Recommend
1 
 Thumb up
 Hide
11 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Sweden

Subject: plastfickor/sleeves i vilken nätbutik? rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Martin Godolakis
Sweden
Göteborg
V.Götaland
flag msg tools
I support Wikileaks. I am anonymous.... I am an atheist...... I obey copyleft....... The Pirate Bay user.
badge
mbmbmbmbmb
hej.

JAg undrar ni som köpt sleeves till era brädspel, var har ni köpt ngnstans?
Den billigaste nätbutiken jag hittat efter lite letande är alphaspel
http://alphaspel.se/shop/662-Plastfickor

Finns det ngn annan som har lika bra eller bättre priser? Kanske ngn butik som ger mängdrabatt, som inte alphaspel gör, då jag tänker köpa ganska många...

mvh
/Martin

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Erik Tengblad
Sweden
Uppsala
Uppsala
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jag brukar handla från like olika ställen - oftast World of Boardgames eller Allt på Ett Kort. Ingen av erbjuder, vad jag vet, mängdrabatt.

Jag har också funderat på att köpa i bulk från Potomac Dist men det har inte blivit av, mest för att frakten skulle göra det för dyrt för att vara värt besväret...
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mikael Lyck
Sweden
flag msg tools
mbmb
Jag har köpt plastfickor från seriebörsen i Linköping och blev väldigt nöjd: http://www.serieborsen.se/suppliesgames.html
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Erik Tengblad
Sweden
Uppsala
Uppsala
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jösses, verkar som att kortfickor i storlek 63 x 88 mm både från Arcane Tinmen och FFG är slut överallt! Är det någon som har hamstrat på sig alla?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Martin Godolakis
Sweden
Göteborg
V.Götaland
flag msg tools
I support Wikileaks. I am anonymous.... I am an atheist...... I obey copyleft....... The Pirate Bay user.
badge
mbmbmbmbmb
ja folk kanske inser att det är värt att skydda sina spelkort.

är mayday bara skräp som man måste ersätta stup i kvarten eller funkar dom lika bra som de lite dyrare varianterna?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Yoki Erdtman
Sweden
Södertälje
flag msg tools
badge
Handsome devil huh?
mbmbmbmbmb
goonzo wrote:
är mayday bara skräp som man måste ersätta stup i kvarten eller funkar dom lika bra som de lite dyrare varianterna?

Inte alls, jag har inte haft sönder en enda av dem såhär långt och använt dem sen de lanserades. Du har två sorter att välja på, Standard eller Premium. Maydays premium är något tunnare än FFGs, men jag föredrar dem.

Mayday Standard Sleeves = 40 microns
Mayday Premium Sleeves = 90 microns
FFG Sleeves = 100 microns

De bästa plastfickorna är nog ändå Swan Panasia, som turligt nog snart ska bli lättare att få tag i tack vare en licens deal med Mayday.
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Alexander Göransson
Sweden
Jönköping
flag msg tools
mb
Om det är kort i MtG-storlek så ska du köpa KMCs plastfickor. Dessa går endast att få tag på via http://www.moppskort.se/

Till mina tre lekpar jag har i Netrunner är det bara dessa plastfickor som duger.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Martin Godolakis
Sweden
Göteborg
V.Götaland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
nu har jag lagt beställning från alphaspel som var billigast.
ffg till netrunner och mayday till de flesta andra spel.
tack för hjälpen
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mayday Games
United States
Layton
Utah
flag msg tools
designer
publisher
badge
mbmbmbmbmb
Vi hoppas att Mayday fungerar för dig!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Martin Godolakis
Sweden
Göteborg
V.Götaland
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
maydaygames wrote:
Vi hoppas att Mayday fungerar för dig!

Det gör dom absolut. Bra passform till bra pris.
Det enda man kan klaga på skulle väl vara att korten har en tendens att glida isär lite om man staplar för många kort på hög.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mayday Games
United States
Layton
Utah
flag msg tools
designer
publisher
badge
mbmbmbmbmb
Detta utgör en tillräcklig kritik. Ibland med spel som Race för Galaxy du har så många kort som de glider överallt insidan av skydden. Tack!

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.