Recommend
5 
 Thumb up
 Hide
10 Posts

Panic Station» Forums » Sessions

Subject: Panic Station: paranoid android (dutch session report) rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Peter D
Belgium
Hove
flag msg tools
badge
Game Over Man, Game Over!
mbmbmbmbmb
Met vier waren we klaar om Panic Station te betreden. Kris, Filip en ik hadden al 3 voorgaande missies erop zitten. Voor Bart was het de tweede keer.

Na een paar ronden had ik succesvol geruild met Bart en Kris. Telkens was het een benzineruil geweest, enkel via Bart had ik een kogelvrij vest gekregen na een ruil. Verder stond ik er zelf vrij goed voor met een chipkaart, een ammunitiekaart, een doelwitzoeker en twee of drie benzinekaarten op handen.

Filip was de enige die nog niet veel geruild had, enkel een keer met Bart. Dit maakte hem in mijn ogen vrij verdacht. Filip doorzocht ook veel kamers, wat er volgens mij op wees dat hij benzinekaarten probeerde te hamsteren. Een scan via de computerkamer wees uit dat er nog altijd slechts één persoon besmet was.

Na een ruil tussen Bart en Filip begon Bart Filip te achtervolgen en zijn android te beschieten. Ik ging er vanuit dat Filip Bart had proberen te besmetten en dat Bart hem daarom probeerde uit te schakelen. Na een paar schoten slaagde Bart erin om Filip zijn droid uit te schakelen.

Filip zijn soldaat bevond zich wat verder uit de buurt van Bart, maar dicht bij mij. Ik slaagde erin om dicht genoeg bij hem te geraken en schakelde ook zijn soldaat uit met de doelwitzoeker.

Bart bevond zich in zijn beurt nog in de computerkamer en ik vroeg hem om een nieuwe scan uit te voeren zodat we konden nagaan of er nog iemand besmet was. Tot mijn verbazing weigerde hij dat echter en verzon er allerlei uitvluchten voor. Ik wist toen al hoe laat het was en dat ik de verkeerde keuze had gemaakt door Filip uit te schakelen.

Mijn enige voordeel was dat ik op een redelijke afstand van Bart zat en dat ik me met mijn chipkaart achter een deur had kunnen plaatsen. Verder had ik intussen ook al drie benzinekaarten verzameld. En nog belangrijker, de Hive was de volgende kamer. Mijn enige hoop was Kris. Ik sprak af met hem dat hij mijn richting zou uitkomen zodat we een ruil konden doen en ik voldoende benzinekaarten op handen zou krijgen. Vervolgens zou ik de Hive bij mijn kamer plaatsen en ze vernietigen. Enige probleem: ik vertrouwde Kris ook niet meer.

In de volgende beurt slaagde ik er via een zoekactie nog in een benzinekaart te ontdekken, zodat ik er intussen zelf al genoeg had. Kris en ik deden nog een ruil en ik kon niet anders dan benzine te ruilen. Tot mijn verbazing kreeg ik toch een benzinekaart terug.

In mijn beurt kon ik vervolgens de Hive plaatsen. Door de automatische scan die volgde, bleken mijn vermoedens te kloppen. Ik was nog de enige mens, de andere twee waren besmet. De anderen konden echter niets meer doen om de vernietiging van de Hive tegen te houden: een overwinning voor de mensen!

Na het spel bleek dat Kris de host was en na de eerste scan er in slaagde Bart te infecteren. Na een mislukte ruil begon Bart Filip te achtervolgen om hem uit te schakelen. De twee fouten die ze maakten was dat ze mij de Hive dicht bij mijn soldaat lieten plaatsen en Kris toch een benzinekaart ruilde in plaats van een besmettingskaart. (Volgens mij had hij er geen meer) Top sessie!
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
David Ausloos
Belgium
Ranst
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Effectief, moet een heel spannende sessie geweest zijn.
Bedankt om ze te posten op het forum.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Justus
United States
Las Vegas
Nevada
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
Boys, the servers are hosted in the USA, english please.

1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter D
Belgium
Hove
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
I know, I'll give it a try to translate it this week
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Pieter
Netherlands
Maastricht
flag msg tools
Good intentions are no substitute for a good education.
badge
I take my fun very seriously.
mbmbmbmbmb
aaarg_ink wrote:

This is the Internet. How can you think that it matters where a server is placed?
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Justus
United States
Las Vegas
Nevada
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
Flyboy Connor wrote:
aaarg_ink wrote:

This is the Internet. How can you think that it matters where a server is placed?

I guess the joke was maybe a little too subtle. I was messing around because I thought it was cool that there was a native language session report and a response in the language by the time I saw the post.

Maybe its not a sensitive issue in europe, but about ten years ago there was a lot of "english only" debates in the USA. As a child of Chinese immigrants, I find it insulting to immigrants and it underestimates our nation's ability to enrich ourselves from all those who come our way. In that way I was subtly belittling those small minded english only folks.

Of course language doesn't really matter since I had already used google translate to get a gist of what was going on, and I'm sorry if I did anything to discourage non-english posts on the geek.

Cheers!

(oh and apologies for the digression into RSP!)
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter D
Belgium
Hove
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
No problem and no offence taken

I'm planning to translate it when I have some more time, but Dutch is my first language and it's much easier to write it down.

1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
filip block
msg tools
mbmb
Inderdaad een top sessie en smaakt absoluut naar meer: volgende keer met "genezingdrankje" (of die nu in de uitbreiding zit of niet).

Voor mij is het enige probleem met het spel dat de originele handleiding zoveel gaten heeft. Gelukkig staat de aangepaste versie op het net, maar jammer genoeg wel pas nadat het spel zoveel negatieve commentaar heeft gekregen (en idem ditto score). Dit spel verdient het echt wel om in de top 500 te staan. Bij deze maak ik me fan.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
David Ausloos
Belgium
Ranst
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Bedankt voor de sympathieke feedback Filip.
En bij deze, welkom tot de fanclub

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Michael T. Probst
Germany
Waghäusel
of the Art
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
ausloosd wrote:
Bedankt voor de sympathieke feedback Filip.
En bij deze, welkom tot de fanclub

"Also ich hab's verstanden und mein Server steht auch in den Staaten...
"

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.