Recommend
3 
 Thumb up
 Hide
20 Posts

BoardGameGeek» Forums » Game Groups » Europe » Sweden

Subject: Uppsala: A Game of Thrones / Battlestar Galactica rss

Your Tags: Add tags
Popular Tags: [View All]
Erik Tengblad
Sweden
Uppsala
Uppsala
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Halloj!
Har haft både A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition) och Battlestar Galactica: The Board Game i min ägo i över ett år nu men har ännu inte lyckats spela dem av den enkla anledning att ingen i min bekantskapskrets verkar sugen på att sitta ner och spela ett spel i tre-ish timmar.

Så, jag undrar om det finns någon/några i Uppsala som skulle vara sugna på att träffas och ge det ett försök?
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Björn Arvidsson
Sweden
Storvreta
flag msg tools
designer
mb
Jag spelar gärna båda spelen. Bor i Storvreta, men tar mig lätt in till stan. Har inte spelat Battlestar, men äger GoT 2nd.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Gert Havlykke
Sweden
Rimbo
Sweden
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Tjenar!

Min fru älskar att spela Battlestar Galactica och vi säger inte nej till et spelafton i Uppsala.

AGoT kan hon kanske tina till; hon har spelat en gång, och råkade få riket med Bläkfisk sköldet, och det var inget kul tyckte hon
Har hört att spelat skulle funka som bäst med 6 pers, men på BGG finns en overlay som man kan skriva ut för 4-5 pers, så spelat bliver lite mera balanserad.

Mvh,
Gert

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Erik Tengblad
Sweden
Uppsala
Uppsala
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Kul, ett par som är intresserade i alla fall, då! Skulle gärna se att vi blev sex stycken om vi ger oss på A Game of Thrones.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Andreas Tillberg
Sweden
Uppsala
Johanneshov
flag msg tools
Jag är också intresserad och har nog i alla fall en kompis som säkert skulle vilja hänga på! Bor i Stockholm så det är inga som helst problem att åka upp till Uppsala.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Viktor Persson
Sweden
Vittinge
flag msg tools
This is me giving blood, you should give blood too.
Tja,

I min spelförening BORK så finns det säkert intresserade. Vi brukar ha spelträffar varannan torsdag i Studiefrämjandets lokaler på Portalgatan 2.
Ni alla är varmt välkomna dit nästa torsdag mellan 17 och 22 för att snacka ihop er och kanske hitta fler intresserade, samt spela spel förstås. Mest brukar det bli tyska brädspel hos oss men om man är effektiv så kanske man hinner riva av en GOT eller Battlestar.

Lite länkar:

Vår hemsida: http://www.beautifulork.se/
Schema för våren: http://www.beautifulork.se/archives/663

/Mvh Viktor
1 
 Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Gert Havlykke
Sweden
Rimbo
Sweden
flag msg tools
mbmbmbmbmb
Schysst! Vi bara råkar att åka på semester i morgon och två veckor fram.
Bork låter så klart som nån ting vi ska kolla på, vi ses när vi återkommer solbruna från syden.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Erik Tengblad
Sweden
Uppsala
Uppsala
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jag var på BORK för första gången förra torsdagen och det var absolut trevligt! Dock verkade fokus där ligga på tyska spel så därför tänkte jag att det kunde vara värt att försöka ragga spelare här på BGG.

Det ser ju ut som att det finns några stycken som är intresserade. Tror inte att jag själv kan vara värd - bor i en väldigt liten etta som skulle bli mycket trång om jag skulle försöka klämma in fem personer där. Någon med lite större utrymme som skulle kunna tänka sig hosta?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Björn Arvidsson
Sweden
Storvreta
flag msg tools
designer
mb
Jag bor stort, men i Storvreta och delar med lite för mycket barn som kräver uppmärksamhet. Därför är det ingen bra lösning.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Andreas Tillberg
Sweden
Uppsala
Johanneshov
flag msg tools
Min lägenhet i Stockholm finns alltid om vi inte hittar något i Uppsala.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Mattias R
Sweden
Stockholm
Unspecified
flag msg tools
badge
mbmbmb
Passar på att göra lite reklam för AGoT Sthlm här. AGoT varannan lördag 10-17 hos mig.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jesper Johansson
Sweden
Vittinge
flag msg tools
"The world's blankiest blank"
badge
tengblad wrote:
Halloj!
Har haft både A Game of Thrones: The Board Game (Second Edition) och Battlestar Galactica: The Board Game i min ägo i över ett år nu men har ännu inte lyckats spela dem av den enkla anledning att ingen i min bekantskapskrets verkar sugen på att sitta ner och spela ett spel i tre-ish timmar.

