde spel Kings of Air and Steam. Dit is een project dat gestart is mbv de site kickstarter.com. Deze site stelt ontwikkelaars ertoe in staat om financiering voor projecten te krijgen en in return, krijgen de financiers een bonus.

In dit geval krijg je het bordspel met korting EN komt je naam in het regelboek te staan. Na gekeken te hebben en dit topic te hebben gelezen, lijkt het me heel interessant om te kijken of er meerdere mensen te vinden zijn voor een gezamelijke donatie/aanschaf van dit spel. We zouden dan met z'n 6-en 180+50 dollar moeten schenken, wat gelijk staat aan $38,50, ofwel 26,50 euro (wisselkoers 7-12) per persoon voor een heel spel! Dat spel krijg je een maand voordat het in Amerika in de winkels ligt en dus waarschijnlijk een half jaar voordat het in de Nederlandse winkels ligt, met jouw naam in het regelboek. En daarnaast steun je onafhankelijke ontwikkelaars bij het maken van hun hele gave spellen!

Als je mee wilt doen, hoor ik het graag!

Edit:
Confirmed:
1.
Joep Fennema
Netherlands
Haarlem
flag msg tools
mbmbmbmbmb

2.
Tim Mintiens
Netherlands
Amsterdam
flag msg tools
mbmbmbmb

3.
Emile de Maat
Netherlands
Hengelo
Overijssel
flag msg tools
admin
badge
mbmbmbmbmb

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Emile de Maat
Netherlands
Hengelo
Overijssel
flag msg tools
admin
badge
mbmbmbmbmb
Het zal allemaal wel iets duurder worden. Bij de douane zal er BTW betaald moeten worden (19% van $230). Hiervoor worden ook inklaringskosten in rekening gebracht (€12). Verder worden de spellen op één adres bezorgd, dus ze moeten ook binnen Nederland verstuurd worden naar iedereen die meedoet. De totale kosten kunnen daarmee tegen de €40 aankomen.

Maar ook dan ben ik geïnteresseerd om mee te doen.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Maarten D. de Jong
Netherlands
Zaandam
flag msg tools
badge
Grappig toch. De eerste bedrijven die bij voorintekening spellen lieten produceren werden elke keer weggehoond vanwege het laat opleveren of het minicuulste misdrukje—twee, drie jaar later komt een website als Kickstarter en er wordt een ton (!!) opgehaald voor een lousy dobbelspelletje, en organiseren mensen spontaan nationale backing om maar snelsnelsnel een spel te hebben. Wonderbaarlijk.

Of nee, niet zo wonderbaarlijk, want de bonussen voor een redelijke investering zijn zodanig dat je met losse verkoop het dubbele terugverdient. Of meer. Geld verdienen is altijd een goede motivator geweest.

Hoe dan ook, sorry, niet geïnteresseerd; als het spel goed is komt het vanzelf wel bovendrijven.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Joep Fennema
Netherlands
Haarlem
flag msg tools
mbmbmbmbmb
cymric wrote:
Grappig toch. De eerste bedrijven die bij voorintekening spellen lieten produceren werden elke keer weggehoond vanwege het laat opleveren of het minicuulste misdrukje—twee, drie jaar later komt een website als Kickstarter en er wordt een ton (!!) opgehaald voor een lousy dobbelspelletje, en organiseren mensen spontaan nationale backing om maar snelsnelsnel het spel te hebben. Wonderbaarlijk.

Maar nee, sorry, niet geïnteresseerd; als het spel goed is komt het vanzelf wel bovendrijven.

Wow, somebody ate the sour-cereal this morning...

Maar, snap je punt wel hoor. Ben je dan niet blij dat het tegenwoordig wel kan? Misschien waren dergelijke projecten wel nodig om de fouten aan het licht te brengen? Nou ja, voordat dit in zo'n enorm zinlose en eindeloze internetforum discussie ontaard, spijtig dat je niet mee doet.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Maarten D. de Jong
Netherlands
Zaandam
flag msg tools
badge
ragnabob wrote:
Wow, somebody ate the sour-cereal this morning...

Met alle respect: die onzin mag je bewaren voor BSM. Daar tolereer ik die ongein, heb het zelfs geridiculiseerd door mijzelf die titel toe te kennen; hier ben ik gewoon een klein onbekend forummertje uit een postzegellandje.

Het verschil ís gewoon opvallend, los van het feit of ik meedoe of niet en of jij enthousiast bent over het spel of niet. Je zou eens moeten kijken hoe Valley Games werd behandeld toen hun herdruk van Hannibal misging; en hoe hard er werd geklaagd dat de verzendkosten voor Republic of Rome zo hoog waren—precies om al die miszendingen van Hannibal op te vangen. Nu: geen centje pijn; jongens, laten we samen backen en verzenden. Voor spellen die zich nog niet eens hebben bewezen!

Maar goed: jouw geld, jouw backing, jouw intiatief, ik hoop oprecht voor je dat het spel aan je verwachtingen voldoet. Het heeft, voor zover ik kan beoordelen, wat weg van La Strada/Age of Steam: dat zou geen slechte bron van inspiratie zijn, dus wie weet heb je het helemaal bij het goede eind.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eugene van der Pijll
Netherlands
Leidschendam
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
cymric wrote:
Het verschil ís gewoon opvallend, los van het feit of ik meedoe of niet en of jij enthousiast bent over het spel of niet.

Er is wat dit betreft geen verschil tussen "normale" pre-orders en Kickstarters: van tevoren is iedereen dol enthousiast over het spel, en wanneer de limiet bereikt is en de kopers verwachten dat ze het binnen een paar weken op de stoep vinden, dan begint het gezeik. Het duurt te lang, er zijn productiefouten in de eerste oplage, de exclusieve bonussen zijn niet exclusief genoeg, het spel is in no-time goedkoper via internet te bestellen.

Zo ging het met Hannibal (traditionele pre-order), zo gaat het nu met Eminent Domain (Kickstarter).

Normaal gesproken zou ik zeggen: als het spel goed genoeg is, hoor ik dat vanzelf, en dan koop ik het dan wel. Voor Kings of Air and Steam heeft de uitgever gekozen voor een zeer beperkt distributiekanaal, waardoor het maar zeer de vraag is of het ooit in Nederland verkrijgbaar zou zijn, dus het is echt nu of nooit. Jammer.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Joris
Netherlands
Haarlem
Noord-Holland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Daar noem je er ook een: 'Valley Games'. Slechte klantenservice, beloftes niet nakomen, enz. Ja, dan gaan mensen klagen. Als zoiets op kickstarter gebeurt zullen mensen ook wel gaan klagen.
Maar zolang een aanbieder nog geen grove fouten heeft gemaakt en een leuk spelletje aanbied, vind ik het niet zo gek dat hij/zij het voordeel van de twijl krijgt.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.