Recommend
2 
 Thumb up
 Hide
18 Posts

Titanium Wars» Forums » General

Subject: Looks very interesting! rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Daniel Linder
Sweden
Västerås
flag msg tools
mbmbmb
When I read though the information it sounds like a very interesting game, when are we going to get some more information how to play this?

And I must say, for me, the artwork looks really awsome! both the leaders and the spaceships.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Frédéric GUERARD
France
Lille
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Hello Daniel !

The english translation is in progress. The english rules will be probably available before the end of January.

For the moment, if you speak french, you can read the french rules that you can find here (at the left).

There's also a Facebook page here.

I keep you informed !
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Daniel Linder
Sweden
Västerås
flag msg tools
mbmbmb
Thank you so much for your quick answer
Sadly enough I have no skill in french, instead, I used a program that is able to translate pdfs and it does an ok job. So I am able to get some grasp on the rules
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Benjamin Schoenheiter
Germany
Heusenstamm
Hessen
flag msg tools
publisher
Also: GameDev&Editor
badge
mbmbmbmbmb
This game is right in my ballpark. And I know Iello will surely deliver. But why oh why only 3 players Torture...

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Frédéric GUERARD
France
Lille
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
benji_online wrote:
This game is right in my ballpark. And I know Iello will surely deliver. But why oh why only 3 players Torture...

Hi Benjamin,

The game is for 3 or 4 players, not only 3.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Benjamin Schoenheiter
Germany
Heusenstamm
Hessen
flag msg tools
publisher
badge
mbmbmbmbmb
I know that - I just meant why no love for 2 players
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Frédéric GUERARD
France
Lille
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Because the game is optimized for 3 or 4 players. In the current format, an imbalance appear in a 2-player game, when a player take precedence over the other. With 3 or 4 players, through diplomacy, this imbalance never appears. Imagine a classic military campaign. If a player wins too many battles and strategic advantages, it will be very difficult to a single opponent to resist (with a weakened army and less advantages). Unless he can negotiate and ally with other weakened players.

The game balance is one of my main requirements.

I can just tell you that the 2-player game is scheduled for later. In a suitable and carefully studied format.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Benjamin Schoenheiter
Germany
Heusenstamm
Hessen
flag msg tools
publisher
badge
mbmbmbmbmb
As a separate game?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Frédéric GUERARD
France
Lille
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
No, simply as an expansion (or as part of an expansion).
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Benjamin Schoenheiter
Germany
Heusenstamm
Hessen
flag msg tools
publisher
badge
mbmbmbmbmb
Sound quite remarkable - the way you want to support this game. I am looking forward to seeing it in Nuremberg later this month.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
thonywood thonywood
France
La ferrière bochard
flag msg tools
Je trouve le jeu simplement magnifique. Belle illustration, règle simple et claire. Ce sera certainement mon prochain achat "jeu". Dommage que le mode 2 joueurs ne soit pas développé dès le départ. Le côté extension pour 2 joueurs est un peu génant (finance). Que pensez-vous du mode 2 joueurs proposé sur tric trac ? Le retour du créateur serait bienvenu whistle
Félicitations, il donne terriblement envie d'y joué.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Frédéric GUERARD
France
Lille
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Quote:
Dommage que le mode 2 joueurs ne soit pas développé dès le départ. Le côté extension pour 2 joueurs est un peu génant (finance).

En ce moment, nous parlons justement sur le forum Tric Trac des raisons de l'absence du mode 2 joueurs !

Je te mets l'explication :

Euphoria Games est une nouvelle maison d'édition. Entre la finalisation des règles (donc pour 3 ou 4 joueurs, avec le matériel que tu connais) et la sortie en boutique, 6 mois se sont écoulés, car il a fallu partir de zéro et tout créer, produire, acheminer les produits, etc...

Pendant ces 6 mois, toutefois, je n'ai pas mis mon cerveau au repos.

J'ai réfléchi à de nouveaux modes de jeu, à du contenu supplémentaire. Seulement, à côté du processus de création, je ne pouvais pas mettre en stand-by le processus d'édition, sinon le jeu n'aurait jamais vu le jour, sans cesse repousser à cause de quelques idées nouvelles.

C'est pourquoi, aujourd'hui, à la sortie du jeu, j'ai déjà une idée bien précise de contenus intéressants pour une extension. Mais il y a encore du boulot ! Je bosse à fond dessus.

Le jeu, tel qu'il est actuellement, ne se prête pas au mode 2 joueurs. Un déséquilibre peut trop facilement se créer entre les 2 joueurs. Bien sûr, j'ai trouvé des solutions pour arriver à un mode 2 joueurs équilibré. Mais il m'a fallu le temps de réflexion dont je parle précédemment.

Quote:
Que pensez-vous du mode 2 joueurs proposé sur tric trac ?

C'est une variante, certes moins complète qu'un mode étudié et peaufiné fourni dans une extension, mais qui permet à mon sens de s'amuser quand même. Quoiqu'il en soit, Titanium Wars est pour l'instant optimisé pour lâcher tout son potentiel à 3 ou 4 joueurs, mais la variante fournie sur Tric Trac peut être un bon moyen de profiter du jeu, et surtout s'entraîner, en attendant de réunir suffisamment de joueurs pour une partie "normale".

Et pour le reste... merci beaucoup ! cool

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
thonywood thonywood
France
La ferrière bochard
flag msg tools
Merci fréderic pour tes réponses aussi rapides et étayées. Etant loin du processus de création, on est loin d'imaginer la somme de contraintes d'édition et de production que vous avez à gérer. Le dernier jeu qui m'a autant donné envie de jouer est earth reborn, qui est le graal du jeu à mes yeux. Chapeau bas pour ta création et aux graphistes qui frisent l'excellence. Je suis ta création de près. le site du jeu est très bien aussi. J'apprécie beaucoup ta présence sur le site pour répondre aux diverses questions. Je te souhaite tout le succès que tu mérites...
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Frédéric GUERARD
France
Lille
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Encore merci !

(Pour info, c'est moi qui ai posté la variante sur Tric Trac.)

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
thonywood thonywood
France
La ferrière bochard
flag msg tools
modest je n'avais pas pris le temps de regarder le pseudo sur tric trac. Tu n'avais pas perdu de temps pour la règles à 2 joueurs. Respect. Je vais au moins résister 15 jours avant de l'acheter.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Daniël Muilwijk
Netherlands
Zeist
Utrecht
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Uhh... Est-ce-que te parlez ne pas du francais du pain du baguette?

(which loosely translates to "can we please speak english again, my french is quite bad.")
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
thonywood thonywood
France
La ferrière bochard
flag msg tools
Sorry, i try to translatd but i haven't got a good english. I say : it's a excellent game and graphism's cards is just beautiful. After we speak about the 2 players rule, i explain i will prefer to have that in the first edition. Frederice explains me it's difficult to edit game and continue ti developp other extension and find a finess rules for 2 players. Sorry for my english
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Frédéric GUERARD
France
Lille
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Seabie wrote:
Uhh... Est-ce-que te parlez ne pas du francais du pain du baguette?

(which loosely translates to "can we please speak english again, my french is quite bad.")

You forgot "saucisson" and "camembert". ;-)
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.