Så, jag undrar om det finns någon/några i Uppsala som skulle vara sugna på att träffas och ge det ett försök?

Hej Erik! Jag tror att vi träffades lite hastigt på senaste BORK-spelkvällen, och spelade Dominion tillsammans. Game of thrones var länge sedan jag spelade men jag är gärna med och spelar om det finns plats över.

På kommande spelkväll med BORK (torsdag 25/4) kommer vi ha tillgång till vår vanliga lokal där vi har riktigt gott om plats så jag föreslår att vi spelar där om ingen annan känner för att ha spelomgången hemma hos sig. Om torsdag inte funkar så ser det ut som att vi har lokalen bokad på söndag också, förutsatt att det inte står fel i bokningsschemat.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Erik Tengblad
Sweden
Uppsala
Uppsala
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Jesper: Det stämmer! Jag tänkte komma till BORK nu på torsdag igen så om intresse finns så kan jag ta med mig min kopia av AGoT dit.

Och för de som av ett eller annat skäl inte kan ta sig dit så är jag absolut även på för att träffas hemma hos någon och spela vid en tidpunkt som funkar bättre. De som har visat intresse hittills är:

Jag! -
Erik Tengblad
Sweden
Uppsala
Uppsala
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb

Björn -
Björn Arvidsson
Sweden
Storvreta
flag msg tools
designer
mb

Gert & Fru -
Gert Havlykke
Sweden
Rimbo
Sweden
flag msg tools
mbmbmbmbmb

Andreas & kompis
Andreas Tillberg
Sweden
Uppsala
Johanneshov
flag msg tools

Jesper
Jesper Johansson
Sweden
Vittinge
flag msg tools
badge

Det blir sju spelare om jag inte har räknat helt fel?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Andreas Tillberg
Sweden
Uppsala
Johanneshov
flag msg tools
Eftersom att spelet bara går upp till sex spelare så erbjuder jag att min kompis står över. Ifall det inte är någon annan som inte kan vill säga, då är han nog gärna med.

Jag skulle troligen kunna vara med nu på torsdag, ska se vad jag kan göra med jobbet dagen efter. Någon annan som kan då?

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jesper Johansson
Sweden
Vittinge
flag msg tools
badge
felini wrote:
Schysst! Vi bara råkar att åka på semester i morgon och två veckor fram.
Bork låter så klart som nån ting vi ska kolla på, vi ses när vi återkommer solbruna från syden.

Det verkar ju som att Gert är på semester ett par veckor så jag tror inte att vi blir sju just den här veckan i alla fall.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Björn Arvidsson
Sweden
Storvreta
flag msg tools
designer
mb
Jag kommer att vara i Amsterdam från torsdag till söndag så dessa två tillfällen kan jag tyvärr inte. Är gärna med vid andra tillfällen.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Erik Tengblad
Sweden
Uppsala
Uppsala
flag msg tools
badge
mbmbmbmbmb
Tjipp,
Hur ser det ut imorgon, hur många av oss är det som kommer till BORK? Behöver veta om det är värt för mig att släpa med mig AGoT/BSG till Stockholm och tillbaka.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Jesper Johansson
Sweden
Vittinge
flag msg tools
badge
Jag kommer imorgon.

Det finns alltid möjligheten att man kan hitta fler spelare på plats, men om vi inte blir tillräckligt många för GoT så tar jag med mig något annat lite längre spel typ Mage Knight Board Game, Dominant Species, Through the Ages: A Story of Civilization eller Eclipse

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Viktor Persson
Sweden
Vittinge
flag msg tools
This is me giving blood, you should give blood too.
Glöm inte att vi har träff på söndag mellan 11:00 och 18:00 också, då kan man ju hinna med lite längre spel.

/V

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Andreas Tillberg
Sweden
Uppsala
Johanneshov
flag msg tools
Jag kan tyvärr inte komma imorgon.

Thumb up
 tip
 Hide
  • [+] Dice rolls
Front Page | Welcome | Contact | Privacy Policy | Terms of Service | Advertise | Support BGG | Feeds RSS
Geekdo, BoardGameGeek, the Geekdo logo, and the BoardGameGeek logo are trademarks of BoardGameGeek, LLC.