Recommend
3 
 Thumb up
 Hide
13 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Netherlands

Subject: Handige tips voor het verkopen van spellen? rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Rue Sailmana
Netherlands
Eindhoven
Noord-Brabant
flag msg tools
badge
The Hedgehog Can Never be Buggered at All
mbmbmbmbmb
Voor de zoveelste keer probeer ik weer een groot aantal spellen te verkopen. Anderhalf jaar geleden ben ik verhuisd naar een klein appartementje zonder berghok of andere bergruimte, wat mij verplichtte het aantal bordspellen dat ik heb drastisch te verminderen.

Naast het ruimtegebrek merk ik ook dat het aantal spellen dat ik heb wat mij betreft te veel is. Veel spellen heb ik al jaren niet meer gespeeld en blijven in de kast liggen omdat ik weet dat ik niet meer weet hoe ze werken en ik ze wel graag weer zou willen spelen, maar niet zo'n zin heb om de spelregels weer door te nemen. Van andere spellen weet ik zeker dat ik ze sowieso nooit meer zal spelen. Niet dat ze per definitie niet leuk zijn, maar meer dat andere spellen (in een vergelijkbare categorie) leuker zijn.

In ieder geval, om even terug te gaan naar het onderwerp, probeer ik al sinds juni vorig jaar met tussenpozen een groot aantal spellen te verkopen. Voor de zomer had ik er zo'n 50 verkocht in een jaar tijd, daarna heb ik even een pauze ingelast. Sinds dit weekend ben ik weer begonnen.

Het grootste deel van die 50 heb ik verkocht via Facebook en Twitter. Een ander deel heb ik weggegeven aan de kringloopwinkel.

Verder verkoop ik vooral via Marktplaats, maar dat kost een hele hoop energie en ergernis. De langzame site tot daar aan toe, maar het publiek dat je daar treft is niet om over naar huis te schrijven.

Ik heb nu ook geprobeerd wat spellen op de Marktplaats van BBG te zetten. Dit lukt in niet met foto's, maar wel zonder.

Ik moet me nog verdiepen in Trades. Ik heb wel een aantal spellen For Trade gezet, maar wacht nog even tot na Secret Santa voor de Want in Trade. Dan ga ik me ook verder verdiepen in hoe dat precies werkt en kijk ik ook eens naar de Math Trades

In ieder geval hebben jullie tips? Winkels die inkopen, sites die beter werken dan Marktplaats? Andere manieren om van je spellen af te komen?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wesley Fechter
Netherlands
De Goorn
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Zit je ook op bordspelmania.eu? Zo niet dan is dat wellicht de moeite. Daar kun je ook een topic maken waarin je een opsomming geeft van de spellen die je wilt verkopen evt. met indicatieprijzen.

Er worden daar redelijk veel spellen verkocht.
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Rue Sailmana
Netherlands
Eindhoven
Noord-Brabant
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Ah nee, die kende ik nog niet! Daar ga ik eens kijken, merci!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jur dj
Netherlands
Leiden
flag msg tools
mbmbmb
Ducosim doet jaarlijks een bordsoelveiling, maar je moet even op hun website kijken wat er dan aan de strijkstok blijft hangen.

Wel in een keer je probleem opgelost.

Als het de wargamekant uitgaat is Crisis Antwerpen een optie, zij hebben een bring a buy, maar dat is begin november

Hier kun je math trades doen, maar dan krijg je weer spellen terug. Dus dat lost je ruimteprobleem niet op. Tenzij je alleen maar kleine spelken als want opgeeft
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Rue Sailmana
Netherlands
Eindhoven
Noord-Brabant
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
jurdj wrote:
Ducosim doet jaarlijks een bordsoelveiling, maar je moet even op hun website kijken wat er dan aan de strijkstok blijft hangen.

Wel in een keer je probleem opgelost.

Als het de wargamekant uitgaat is Crisis Antwerpen een optie, zij hebben een bring a buy, maar dat is begin november

Hier kun je math trades doen, maar dan krijg je weer spellen terug. Dus dat lost je ruimteprobleem niet op. Tenzij je alleen maar kleine spelken als want opgeeft

Of heel veel spellen in ruil voor 1 groot tof spel? ;) Ik weet nog niet wat de opties zijn met zo'n trade

Ok Ducosim, staat genoteerd!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Maarten D. de Jong
Netherlands
Zaandam
flag msg tools
badge
Om bij Ducosim te verkopen moet je wel lid van de vereniging zijn; je betaalt 10% van de opbrengst aan de vereniging; en je mag maximaal 10 spellen(kavels) per keer verkopen. 3x per jaar is het via Bring & Bug, de vierde keer gaat het met een veiling. Als je spellen echt kwijt wilt, raak je ze meestal daar wel kwijt; de vraag is alleen voor hoeveel geld.

