Recommend
1 
 Thumb up
 Hide
12 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Denmark

Subject: Print af spilleplade rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Jan Ozimek
Denmark
Aalborg
flag msg tools
badge
Must resist M:tG. Boardgames are my methadone :)
mbmbmbmbmb
Jeg har spurgt om det samme på germangames.dk, men prøver også lige her.

Jeg vil gerne have printet en spilleplade på 92 x 172 cm. Jeg forestiller mig, at det nemmeste er at printe dem som plakat (evt. lamineret) og så rulle den. Umiddelbart virker det ret bøvlet at skulle 'mounte' den på papplader..

Er der nogen, som kan anbefale et sted at få det gjort? (printet og evt. lamineret)

Hvad skal man forvente det koster?

På forhånd tak.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jacob Sand
Denmark
Ishøj
Select a State or Province
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
www.zazzle.co.uk

Benyttes allerede af fx. Phil Eklund's Sierra Madre Games: http://www.zazzle.co.uk/gifts?ch=sierramadregames
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
R Larsen
Denmark
Naerum (Copenhagen)
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Du kan evt proeve at spoerge paa Papskubber.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Niels Kjær
Denmark
Malling
flag msg tools
mbmbmb
Jeg har brugt lavpristryk.dk, da jeg skulle have trykt nogle hjemmelavede formula de-baner.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jan Ozimek
Denmark
Aalborg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
taalmod wrote:
Jeg har brugt lavpristryk.dk, da jeg skulle have trykt nogle hjemmelavede formula de-baner.

Tak for tippet.

Der er MANGE muligheder, og jeg er ret usikker på, hvilken type print jeg skal vælge. Pladen er lidt aflang ift. de gængse formater, hvilket er lidt uheldigt. Måske skulle jeg få den lavet i to halvdele.

Jeg går ud fra, at jeg skal vælge det produkt, de kalder "Storformat plot", ikke?

Et A0 koster 335, og dem skal jeg bruge to af for at dække arealet! Det virker lidt dyrt. (jeg skal kun bruge ét eksemplar). Alternativt to A1 til 189 per styk.

Hvordan undgår man, at den bliver for blank, og hvordan beskytter man den bedst?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jan Ozimek
Denmark
Aalborg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
RLarsen wrote:
Du kan evt proeve at spoerge paa Papskubber.

Tak. Det er hermed gjort
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
René Christensen
Denmark
Solroed Strand
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Print på mat papir og læg en plexiglas plade henover.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Niels Kjær
Denmark
Malling
flag msg tools
mbmbmb
Hvis du kun skal have lavet én, kan det næppe betale sig at få den trykt, medmindre du kender nogen, der vil give en fin rabat.

Hvad med at printe den ud i A3/A4 og så selv lime den på en papplade?
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jan Ozimek
Denmark
Aalborg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
taalmod wrote:
Hvis du kun skal have lavet én, kan det næppe betale sig at få den trykt, medmindre du kender nogen, der vil give en fin rabat.

Hvad med at printe den ud i A3/A4 og så selv lime den på en papplade?

Det virker godtnok lidt urealistisk at få det printet som plakat, når det ikke er flere eksemplarer. Zazzle bliver £45.70 for et 152,4 x 101,6 print. Jeg skal lige experimentere lidt med at dele den op i fx to mindre print, men kildefilen er en ~200MB non-editable pdf, så det er lidt tricky..

Alternativet er nok at købe printbare A4 labels og tilhørende foldbare plader hos spielmateriel.de. De virker ret billige.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Niels Kjær
Denmark
Malling
flag msg tools
mbmbmb
Adobe Reader X kan printe tiled, så du kan godt printe den ud i mindre stykker uden at skulle have gang i et stort apparat.
4 
 Thumb up
0.01
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jan Ozimek
Denmark
Aalborg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
taalmod wrote:
Adobe Reader X kan printe tiled, så du kan godt printe den ud i mindre stykker uden at skulle have gang i et stort apparat.

Tak igen. Det er stadig tricky at få det til at gå helt op med en pænt antal "tiles". Der skal gerne være et lige antal på hver led, så det kan gå op med et antal 2*2 A4 fra Speilmateriel... Så vidt jeg kan se, er den eneste måde at styre det på, at justere zoomen. Man kan ikke umiddelbart tvinge den til at ændre størrelsen så det passer til et givent antal "tiles".

Jeg forudser, at der også kan komme issues med margins og overlap og den slags. Styrer Acobat det ok?
2 
 Thumb up
0.01
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jan Ozimek
Denmark
Aalborg
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
cross-postet (ca.) på papskubber.dk

Så dukkede plader og A4 labels fra spielmaterial.de op.

Jeg er dog stadig ret meget i tvivl med hensyn til, hvordan jeg lige skal printe. Kan den dér "poster-funktion" i Acrobat reader forventes at magte opgaven med at styre margins osv? Labels'ne er præcis A4 størrelse, og spillepladerne er ca. 1cm mindre på hver led. Hvis man sætte margins rigtigt op i printer settings inden man printer, kommer det vil til at gå op? Jeg vil helst ikke lave alt for mange fejl i processen, men kan selvf. printe sort/hvis på alm. papir indtil jeg er "skudt ind" på målene... Hvis I har nogle gode råd, hører jeg meget gerne fra jer

Igen, tak for hjælpen.
2 
 Thumb up
0.01
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.