Recommend
6 
 Thumb up
 Hide
6 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Belgium

Subject: bordspellen verzenden binnen Europa rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Ottevaere Wouter
Belgium
Vosselaar
Antwerpen
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Recent heb ik via BGG twee spellen verkocht: eentje aan een Spanjaard en eentje aan een Nederlander. Beide spellen (kleine) verkocht ik voor 10 euro per stuk, maar de verzendingskosten via bpost zijn 12,45 euro per stuk... Dus duurder dan de verkoopsprijs...

Kent er iemand een goedkopere verzendingswijze dan bpost voor het verzenden van bordspellen?

Groeten,
Wout
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Geert Vinaskov
Belgium
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Hoi Wout,

bij mijn weten woon je relatief dicht bij de grens met NL. Dus dan kan je een Nederlands Kiala-pakje maken, en dat zo versturen. Moet je wel even de grens over om dat daar in een kiala-punt te droppen.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Ze maken er geen reclame meer rond maar je kan via Kiala Belgie nog altijd pakjes versturen naar heel Europa - de laatste keer was het 10 euro voor een zwaar game (Belfort) naar Engeland. Even checken toch want ik had de indruk dat ze ermee ophielden.

Algemeen : in principe moet je je bij de verkoop van een game niks aantrekken van verzendkosten. Je vermeldt gewoon de verzendingskosten zoals ze zijn en als je koper ermee akkoord gaat ze te betalen gaat de verkoop door, indien niet, niet.

4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
dominic putzeys
Belgium
Leuven
Kessel-Lo
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Er is ook een mogelijkheid om het pakje bij een kialapunt te droppen en te vragen om het via dpd of parcelpost te versturen.
Dat kost je slechts 9,95€ naar alle buurlanden en 14,95€ voor de rest van de europese landen.

Geert Vinaskov wrote:
Hoi Wout,

bij mijn weten woon je relatief dicht bij de grens met NL. Dus dan kan je een Nederlands Kiala-pakje maken, en dat zo versturen. Moet je wel even de grens over om dat daar in een kiala-punt te droppen.
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Ottevaere Wouter
Belgium
Vosselaar
Antwerpen
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Voor de zending naar Nederland kan ik inderdaad via een 'binnenlandse' kiala-zending zorgen, door mijn pakje te verzenden vanuit een Nederlands kiala-punt (Baarle-Nassau, Breda...).

Voor de zending naar Spanje lijkt b-post voorlopig dus toch de goedkoopste (12,45euro).

Ik wacht deze thread verder af en zoek ondertussen nog verder...

Alvast bedankt voor de tips!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
De goedkoopste oplossing is iemand kennen bij DHL - werknemers daar mogen x keer per jaar gratis een pakje versturen, iets waar de meesten geen behoefte aan hebben - heb zo eens een game naar Thailand kunnen sturen wat anders pokkeduur geweest zou zijn
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.