Bordspelmania is een goed alternatief.

Via BGG verkopen kan wel, maar verzendkosten en taal van het spel zijn meestal een struikelblok tenzij het om zulke bijzondere uitgaven gaat dat mensen de moeilijke teksten voor lief nemen.

Over hoeveel spellen praten we? En wat bied je eigenlijk aan? Spellen die je bij Intertoys en Bart Smit koopt, raak je niet via de bovenstaande kanalen kwijt, dat zal via Marktplaats en consorten moeten.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Rue Sailmana
Netherlands
Eindhoven
Noord-Brabant
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Ja BGG is leuk omdat het internationaal is, maar qua verkopen onhandig omdat het internationaal is. Ik ben echter sowieso niet zo'n held in het ehm... onderhouden van fora, wat me wel weer wat terughoudend maakt m.b.t. bordspelmania. Maar omdat dat wel een grote Nederlandse bordspellensite lijkt te zijn, heb ik me gisteren toch over mijn eigen drempel heen gezet en een beginnetje daar gemaakt.

De volgende spellen bied ik aan, naar mijn weten niet alleen Intertoys- en Bart Smitmateriaal(maar dat zijn eigenlijk winkels waar ik nooit kom, dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen):
- Diplomacy Avalon Hill/Hasbro 1999 editie
- Burger's Zoo
- Amazone
- De Hobbit
- HellRail 3rd Perdition
- De kolonisten van Catan: Het snelle kaartspel
- Raveleijn
- Shrek Chess collector's edition in oranje tinnen doos.
- Harry Potter en de steen der wijzen: Het vragenspel
- Het grote Pardoes Spring- en Spaarspel
- Captain Planet!
- Maya Code
- Lucky Loop
- Blue Moon + uitbreiding De Flit
- Dead Man's Treasure
- Ticket to Ride: Het kaartspel
- Anti-Monopoly
- Alles of Niets
- Neopets kaartspel + nog enkele boosters.
- Shogun (1976)

Verder heb ik nog een ongeverfde en nog niet in elkaar gezette basisset van LOTR tabletop met volgens mij ook een aantal uitbreidingen (Galadriel bijvoorbeeld), maar daarvan moet ik even nazoeken wat ik precies heb (ooit gekocht op het Spellenspektakel en daarna helaas niets meer mee gedaan)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Maarten D. de Jong
Netherlands
Zaandam
flag msg tools
badge
Ruesailmana wrote:
Ik ben echter sowieso niet zo'n held in het ehm... onderhouden van fora, wat me wel weer wat terughoudend maakt m.b.t. bordspelmania. Maar omdat dat wel een grote Nederlandse bordspellensite lijkt te zijn, heb ik me gisteren toch over mijn eigen drempel heen gezet en een beginnetje daar gemaakt.

Even een beetje off-topic: ik heb die schroom nooit begrepen. Een forum is een digitaal prikbord. Als je wat te melden hebt, plaats je een bericht, en eventueel houdt de forumsoftware voor je bij of er reacties komen. Wil je alleen kijken, ook prima, alhoewel sommige prikborden dan wel vereisen dat je je registreert. Maar registratie houdt op geen enkele wijze een verplichting in tot het leveren van een bijdrage in welke vorm dan ook.

Quote:
De volgende spellen bied ik aan, naar mijn weten niet alleen Intertoys- en Bart Smitmateriaal(maar dat zijn eigenlijk winkels waar ik nooit kom, dus dat durf ik niet met zekerheid te zeggen):

De meeste titels lijken me Ducosim-waardig; alleen dingen als Shrek Chess en het Harry Potter-vragenspel raak je er waarschijnlijk niet kwijt. Die kan je denk ik beter op Marktplaats aanbieden, of naar de rommelmarkt brengen.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Richard Rutten
Netherlands
Nijmegen
flag msg tools
the spunk plus the bomb plus the pump plus the torture instrument times frankie equalling the bang is an exclusive piece of ZTT exploitation
badge
You don't need eyes to see, you need vision. (mj)
mbmbmbmbmb
Ik heb even gekeken bij wat je hier op de marketplace hebt staan. Ik denk dat je teveel geld vraagt voor je spellen. Ik begrijp dat je ze niet voor een appel en een ei weg wilt doen maar €40,00 voor een tweedehands diplomacy! Ik heb deze editie zelf voor €10,00 NIEUW gekocht!

