Recommend
9 
 Thumb up
 Hide
48 Posts
1 , 2  Next »   | 

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Belgium

Subject: Yedo in het Frans !!!! Yedo en Francais !!! rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Thomas Vande Ginste
Belgium
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
J'ai vu que iello a mis une date pour publicé Yedo en Francais.
Juin 2013. J'espere que ca vous plait !!
Excuse moi pour mon pauvre francais, mais je fait mon mieux .
Et surtout Merci!! a Iello pour prendre Yedo en France, Wallonie et Canada français,...

http://boardgamegeek.com/boardgame/117915/yedo

http://boardgamegeek.com/boardgamepublisher/8923/iello

Yedo
4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wim Leenaerts
Belgium
Beerse
Antwerp
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Allemaal goed en wel, maar waar blijft die Nederlandse versie!
3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Thomas Vande Ginste
Belgium
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
Haha...tjah... die komt voorlopig niet van de grond.
Er is al met verschillende partijen gesproken, maar nog geen deal.
De schrik zit er een beetje in dat dit een te zwaar spel is voor een te beperkte markt... en de franse markt is blijkbaar groter en minder risicovol...
Maar we geven niet op ... wie weet ergens in de toekomst

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Charles-Louis de Maere
Belgium
Pecrot
flag msg tools
mbmb
En woar ès de westvloemse versie? ;-)
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Thomas Vande Ginste
Belgium
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
In Yedo moeje meje clan probern om denandern dronder te kriegen.
Je kutta doeen deur denanderen ip zen mulle te sloan ov een sabel deur zen derms te trekken. Een werpsterre temidnt van z'n voorgevel kudook werkn...soit, de leute!

Je ziet, we zijn er mee bezig .
5 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Thomas Vande Ginste
Belgium
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
en klikt tenbinst ook nogekè op die link...me stoan in de hotness, en zoen gèrn ne kè vonbovn stoan

En een klikske op yedo is ook altijd welkom. We staan hoog in de hotness, maar het zou super zijn om eens helemaal boven te geraken...so clickaway!

1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb

'k zal onze Antwerpse vrienden eens te snel af zijn zie en zelf hun reactie posten :

"Westvloms - dat saksisch boerendialect - waar blijft de vertaling in een beschaafde taal als het Aaaaaantwaaaarps"

En eerlijk gezegd : ik versta beter Frans dan het Westvlaams van mijn schoonfamilie

3 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Filip Cam
Belgium
Kontich
Antwerp
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Tom Vasel heeft Yedo op #8 gezet in zijn top 10 beste worker placement games aller tijden, dat zal zeker helpen voor de hotness
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Thomas Vande Ginste
Belgium
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
Haha..een antwerpse versie. Zou ook fun zijn.

Ja, die review van vasel is top. En in zijn toptien lijstje staan helpt zeker.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wim Leenaerts
Belgium
Beerse
Antwerp
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
The Wasp wrote:
De schrik zit er een beetje in dat dit een te zwaar spel is voor een te beperkte markt...

Ik heb het spel nog niet gespeeld dus daar kan ik niet over oordelen, maar er zijn toch wel meer 'zware' spellen uitgegeven op de Nederlandstalige markt?
Als de weight-ranking van BGG enige indicatie is (en daar heb ik soms mijn twijfels over) zitten Puerto Rico, Hoogspanning, Agricola, Caylus, Age of Steam, Brass en de Vorsten van Florence in (ongeveer) dezelfde gewichtsklasse en dat zijn volgens mij toch allemaal verkooptoppers geweest... En mijn rijtje is bijlange niet volledig.

Komaan uitgeverijen, show some balls!
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
The Iced One wrote:

Als de weight-ranking van BGG enige indicatie is (en daar heb ik soms mijn twijfels over) zitten Puerto Rico, Hoogspanning, Agricola, Caylus, Age of Steam, Brass en de Vorsten van Florence in (ongeveer) dezelfde gewichtsklasse en dat zijn volgens mij toch allemaal verkooptoppers geweest...

Kweenie - Adriaensen verkocht Brass voor 10 euro, Vorsten van Florence ook voor zoiets - iets zegt mij dat er dan toch een grote onverkochte stock is van deze games.

Het probleem is dat wanneer zo'n "heavy" spel op de markt komt, de heavy gamers meestal dit game al hebben in het Engels of zelfs het Duits.

4 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Thomas Vande Ginste
Belgium
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
Wat je zegt over de "gei-wicht " van het spel is 100 % juist. yedo wordt vaak een beetje te zwaar ingeschat. He tlijkt veel en moeilijk in het begin. maar na beurt 4 ben je er volledig mee weg. Er zitten ook heel veel visuele hulpmiddelen in om het overzichtelijk te houden.
Maar misschien komt het er nog van he... maar voorlopig niet .
Maar meer talen ,beteknt meer zichtbaarheid, meer ratings, meer clicks,...soit, meer kans dat er nog talen komen.

En wat Eddy zegt is inderdaad een reeël gevaar. Hoewel ik denk dat er op dit moment nog niet zo veel spellen in omloop zijn in Belgie. Wij hebben er een 50 tal verspreid. En er zijn er wel enkelen die op Essen gekocht hebben, maar niet zo veel denk ik.
Natuurlijk , hoe langer ze wachten ,en hoe groter de buzz wordt, hoe meer mensen zich een engels exemplaar aanschaffen .

