Recommend
1 
 Thumb up
 Hide
6 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Netherlands

Subject: Spelavond omgeving Beverwijk, Heemskerk rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Automatische Piloot
Netherlands
Beverwijk
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ik ben al enige tijd bezoeker van bgg en sinds kort ook boardgamegeek lid.

Elders op dit forum heb ik oproepen gezien voor spellengroepen in de omgeving van Haarlem.
Op donderdagavond ben ik vrijwilliger in een wijkcentrum in Heemskerk. We organiseren in het wijkcentrum op donderdagavond enkele activiteiten.

Zo is er ook een spellenavond voor volwassenen. Waar het doorgaans in wijkcentra neerkomt op klaverjas en bridge wilden wij juist ook andere spellen op tafel krijgen.

Ik hoop dat ik geen regels overtreed door deze activiteit te melden daar het een avond betreft waar entree gevraagd wordt en wij consumpties verkopen.

Ik wilde het eigenlijk graag melden omdat er blijkbaar animo voor is en wij onze groep vaste bezoekers graag uit willen breiden.
Ons vaste bezoekersgroepje heeft behoorlijk wat spelervaring en is nieuwsgierig naar nieuwe spellen. Enkele spelers hebben bijvoorbeeld ervaring met Axis & Allies, maar daar is een donderdagavond net wat kort voor.

Kom gerust een keer langs om kennis te maken of een spel te spelen.

Hieronder een samenvatting van de spelavond:

In april 2010 zijn we in Heemskerk begonnen met een spellenavond voor volwassenen. Deze avonden worden nog steeds gehouden op de donderdagavonden dat er geen Quiznight is. (Mr. Bright's quiznight is elke 2e en 4e donderdag van de maand)
Kom je een speler te kort om thuis te spelen? Hier in het wijkcentrum zijn onder andere de volgende spellen al op tafel gekomen: Kolonisten van Catan, Machiavelli, DrakenDelta, Puerto Rico, Kill Dr. Lucky en Ye$. Ook kan je komen darten en hebben we onder andere spellen als schaken, Keezen, Rummicub en Scrabble.
Heb je zelf een leuk spel thuis en wil je dit spel ook met anderen spelen, neem het dan mee naar het wijkcentrum. Ook andere suggesties zijn van harte welkom.
De entree voor de spellenavond bedraagt €2,-.

Bar open: 19.00u
Start spelavond: 19.30
Uiterlijk sluiting: 23.30u

Speeldata (donderdag)
19 jan Spelavond
02 feb Spelavond
16 feb Spelavond
15 mrt Spelavond
29 mrt Spelavond
05 apr Spelavond
19 apr Spelavond
31 mei Spelavond
07 jun Spelavond
21 jun Spelavond
05 jul Spelavond
19 jul Spelavond

Stichting Welzijn Beverwijk
Steenhouwerskwartier 27
Heemskerk, Noordholland 1967KD
http://www.facebook.com/broekpolder
kalender: http://www.facebook.com/broekpolder?sk=events
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter dR
Netherlands
Beverwijk
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ik was van plan om binnenkort weer langs te komen.
Tot april vorig jaar was ik er geregeld, totdat de avond werd omgewisseld met de quiznight.

Misschien dat je de veelspelers afschrikt door Catan, scrabble en Keezen te noemen. De keren dat ik er was, is dit in begin op tafel gekomen, maar daarna nooit meer gezien.

Ik zag alleen dat jullie geregeld een Formule D tournooi houden. Stel dat ik die avond wel wil komen, maar niet geinteresseerd ben in Formule D?

Voor de mensen uit deze omgeving kan ik het iedereen aanraden. Ik kwam er erg graag en zal dus binnenkort mijn neus weer laten zien.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Automatische Piloot
Netherlands
Beverwijk
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hey Peter, wat leuk!

ik heb net even door spellencollectie zitten kijken. Er zitten vast dingen tussen die Hans, Kevin en Sander en ik leuk vinden om te spelen.
Ik zelf ben erg nieuwsgierig naar Dominion. En Thurn & Thaxis.

Vanavond neem ik Hacienda en Magelaen mee.

Wat Formula D betreft spelen we het niet vaak. Het idee was om een competitite op te zetten, maar er bleek niet veel animo te zijn. Een competitie gaat helaas niet lukken. Hoewel het best een leuk spel is. Ongeveer de helft van ons haalt maar de eindstreep.
Dus in het kort: op de formule d avond spelen we niet per se formule d. Daarom heb ik het eigenlijk bij bovengenoemde data niet vermeld.

En ja, Catan, Keezen wilde ik wel even noemen omdat er toch ook mensen op de avond af komen die in die spellen geinteresseerd zijn. We willen niemand uitsluiten natuurlijk.

Vanavond komen er een stel darten. Ook gezellig, kan allemaal. De bar is groot genoeg :-)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter dR
Netherlands
Beverwijk
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Ik vind Catan ook gewoon leuk om te spelen.
Maar je merkt op de diverse websites nogal een groeiende aversie tegen het spel.
Vandaar ook dat ik het even wilde melden, dat er meestal andere spellen gespeeld werden.

Vanavond kan ik echter niet, maar ik zal Dominion een volgende keer meenemen. Deze heb ik trouwens van iemand overgenomen, die ca 300 meter van de Citadel woont.

Thurn & Taxis zit nog in het plastic. Deze heb ik zelf nog niet gespeeld.

Misschien is het handig om de spelavond op bordspelmania.eu te zetten.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Vincent de Wildt
Netherlands
Beverwijk
Noord-Holland
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Erg leuk, zal binnenkort langskomen. Ben er wel bij op 2 februari. Heb geen probleem met de meeste spellen. Catan speel ik nog steeds met alle liefde. Ook gooi ik graag een pijltje dus zal ook mijn pijlen meenemen al is het wel een tijd geleden dat ik ermee gegooid heb.

Zal ook wel wat spellen meenemen die ik graag speel en daarbij ook nog vrij toegankelijk zijn. Is natuurlijk geen verplichting om persé deze spellen te spelen. Maar dan is in ieder geval de mogelijkheid aanwezig :-)

Edit: woon 5 minuten fietsen van citadel vandaan.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Peter dR
Netherlands
Beverwijk
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Vanavond zal ik er weer bij zijn.
Ik zal ook Dominion meenemen. Niet te hopen dat de kaartjes bevriezen tijdens het fietsen.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.