Dus als je je spellen echt kwijt wilt zou ik wat zakken met de prijzen. Anders zal het langzaam blijven gaan. Verder kan ik Math Trades van harte aanbevelen om er in ieder geval voor te zorgen dat je ruimtegebrek niet toeneemt.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Toco
Belgium
Oost-Vlaanderen
Vlaanderen
flag msg tools
designer
badge
www.tocoking.be/hotspot
mbmbmbmb
Ikzelf verkoop via m'n eigen rommelmarkt-websiteje (www.toco.be/forsale) en maak daarvoor reclame op GeekDo omdat daar het doelpubliek zit. Ik kan een eigen rommelmarktje aanbevelen want ik heb op deze manier al veel spullen van de hand gedaan. Succes!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Rue Sailmana
Netherlands
Eindhoven
Noord-Brabant
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Blind Reality wrote:
Ik heb even gekeken bij wat je hier op de marketplace hebt staan. Ik denk dat je teveel geld vraagt voor je spellen. Ik begrijp dat je ze niet voor een appel en een ei weg wilt doen maar €40,00 voor een tweedehands diplomacy! Ik heb deze editie zelf voor €10,00 NIEUW gekocht!

Dus als je je spellen echt kwijt wilt zou ik wat zakken met de prijzen. Anders zal het langzaam blijven gaan. Verder kan ik Math Trades van harte aanbevelen om er in ieder geval voor te zorgen dat je ruimtegebrek niet toeneemt.

Ah, dit zal ik aanpassen, alhoewel ik 10 euro wel weer weinig vind voor dit spel, is het echt zoveel gezakt?
Hm.. vreemd, 40 euro? Dan heb ik hier op BGG sowieso hogere prijzen gehanteerd dan op marktplaats en op bordspelmania? Heb ik in een slaperige bui zitten vergelijken met dollarprijzen hier?

Anywayz, ik probeer mijn prijzen wel te baseren op basis van de nieuwprijzen die ik vind op de verkoopsites en de prijzen die ik hier vind op BGG, maar dit vind ik niet voor alle spellen cq. edities van spellen even gemakkelijk

(en nu stop ik met editten, het is echt niet te doen op deze site te reageren via je telefoon )

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Rue Sailmana
Netherlands
Eindhoven
Noord-Brabant
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
cymric wrote:
Ruesailmana wrote:
Ik ben echter sowieso niet zo'n held in het ehm... onderhouden van fora, wat me wel weer wat terughoudend maakt m.b.t. bordspelmania. Maar omdat dat wel een grote Nederlandse bordspellensite lijkt te zijn, heb ik me gisteren toch over mijn eigen drempel heen gezet en een beginnetje daar gemaakt.

Even een beetje off-topic: ik heb die schroom nooit begrepen. Een forum is een digitaal prikbord. Als je wat te melden hebt, plaats je een bericht, en eventueel houdt de forumsoftware voor je bij of er reacties komen. Wil je alleen kijken, ook prima, alhoewel sommige prikborden dan wel vereisen dat je je registreert. Maar registratie houdt op geen enkele wijze een verplichting in tot het leveren van een bijdrage in welke vorm dan ook.
.

Het zit ook vooral in mezelf hoor; ik voel me er heel stom bij om op zo'n forum te komen om alleen spellen te verkopen zonder ook een beetje actief te zijn op het forum zelf. Het voelt bot. Ofzoiets...

Ik kan het niet eens uitleggen en ik weet dat het ook niet reëel is, maar het gevoel zit gewoon in de weg

Edit: Inmiddels ben ik toch al wel actief op dat forum Ik zit momenteel in mijn laatste weken van mijn huidige werk en heb eigenlijk vrijwel niets meer te doen. Dat met medeweten van mijn manager, die aangeeft dat ik dan maar moet gaan studeren op het werk zodat mensen me wel kunnen vinden. In ieder geval is BGG geblokkeerd, maar kan ik bordspelmania wel bereiken, dus daar heb ik al weer wat meer tijd besteed

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Geert Dijstelbloem
Netherlands
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Ik heb je PM gestuurd voor een spel

Verkopen zullen nu wel beetje dalen lijkt me, aangezien Sint net voorbij is.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.