1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Wim Leenaerts
Belgium
Beerse
Antwerp
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
eddy_sterckx wrote:
Het probleem is dat wanneer zo'n "heavy" spel op de markt komt, de heavy gamers meestal dit game al hebben in het Engels of zelfs het Duits.

Misschien wel ja.
Maar Adriaensen lijkt me niet echt een referentie, die doet vaak zulke acties. Op Spel staan er vaak erg goede spellen voor een spotprijs in de aanbieding.
Het lijkt alleszins wel een erg boeiend en thematisch spel, dus voor mij een instant buy als het vertaald zou worden. Maar wegens niet allemaal even 'Engelstalige' vrienden probeer ik van taalafhankelijke spellen de Engelse of Duitse versies meestal niet te kopen.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Filip Cam
Belgium
Kontich
Antwerp
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Als ik een spel koop heb ik alleen ne voorkeur voor een Nederlandse versie als het iets is dat ik misschien met kinderen wil spelen. Voor elk ander spel zie ik echt geen enkele reden om een NL versie te hebben. De vertalingen zijn meestal krakkemikkig ("Aragorn, Heer van Isildur" als vertaling van "Heir of Isildur" is een hilarisch voorbeeld) en een Engelse versie is gemakkelijker te ruilen. Dus kan me wel voorstellen dat de markt voor een Nederlandse versie kleiner is bij de zwaardere spelen.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Thomas Vande Ginste
Belgium
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
het grappigste is dat het spel in het nederlands gemaakt is.
Uiteraard zijn de definitieve regels wel nog wat gewijzigd. Maar een nederlandse vertaling hoeft niet veel te kosten voor de uitgever.
Nu goed, we zien wel...
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Het echte grote nieuws is dat Yedo nu ook naar de US gaat

http://www.boardgamegeek.com/blogpost/18515/new-game-round-u...

GenCon ?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Filip Cam
Belgium
Kontich
Antwerp
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Zijde van plan om nog spelen te ontwerpen Thomas?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Thomas Vande Ginste
Belgium
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
we zijn druk bezig aan een nieuw prototype. Maar dat duurt nog even
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
BibKamp318
Belgium
Beerse [near Turnhout]
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
The Wasp wrote:
en klikt tenbinst ook nogekè op die link...me stoan in de hotness, en zoen gèrn ne kè vonbovn stoan

En een klikske op yedo is ook altijd welkom. We staan hoog in de hotness, maar het zou super zijn om eens helemaal boven te geraken...so clickaway!

Een manier om daar te geraken is een Yedo contest te organiseren en een paar spellen weg te geven. Waarom anders staat Village en Clubs zo hoog op de lijst ...
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Eddy Sterckx
Belgium
Vilvoorde
flag msg tools
designer
mbmbmbmbmb
Luk Van Baelen wrote:
The Wasp wrote:

Een manier om daar te geraken is een Yedo contest te organiseren en een paar spellen weg te geven. Waarom anders staat Village en Clubs zo hoog op de lijst ...

BGG vraagt geld om zo'n contest te houden en naar ik vernomen heb is het bedrag niet laag, tel daar nog de organizatie-kost bij en 10 gratis games wereldwijd te versturen en je zit al rap aan hetzelfde bedrag dat BGG vraagt om 1 millioen ads te laten zien ($1000) wat zeker ook geen slechte marketing is.

Zelf kijk ik nooit naar de Hotness, maar de ads hebben al meer dan 1 keer een click van mij opgeleverd.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Thomas Vande Ginste
Belgium
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
we staan inmiddels op plaats 4 zonder contest .
zal dat eens aan de uitgever vragen. Ik heb zelf geen dozen meer

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Robby Timmermans
Belgium
Wellen
flag msg tools
badge
-- -- doesitplay -- --
mbmbmbmbmb
Als je promo kaarten of zo hebt voor de game (bv. giveaways op Essen), dan kan je deze aan BGG bezorgen in ruil voor advertentieruimte. BGG verkoopt die promo's dan in hun webstore. Veel adverteerders doen het op deze manier.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Thomas Vande Ginste
Belgium
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
net gehoord van Nathan van pandasaurus.
Ze zullen dat doen tegen Juli als het spel daar uitkomt
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Robby Timmermans
Belgium
Wellen
flag msg tools
badge
-- -- doesitplay -- --
mbmbmbmbmb
Goede zet. Promo's in de BGG store geven het spel zelf ook wat meer zichtbaarheid op BGG zelf.
Bijkomend groot voordeel van promo's, het geeft mensen op beurzen en conventies een extra incentive om het spel daar te kopen. En dat betekent meer winst voor jullie (geen distri/retail kost), de kost van een aantal promo kaarten haal je er dus zeker uit. Een voorbeeld van een Belgische publisher die dit goed aanpakt: Repos Productions.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Thomas Vande Ginste
Belgium
flag msg tools
designer
badge
mbmbmbmbmb
Yep.
Voor ons is de grootste plus dat meer mensen het spel kennen. .
Voor de uitgeverij meer geld. .
K heb alles doorgegeven, laar die zaken zijn hun beslissing. Dus we zien wel wat er van komt.
Bedankt voor de interessante tips. It s a new world.
2 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
1 , 2  Next »   | 
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.